Σελίδες

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

Μύθο και όνομα θέλει η αγορά των βιολογικών

Τα µυστικά των εξαγωγών για µεγαλύτερη αξία στα ελληνικά προϊόντα κατέθεσαν οι ειδικοί στο συνέδριο του ∆ικτύου Βιολογικών Προϊόντων


Το ενδιαφέρον για τα βιολογικά προϊόντα είναι δεδομένο, τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και για τους καταναλωτές του εξωτερικού, αλλά προκειμένου να «πιστωθούν» οι βιοκαλλιεργητές αυτή την τάση, θα πρέπει να αλλάξουν νοοτροπία και να παράγουν ποιοτικά προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές, ενώ όταν πρόκειται ειδικά για εξαγωγές, να έχουν συνέπεια, συνέχεια κι ένα... μύθο, που να συνοδεύει αυτά τα προϊόντα.

Το συμπέρασμα αυτό αποτέλεσε την κοινή συνισταμένη των εισηγητών που έλαβαν μέρος σε εκδήλωση με θέμα «Αγροτική Επιχειρηματικότητα στη βιολογική γεωργία» που οργάνωσε στις 26 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη το Δίκτυο Βιολογικών Προϊόντων σε συνεργασία με το Δίκτυο Πράξη, αλλά και τον Οργανισμό Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων ΔΗΩ, αν και δεν έλειψαν και οι αναφορές στα προβλήματα του κλάδου.

«Στη γερμανική αγορά το 2011 η κατανάλωση βιολογικών προϊόντων ανήλθε σε αξία στα 6,5 δισ. ευρώ, αλλά την καρπώνονται κατά 40% οι Ιταλοί, κατά 40% οι Ισπανοί κι ακολουθούν οι Τούρκοι, οι Μαροκάνοι και άλλοι, πριν βγουν στο προσκήνιο και οι Έλληνες», τόνισε ο Σοφοκλής Μιχαηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Bio–Ilios, με έδρα στη Γερμανία και αντικείμενο την εισαγωγή και προώθηση νωπών φρούτων και λαχανικών από την ελληνική αγορά.

Ο ίδιος ανέφερε ότι προοπτικές υπάρχουν μια και τα ελληνικά βιολογικά προϊόντα δεν στερούνται ποιότητας, αλλά όπως σημείωσε «ο Γερμανός θέλει να ξέρει ποιος είναι ο παραγωγός και μια ιστοριούλα γύρω από το προϊόν. Δεν θέλει no name προϊόντα». Επισήμανε ακόμη ότι οι Γερμανοί απαιτούν να υπάρχει συνέπεια και συνέχεια και να μην τους κοροϊδεύουν. «Το ότι άνοιξε η αγορά της Ρωσίας δεν σημαίνει ότι πρέπει να παρατήσουμε τη γερμανική», είπε με νόημα ο κ. Μιχαηλίδης, για να προσθέσει, επίσης, πως ένα από τα προβλήματα που καλούνται να υπερβούν οι Έλληνες παραγωγοί είναι αυτό της έλλειψης συνεργατικότητας. «Δεν εμπιστευόμαστε ούτε τον ίσκιο μας. Πρέπει να τα αφήσουμε κατά μέρους αυτά και να πάμε σε συνεργασίες, που θα είναι αμοιβαία επωφελείς για τους εμπόρους και τους παραγωγούς».

Την ανάγκη αλλαγής της νοοτροπίας των Ελλήνων βιοκαλλιεργητών επισήμανε και ο Γιώργος Μηναδάκης, υπεύθυνος πωλήσεων της ΒΙΑΝΑΜΕ ΑΕ, που αποτελεί τον καρπό της συνεργασίας 9 αγροτών, που συνεργάζονται με 220 άλλους παραγωγούς στην Κρήτη.
Έξω οι επιτυχίες, μέσα τα εμπόδιαΤις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις στο αρμόδιο υπουργείο κατήγγειλε κι ο παραγωγός Βασίλειος Φιλιάδης, που παράγει αρωματικά φυτά στην Καστοριά και ανέφερε ότι έχει καταθέσει ολοκληρωμένο φάκελο από τις 17 Φεβρουαρίου του 2012, για να κατοχυρώσει ένα brand για τα προϊόντα του, ώστε να μπορεί να τα εξάγει προς τη γερμανική αγορά, αλλά ακόμη περιμένει. «Επρόκειτο να έχω την έγκριση στις 23 του Οκτώβρη, αλλά τότε είχαν απεργία τα μέλη της αρμόδιας Επιτροπής και επειδή τα... πήρε ο υπουργός και αποφάσισε να συστήσει νέα Επιτροπή, περιμένω πότε θα γίνει αυτό. Αν ήμουν έγκυος θα είχα ήδη γεννήσει», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Φιλιάδης, προσθέτοντας πως στη Γερμανία σε λίγες εβδομάδες κατοχύρωσε δύο ονόματα.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν επίσης και παραδείγματα επιτυχημένων πρακτικών βιοκαλλιεργητών, όπως αυτά της Παναιγιαλείου Ένωσης Συνεταιρισμών, η οποία είναι η πρώτη που εξήγαγε βιολογική σταφίδα στο εξωτερικό, της ΓΑΙΑ ΑΕ (Gaea), που επιτυγχάνει το 20% των εξαγωγών της από βιολογικά προϊόντα, αλλά και την εταιρεία Δημόκριτος ΕΠΕ, που έχει δημιουργήσει αλυσίδα με έξι καταστήματα σε πόλεις της αντολικής Βουλγαρίας, πουλώντας κυρίως βιολογικές ελιές και λάδι.

Ιδιαίτερη αναφορά, τέλος, έγινε και στις ευνοϊκές προοπτικές για την προώθηση των ελληνικών βιολογικών προϊόντων σε Ρωσία και Ουκρανία από τον Ηλία Αθανασιάδη, διευθυντή της Stirixis Consulting Group.

Πηγή : AgroNews - Λεωνίδας Λιάμης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Export Academy

Export Academy