Σε μια Ελλάδα που μέρα με τη μέρα βυθίζεται πιο βαθιά στην κρίση και οι
αναπτυξιακές προοπτικές δείχνουν όλο και πιο μακρινές χρειαζόμαστε ξανά νέο
όραμα. Ενα νέο αναπτυξιακό μοντέλο.
Για να μειωθεί το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών της χώρας μας, θα πρέπει να ανακατευθύνει ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής/πόρων της από τα μη εμπορεύσιμα στα διεθνώς εμπορεύσιμα αγαθά από τα εγχώρια παραγόμενα αγαθά καθώς και να ενισχύσει την υποκατάσταση εισαγωγών με ελληνικά προϊόντα. Αυτό απαιτεί επανάκτηση της χαμένης ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων και καλλιέργεια μιας κουλτούρας εξωστρέφειας. Επιπλέον, σε μια εσωτερική αγορά που συρρικνώνεται διαρκώς, ο δρόμος προς τα έξω είναι αναπόφευκτος. Η εξωστρέφεια είναι εξ ορισμού στενά συνυφασμένη με τη βελτιωμένη αποδοτικότητα, την ενισχυμένη ανταγωνιστικότητα και καινοτομία. Αλλιώς είναι αδύνατο η επιχείρηση να διεκδικήσει μερίδιο στις διεθνείς αγορές. Ο ΣΕΒΕ προτείνει την αλλαγή του οικονομικού μοντέλου ανάπτυξης, με έμφαση στην παραγωγή και την εξωστρέφεια, το μοντέλο «Παράγω και εξάγω».
Με αυτά τα δεδομένα απαιτείται ένα πλαίσιο συνεκτικών δράσεων από την παραγωγή ώς τη στοχευμένη διαρκή παρουσία των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών σε διεθνές επίπεδο, υπό ένα εθνικό, ισχυρό brand name ή, με άλλα λόγια, μια εθνική στρατηγική εξαγωγών.
Για να μειωθεί το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών της χώρας μας, θα πρέπει να ανακατευθύνει ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής/πόρων της από τα μη εμπορεύσιμα στα διεθνώς εμπορεύσιμα αγαθά από τα εγχώρια παραγόμενα αγαθά καθώς και να ενισχύσει την υποκατάσταση εισαγωγών με ελληνικά προϊόντα. Αυτό απαιτεί επανάκτηση της χαμένης ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων και καλλιέργεια μιας κουλτούρας εξωστρέφειας. Επιπλέον, σε μια εσωτερική αγορά που συρρικνώνεται διαρκώς, ο δρόμος προς τα έξω είναι αναπόφευκτος. Η εξωστρέφεια είναι εξ ορισμού στενά συνυφασμένη με τη βελτιωμένη αποδοτικότητα, την ενισχυμένη ανταγωνιστικότητα και καινοτομία. Αλλιώς είναι αδύνατο η επιχείρηση να διεκδικήσει μερίδιο στις διεθνείς αγορές. Ο ΣΕΒΕ προτείνει την αλλαγή του οικονομικού μοντέλου ανάπτυξης, με έμφαση στην παραγωγή και την εξωστρέφεια, το μοντέλο «Παράγω και εξάγω».
Με αυτά τα δεδομένα απαιτείται ένα πλαίσιο συνεκτικών δράσεων από την παραγωγή ώς τη στοχευμένη διαρκή παρουσία των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών σε διεθνές επίπεδο, υπό ένα εθνικό, ισχυρό brand name ή, με άλλα λόγια, μια εθνική στρατηγική εξαγωγών.