Σελίδες

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

Success stories σε δύσκολους καιρούς

 Μάνος Δομαζάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Creta Farms
Γιώργος Κορρές, φαρμακοποιός και ιδρυτής της Κορρές
Πωλ Ευμορφίδης, ιδιοκτήτης της Coco Mat
Αντώνης Καράτζης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Καράτζη»

Τέσσερις επιτυχημένοι επιχειρηματίες από την Ελλάδα με ισχυρό εξαγωγικό προφίλ και δυναμισμό στην καινοτομία, με κερδοφορία που αντέχει στα δύσκολα και με τη διατήρηση εκατοντάδων θέσεων εργασίας, πήραν το λόγο σε μια συζήτηση με ανοιχτά χαρτιά, με πρωτοβουλία του ανεξάρτητου ευρωβουλευτή Θόδωρου Σκυλακάκη.
Success stories σε δύσκολους καιρούς

Ο Αντώνης Καράτζης, ανέλυσε πως μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση που δημιούργησε ο πατέρας του μετατράπηκε στις μέρες μας σε έναν δυναμικό οργανισμό με τις εξαγωγές να καλύπτουν το 96% της δραστηριότητάς της.

Μια επιχείρηση, πρώτη στην Ευρώπη σε σειρά εξειδικευμένων προϊόντων δικτύων -από συσκευασίες κάθε είδους, τεχνολογίες για μικροκλίματα σε θερμοκήπια και την παραγωγή 50 εκατ. χριστουγεννιάτικων δέντρων ετησίως. Μίλησε βέβαια και για τα εμπόδια από την ελληνική γραφειοκρατία αλλά και διακρίσεις ευρωπαϊκής προέλευσης...

Success stories σε δύσκολους καιρούς

Ο Πόλ Ευμορίδης της Coco-mat μίλησε με γλαφυρό τρόπο για το πώς η διαφορετική κουλτούρα συνεργασίας και ανθρώπινης προσέγγισης της επιχειρηματικότητας, οδήγησαν μια μικρή αρχικά εταιρεία- που αξιοποίησε παλαιότερες γνώσεις, πρωτογενή υλικά και αψήφησε τον πειρασμό χρήσης συνθετικών υλών-, σε έναν διεθνοποιημένο ελληνική φίρμα, με ετήσιο τζίρο 70 εκατ. ευρώ και πλέον πρωτοπόρο από την κατασκευή στρωμάτων μέχρι σύγχρονων ξενοδοχειακών μονάδων.

Ο Μάνος Δομαζάκης μίλησε για τις αναζητήσεις της Creta Farm αρχικά στις ρίζες της κρητικής διατροφής και στη συνέχεια στην παραγωγή πρωτοποριακών προϊόντων, όπως η Παρασκευή αλλαντικών με ελαιόλαδο και ελάχιστα κορεσμένα λίπη που συνάντησαν την αποδοχή της αμερικκανικής καρδιολογικής εταιρείας και άνοιξαν εξαγωγικούς δρόμους στην αγορά των ΗΠΑ.

 

Ο Γιώργος Κορρές μίλησε για τις ανεξάντλητες επιχειρηματικές δυνατότητες που προσφέρει ο μεγάλος αριθμός ενδημικών βοτάνων. Άλλωστε ο ίδιος στηρίχτηκε σε αυτόν το φυσικό πλούτο, για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης εξαγωγικής βιομηχανίας, που δημιούργησε τη δική της διεθνή μάρκα, στηριγμένη στην καινοτομία, στην έρευνα και στην στενή συνεργασία με τους Έλληνες παραγωγούς. Μαστιχοπαραγωγούς στη Χίο, παραγωγούς κρόκου στην Κοζάνη, παραγωγούς αρωματικών φυτών και άλλων οργανικών καλλιεργειών σ' ολόκληρη την Ελλάδα.

Ακούστηκαν όμως και οι αγωνίες τους. Κοινός παρονομαστής τους, τα εμπόδια που συναντά η υγιής επιχειρηματικότητα και η καινοτομία, ο άνισος ανταγωνισμός με την πληρωμή διπλάσιων και τριπλάσιων επιτοκίων, με την αγορά τοις μετρητοίς των πρώτων υλών, με τις τράπεζες να θυσιάζουν τη χρηματοδότησή τους, πριμοδοτώντας αδιέξοδες τραπεζικές επιλογές.

Στη συνάντηση ακούστηκαν οι παρεμβάσεις του Γερμανού ευρωβουλευτή Βολφ Κλίντς, που βρήκε πολλές ομοιότητες στην προσπάθεια της Ελλάδας με τις εμπειρίες που βίωσε κατά την επανένωση της Δυτικής με την Ανατολική Γερμανίας, ενώ παρών ήταν και ο διευθυντής του Centre for European Policy Studies, Daniel Gros, ο οποίος επισήμανε ότι χρειάζονται πολλές τέτοιες επιχειρήσεις για να αποκτήσει δυναμική η ελληνική ανάκαμψη. Κάτι που θα χρειαστεί χρόνο και υπομονή, όπως φαίνεται και από την αργή πορεία βελτίωσης των ελληνικών εξαγωγών.

Ο Θόδωρος Σκυλακάκης, πρότεινε -παρόντων μεταξύ άλλων ήταν και εκπροσώπων της Κομισιόν, της task force-, να σταματήσει να δίνει η Ευρώπη χρήματα για καταναλωτικές δαπάνες του Δημοσίου, την ώρα που στραγγαλίζεται ο ιδιωτικός τομέας.

Πρότεινε επίσης πλήρη αναδιάταξη των χρημάτων που παίρνει η Ελλάδα από τα διαρθρωτικά ταμεία υπέρ των παραγωγικών επιχειρήσεων και επενδύσεων και άμεση εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στη χρηματοδότηση, για να διασφαλιστεί ότι τα χρήματα θα πάνε όντως στις πιο παραγωγικές και εξωστρεφείς επιχειρήσεις.

Μαρία Δαμανάκη
«Να δώσουμε θετικό πρόσημο στην επιχειρηματικότητα»

«Εχω κι εγώ ένα μέρος της ευθύνης, που η πολιτική τάξη στην Ελλάδα επί δεκαετίες ολόκληρες καλλιέργησε την αντίληψη ότι η επιχειρηματικότητα είναι κάτι σχεδόν επιλήψιμο» είπε στην παρέμβασή της στη συζήτηση, προκαλώντας αίσθηση, η Ελληνίδα επίτροπος Μαρία Δαμανάκη. «Χρειάζεται να προσδώσουμε στην επιχειρηματικότητα το θετικό πρόσημο που της αξίζει, βάζοντας βεβαίως τα όρια του ηθικού επιχειρείν».

Η κ. Δαμανάκη αναφέρθηκε στην πρόσφατο κείμενο εργασίας της Κομισιόν για την ομοσπονδοποίηση της Ευρώπης και ειδικά για την κρίση στη χώρα μας, τόνισε πως η «μαύρη τρύπα» στην οικονομία αποδείχτηκε πολύ πιο βαθιά απ' ό,τι παρουσίαζαν διαχρονικά όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις. «Στη «χρυσή δεκαετία» 2000-08, η ιδιωτική και δημόσια κατανάλωση της Ελλάδας έφτασε το 97% του ΑΕΠ, δηλαδή καταναλώναμε όσα παρήγαμε και είχαμε ήδη μεγάλο χρέος. Κι αυτό την ώρα, που στην Αυστρία, η Γερμανία, το Βέλγιο και η Ολλανδία κατανάλωναν μόνο το 70%». Αναφερόμενη στο Μνημόνιο, τόνισε ότι δημιούργησε τεράστια προβλήματα, ιδιαίτερα στα φτωχά στρώματα, αλλά ταυτόχρονα στα δύο τελευταία χρόνια η Ελλάδα εμφανίζει βελτίωση σε κρίσιμους τομείς, «όπως το έλλειμμα που μειώθηκε κατά έξι μονάδες από το Μάιο του 2010.

Αυτό δεν είναι ένα success story, μιλώντας για τα δημόσια οικονομικά; Ο πληθωρισμός από το 4,7% πήγε στο 0,3% σήμερα. Αυτά είναι επιχειρήματα που πρέπει να τολμούμε να τα λέμε σε όσους μας παρακολουθούν και σε κάποιους που καμώνονται τους αδιάφορους για τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα». Αναφέρθηκε επίσης στο μεγάλο ασθενή, τη δημόσια διοίκηση, που «πρέπει να υπηρετεί τον πολίτη όχι τον εαυτό της». Αυτό, μαζί με τις αποκρατικοποιήσεις και την ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα συνιστούν σήμερα το κομβικό πρόβλημα στη χώρα.


Πηγή : Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Export Academy

Export Academy