Το έντονο ενδιαφέρον των επιχειρηματιών της Θεσσαλονίκης για την ανάπτυξη οικονομικής συνεργασίας με επιχειρήσεις της Ιταλίας και της Αιγύπτου αποτυπώθηκε στη διάρκεια της ειδικής εκδήλωσης που συνδιοργάνωσαν το υπουργείο Εξωτερικών και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των δράσεων του έργου WIDE, στην υλοποίηση του οποίου συμμετέχει το ΕΒΕΘ.
Το προφίλ των αγορών της Αιγύπτου και της Ιταλίας αλλά και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργούν οι δυο χώρες για τις ελληνικές επιχειρήσεις παρουσίασαν - στο α΄ μέρος της εκδήλωσης - οι σύμβουλοι Α΄ ΟΕΥ, Παρασκευή Τασάκου και Μιχάλης Βρεττάκης, ενώ στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν δεκάδες κατ΄ ιδίαν συναντήσεις μεταξύ των ομιλητών και των εκπροσώπων των επιχειρήσεων, που συμμετείχαν στην εκδήλωση.
Νωρίτερα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, παρουσιάστηκαν - από τον προϊστάμενο του τμήματος Μελετών και Έρευνας του ΕΒΕΘ, Αντώνη Μπούμπουλα και τον τεχνικό σύμβουλο της Περιφέρειας
Κεντρικής Μακεδονίας, Νίκο Βασιλειάδη - τα αποτελέσματα έρευνας για την «επιρροή της στρατηγικής τοποθέτησης και της καινοτομικής συμπεριφοράς στην απόδοση των πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων της περιοχής της Νότιας Μεσογείου» .
Σύμφωνα με την έρευνα –η οποία διεξήχθη στο πλαίσιο του έργου WIDE- το 7% των επιχειρήσεων της περιοχής (6,7% των ελληνικών επιχειρήσεων) εμφανίζονται ως «υπερασπιστές χαμηλού κόστους», δηλαδή προσπαθούν να διατηρήσουν τη θέση τους προσφέροντας χαμηλότερες τιμές από τους ανταγωνιστές τους. Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων του δείγματος, το 43% (42,2% των ελληνικών επιχειρήσεων) δηλώνουν ότι προσπαθούν να διατηρήσουν τη θέση τους, προσφέροντας υψηλότερη ποιότητα και καλύτερες υπηρεσίες από τους ανταγωνιστές τους («Υπερασπιστές της διαφοροποίησης»), ενώ το 35% των επιχειρήσεων (35,6% των ελληνικών ΜΜΕ) επιδιώκουν να είναι «πρώτες» σε νέες κατηγορίες προϊόντων και αγορές («Εξερευνητές»). Επίσης, το 10% των επιχειρήσεων της Νότιας Μεσογείου (15,6% ελληνικών ΜΜΕ) σπανίως είναι «πρώτες» με νέα προϊόντα ή υπηρεσίες αλλά μπορούν να είναι συχνά «δεύτερες», μέσω της προσεκτικής παρακολούθησης της δράσης των μεγαλύτερων ανταγωνιστών τους σε τομείς συμβατούς με τη δική τους γκάμα προϊόντων («Αναλυτές»), ενώ το 4% (0% των ελληνικών ΜΜΕ) δεν έχουν σταθερό προσανατολισμό προϊόντος – αγοράς και αντιδρούν περισσότερο στις περιοχές εκείνες όπου οδηγούνται από τις δυνάμεις της αγοράς («Αντιδρώντες»).
Πηγή : ΕΒΕΘ
Το προφίλ των αγορών της Αιγύπτου και της Ιταλίας αλλά και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργούν οι δυο χώρες για τις ελληνικές επιχειρήσεις παρουσίασαν - στο α΄ μέρος της εκδήλωσης - οι σύμβουλοι Α΄ ΟΕΥ, Παρασκευή Τασάκου και Μιχάλης Βρεττάκης, ενώ στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν δεκάδες κατ΄ ιδίαν συναντήσεις μεταξύ των ομιλητών και των εκπροσώπων των επιχειρήσεων, που συμμετείχαν στην εκδήλωση.
Νωρίτερα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, παρουσιάστηκαν - από τον προϊστάμενο του τμήματος Μελετών και Έρευνας του ΕΒΕΘ, Αντώνη Μπούμπουλα και τον τεχνικό σύμβουλο της Περιφέρειας
Κεντρικής Μακεδονίας, Νίκο Βασιλειάδη - τα αποτελέσματα έρευνας για την «επιρροή της στρατηγικής τοποθέτησης και της καινοτομικής συμπεριφοράς στην απόδοση των πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων της περιοχής της Νότιας Μεσογείου» .
Σύμφωνα με την έρευνα –η οποία διεξήχθη στο πλαίσιο του έργου WIDE- το 7% των επιχειρήσεων της περιοχής (6,7% των ελληνικών επιχειρήσεων) εμφανίζονται ως «υπερασπιστές χαμηλού κόστους», δηλαδή προσπαθούν να διατηρήσουν τη θέση τους προσφέροντας χαμηλότερες τιμές από τους ανταγωνιστές τους. Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων του δείγματος, το 43% (42,2% των ελληνικών επιχειρήσεων) δηλώνουν ότι προσπαθούν να διατηρήσουν τη θέση τους, προσφέροντας υψηλότερη ποιότητα και καλύτερες υπηρεσίες από τους ανταγωνιστές τους («Υπερασπιστές της διαφοροποίησης»), ενώ το 35% των επιχειρήσεων (35,6% των ελληνικών ΜΜΕ) επιδιώκουν να είναι «πρώτες» σε νέες κατηγορίες προϊόντων και αγορές («Εξερευνητές»). Επίσης, το 10% των επιχειρήσεων της Νότιας Μεσογείου (15,6% ελληνικών ΜΜΕ) σπανίως είναι «πρώτες» με νέα προϊόντα ή υπηρεσίες αλλά μπορούν να είναι συχνά «δεύτερες», μέσω της προσεκτικής παρακολούθησης της δράσης των μεγαλύτερων ανταγωνιστών τους σε τομείς συμβατούς με τη δική τους γκάμα προϊόντων («Αναλυτές»), ενώ το 4% (0% των ελληνικών ΜΜΕ) δεν έχουν σταθερό προσανατολισμό προϊόντος – αγοράς και αντιδρούν περισσότερο στις περιοχές εκείνες όπου οδηγούνται από τις δυνάμεις της αγοράς («Αντιδρώντες»).
Πηγή : ΕΒΕΘ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου