Αρκετά χρόνια τώρα, τα ελληνικά προϊόντα και η εκμετάλλευσή τους είναι ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης. Για πολλές επιχειρήσεις, ο μοναδικός δρόμος προς την ανάπτυξη και την ενίσχυση της κερδοφορίας τους είναι οι εξαγωγές. Η Ινδία όντας μια τεράστια πληθυσμιακά χώρα μπορεί να προσφέρει ευκαιρίες ανάπτυξης και συνεργασίας σε πολλούς τομείς της ελληνικής επιχειρηματικότητας.
Στην παρακάτω συνέντευξη ο Χρήστος Δήμας, ένας από τους ιδρυτές και εμπνευστής του Ελληνο-Ινδικού Επιμελητηρίου μας παρουσιάζει τον λόγο ύπαρξης και τους στόχους του επιμελητηρίου.
Βασίλης Καραμπέτσος: Ως ένας από τους ιδρυτές του Επιμελητηρίου ευελπιστείτε ότι η Ινδία μπορεί να προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης στη χώρα μας και πόσο αισιόδοξος είστε για το μέλλον;
Χρήστος Δήμας: Ξεκινώντας τις εισάγωγες από την Ινδία πριν από μια δεκαετία δεν περίμενα αυτό το ρυθμό ανάπτυξης στο πέρασμα του χρόνου. Η μεγάλη ανάπτυξη σε όλους του τομείς αυτής της χώρας αποτέλεσε τον βασικό λόγο για να προχωρήσουμε στην ίδρυση του Ελληνο-Ινδικού Επιμελητηρίου. Σαν επιμελητήριο, θεωρούμε τις εξαγωγές - μονόδρομο για την άνθηση της ελληνικής οικονομίας και η Ινδία αποτελεί μια σίγουρη επιλογή για την επίτευξη αυτού του στόχου, αφού είναι μια χώρα που προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες.
Βασίλης Καραμπέτσος: Τι μπορεί να προσφέρει η Ινδία στη διεύρυνση της ελληνικής επιχειρηματικότητας;
Χρήστος Δήμας: Αρχικά, να αναφέρουμε ότι είναι μια χώρα με πληθυσμό άνω των 1,2 δισεκατομμυρίων ανθρώπων, εκ των οποίων ο αριθμός των εκατομμυριούχων Ινδών αναμένεται να
αυξηθεί μέχρι το 2017 κατά 54%. Η τεχνολογική της ανάπτυξη είναι δεδομένη και επομένως πρέπει να αποτελέσει κομμάτι της εξαγωγικής δραστηριότητας πολλών ελληνικών επιχειρήσεων.
Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού είναι νέοι κάτω των 25 ετών, πολλοί από τους οποίους σε έναν ορίζοντα πενταετίας θα συναπαρτίζουν ένα υψηλού πανεπιστημιακού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό.
Βασίλης Καραμπέτσος: Το ελληνικό λάδι πιστεύετε ότι έχει θέση στην Ινδική αγορά;
Χρήστος Δήμας: Στόχος μας, σαν επιμελητήριο, είναι να καλλιεργήσουμε την εικόνα της Ελλάδας ως μια ευρωπαϊκή χώρα, από την οποία μπορούμε να προσφέρουμε ποιοτικά προϊόντα με έμφαση κυρίως στην κατηγορία premium. Στην περίπτωση του λαδιού που αναφέρατε, σάφως και έχει θέση το ελληνικό λάδι στην Ινδική αγορά η οποία παρουσιάζει έντονη δραστηριότητα στην εισαγωγή λαδιού, κυρίως από την Ισπανία.
Η Ελλάδα έχει και μπορεί να πρσφέρει πολλά προϊόντα τα οποία είναι ποιοτικά και με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τα οποία αξίζει τον κόπο να προβληθούν στις αγορές τις Ινδίας. Μια αναπτυσσόμενη δύναμη, όπως η Ινδία, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει στην ελληνική εξαγωγική δραστηριότητα.
Βασίλης Καραμπέτσος: Μιλώντας σε επιχειρησιακούς όρους, ποια κατά τη γνώμη σας είναι η σωστή μέθοδος διείσδυσης στις αναδυόμενες αγορές, όπως είναι αυτή της Ινδίας;
Χρήστος Δήμας: Η πρεσβεία και τα διάφορα επιμελητήρια με τα οποία έχουμε αναπτύξει σχέσεις μας αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα θετικά και μας στηρίζουν στις προσπάθειές μας. Φυσικά προγραμματίζουμε business trips και road shows για Β2Β επαφές με ινδικές επιχειρήσεις.
Βασίλης Καραμπέτσος: Ποιοι είναι οι τομείς που πιστεύετε πως θα μπορούσε να επενδύσει η Ινδία στη χώρα μας μελλοντικά;
Χρήστος Δήμας: Δυστυχώς μέχρι στιγμής η Ινδία δεν ενδιαφέρεται για επενδύσεις στη χώρα μας. Μας γνωρίζουν σαν χώρα που εισάγουμε προϊόντα από αυτούς και σίγουρα δεν συμπεριλαμβανόμαστε στη λίστα των τουριστικών προορισμών τους.
Ως Επιμελητήριο προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε το ενδιαφέρον των Ινδών για την Ελλάδα και σίγουρα τα δυνατά μας χαρτιά που είναι ο τουρισμός και τα παραδοσιακά προϊόντα πρέπει να τα χρησιμοποιήσουμε αποδοτικά.
Οι κινήσεις μας είναι να παρουσιάσουμε την Ελλάδα σαν χώρα upper level υπηρεσιών και τα προϊόντα τα οποία θα εξαχθούν οφείλουν να είναι ποιοτικά και υψηλών προδιαγραφών. Θεωρούμε ότι όλα παίζουν τον ρόλο τους σε αυτές τις πρώτες επαφές και πρέπει όλοι να αναδείξουμε την ποιότητα των προϊόντων που θα εξάγουμε.
Βασίλης Καραμπέτσος: Τo epixeiro.gr έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις startup επιχειρήσεις και τη χρηματοδότησή (VC) τους. Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε επαφές για αναζήτηση χρηματοδοτών προς αυτές;
Χρήστος Δήμας: Βεβαίως, είναι από τις βασικές μας προτεραιότητες να δημιουργήσουμε δίαυλο επικοινωνίας με Ινδούς VCs και να στηρίξουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα που έχει τόσο ανάγκη ο τόπος μας.
Στην παρακάτω συνέντευξη ο Χρήστος Δήμας, ένας από τους ιδρυτές και εμπνευστής του Ελληνο-Ινδικού Επιμελητηρίου μας παρουσιάζει τον λόγο ύπαρξης και τους στόχους του επιμελητηρίου.
Βασίλης Καραμπέτσος: Ως ένας από τους ιδρυτές του Επιμελητηρίου ευελπιστείτε ότι η Ινδία μπορεί να προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης στη χώρα μας και πόσο αισιόδοξος είστε για το μέλλον;
Χρήστος Δήμας: Ξεκινώντας τις εισάγωγες από την Ινδία πριν από μια δεκαετία δεν περίμενα αυτό το ρυθμό ανάπτυξης στο πέρασμα του χρόνου. Η μεγάλη ανάπτυξη σε όλους του τομείς αυτής της χώρας αποτέλεσε τον βασικό λόγο για να προχωρήσουμε στην ίδρυση του Ελληνο-Ινδικού Επιμελητηρίου. Σαν επιμελητήριο, θεωρούμε τις εξαγωγές - μονόδρομο για την άνθηση της ελληνικής οικονομίας και η Ινδία αποτελεί μια σίγουρη επιλογή για την επίτευξη αυτού του στόχου, αφού είναι μια χώρα που προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες.
Βασίλης Καραμπέτσος: Τι μπορεί να προσφέρει η Ινδία στη διεύρυνση της ελληνικής επιχειρηματικότητας;
Χρήστος Δήμας: Αρχικά, να αναφέρουμε ότι είναι μια χώρα με πληθυσμό άνω των 1,2 δισεκατομμυρίων ανθρώπων, εκ των οποίων ο αριθμός των εκατομμυριούχων Ινδών αναμένεται να
αυξηθεί μέχρι το 2017 κατά 54%. Η τεχνολογική της ανάπτυξη είναι δεδομένη και επομένως πρέπει να αποτελέσει κομμάτι της εξαγωγικής δραστηριότητας πολλών ελληνικών επιχειρήσεων.
Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού είναι νέοι κάτω των 25 ετών, πολλοί από τους οποίους σε έναν ορίζοντα πενταετίας θα συναπαρτίζουν ένα υψηλού πανεπιστημιακού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό.
Βασίλης Καραμπέτσος: Το ελληνικό λάδι πιστεύετε ότι έχει θέση στην Ινδική αγορά;
Χρήστος Δήμας: Στόχος μας, σαν επιμελητήριο, είναι να καλλιεργήσουμε την εικόνα της Ελλάδας ως μια ευρωπαϊκή χώρα, από την οποία μπορούμε να προσφέρουμε ποιοτικά προϊόντα με έμφαση κυρίως στην κατηγορία premium. Στην περίπτωση του λαδιού που αναφέρατε, σάφως και έχει θέση το ελληνικό λάδι στην Ινδική αγορά η οποία παρουσιάζει έντονη δραστηριότητα στην εισαγωγή λαδιού, κυρίως από την Ισπανία.
Η Ελλάδα έχει και μπορεί να πρσφέρει πολλά προϊόντα τα οποία είναι ποιοτικά και με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τα οποία αξίζει τον κόπο να προβληθούν στις αγορές τις Ινδίας. Μια αναπτυσσόμενη δύναμη, όπως η Ινδία, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει στην ελληνική εξαγωγική δραστηριότητα.
Βασίλης Καραμπέτσος: Μιλώντας σε επιχειρησιακούς όρους, ποια κατά τη γνώμη σας είναι η σωστή μέθοδος διείσδυσης στις αναδυόμενες αγορές, όπως είναι αυτή της Ινδίας;
Χρήστος Δήμας: Η πρεσβεία και τα διάφορα επιμελητήρια με τα οποία έχουμε αναπτύξει σχέσεις μας αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα θετικά και μας στηρίζουν στις προσπάθειές μας. Φυσικά προγραμματίζουμε business trips και road shows για Β2Β επαφές με ινδικές επιχειρήσεις.
Βασίλης Καραμπέτσος: Ποιοι είναι οι τομείς που πιστεύετε πως θα μπορούσε να επενδύσει η Ινδία στη χώρα μας μελλοντικά;
Χρήστος Δήμας: Δυστυχώς μέχρι στιγμής η Ινδία δεν ενδιαφέρεται για επενδύσεις στη χώρα μας. Μας γνωρίζουν σαν χώρα που εισάγουμε προϊόντα από αυτούς και σίγουρα δεν συμπεριλαμβανόμαστε στη λίστα των τουριστικών προορισμών τους.
Ως Επιμελητήριο προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε το ενδιαφέρον των Ινδών για την Ελλάδα και σίγουρα τα δυνατά μας χαρτιά που είναι ο τουρισμός και τα παραδοσιακά προϊόντα πρέπει να τα χρησιμοποιήσουμε αποδοτικά.
Οι κινήσεις μας είναι να παρουσιάσουμε την Ελλάδα σαν χώρα upper level υπηρεσιών και τα προϊόντα τα οποία θα εξαχθούν οφείλουν να είναι ποιοτικά και υψηλών προδιαγραφών. Θεωρούμε ότι όλα παίζουν τον ρόλο τους σε αυτές τις πρώτες επαφές και πρέπει όλοι να αναδείξουμε την ποιότητα των προϊόντων που θα εξάγουμε.
Βασίλης Καραμπέτσος: Τo epixeiro.gr έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις startup επιχειρήσεις και τη χρηματοδότησή (VC) τους. Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε επαφές για αναζήτηση χρηματοδοτών προς αυτές;
Χρήστος Δήμας: Βεβαίως, είναι από τις βασικές μας προτεραιότητες να δημιουργήσουμε δίαυλο επικοινωνίας με Ινδούς VCs και να στηρίξουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα που έχει τόσο ανάγκη ο τόπος μας.
Το email του κ. Χρήστου Δήμα είναι
cdimas@hicham.gr
ενώ το website www.pfgreece.com είναι η διαδικτυακή πλατφόρμα την οποία διαχειρίζεται για εξαγωγές στην Ινδία.
Για τις φωτογραφίες θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το npcphotography.gr.
Πηγή : Επιχειρώ - Βασίλης Καραμπέτσος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου