Σελίδες

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Πως να «σκίσετε» στην παρουσίασή σας

Όλοι μας κατά καιρούς έχουμε κάνει παρουσιάσεις προϊόντων ή υπηρεσιών. Έχοντας κάνει ο ίδιος πολλές, αλλά και έχοντας συμμετάσχει σε εκατοντάδες άλλες, εκείνες που τελικά έκαναν την διαφορά από τον ανταγωνισμό, ήταν αυτές που δεν πλάτειαζαν, σε περιττές και άνευ ουσίας λεπτομέρειες που αφορούσαν τα επιτεύγματα της επιχείρησης που εκπροσωπούσα, αλλά αυτές που εστίαζαν στα προβλήματα και τις ανάγκες του πελάτη, και του προσέφεραν λύσεις.


Η σημασία που αποδίδει κανείς σε μια παρουσίαση, είτε παρουσιάζει κάτι ανεπίσημα μεταξύ ενός καφέ, ή επίσημα σε ένα γκρουπ ανθρώπων που παίρνουν αποφάσεις, είναι σημαντική, διότι μπορεί να κάμψει τη δυνατότητα σας να επιτύχετε την πώληση του προϊόντος/ υπηρεσίας σας και να αυξήσετε γενικότερα τις πωλήσεις σας. Με βάση λοιπόν την εμπειρία μου, αλλά και όσα κατά καιρούς προτείνουν οι ειδικοί, απομόνωσα επτά στρατηγικές οι οποίες θα σας βοηθήσουν να κάνετε τις παρουσιάσεις σας πιο αποτελεσματικές.

Σάββατο 26 Απριλίου 2014

Αυτοί είναι οι πλουσιότεροι Έλληνες ομογενείς

Η προσωπική τους περιουσία υπερβαίνει τα 16 δισ. ευρώ, όσο δηλαδή το ΑΕΠ της Κύπρου. Ναυτιλία, ακίνητα και φάρμακα ορισμένοι από τους κλάδους όπου κυριαρχούν

Μια αυτοκρατορία χρώματος ελληνικού ανθεί εκτός συνόρων. Ο λόγος για τους αυτοδημιούργητους Έλληνες επιχειρηματίες που εγκατέλειψαν τη χώρα τους αναζητώντας -με μόλις ελάχιστα χρήματα στην τσέπη σε πολλές περιπτώσεις- το «Greek dream», το οποίο, τελικά, παρά τις αρχικές δυσκολίες, κατάφεραν να κάνουν πραγματικότητα. Το «Κ» παρουσιάζει τους δέκα πλουσιότερους και λιγότερο γνωστούς Έλληνες επιχειρηματίες, που διαπρέπουν σε κλάδους όπως η φαρμακοβιομηχανία, τα ακίνητα, τα καλλυντικά και η ναυτιλία στις ΗΠΑ, την Αυστραλία και τη Μεγάλη Βρετανία.

Πρόκειται για δισεκατομμυριούχους που, παρότι παρακολουθούν από απόσταση το εγχώριο γίγνεσθαι, διακρίνονται για τη φιλανθρωπική δράση τους και τη συμβολή τους στη στήριξη της ελληνικής ανάκαμψης.

Απαιτείται η συνεργασία όλων για να αυξήσουμε τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων

Η χώρα μας περιλαμβάνεται στους πέντε πρώτους προμηθευτές αγροτικών προϊόντων σε 25 χώρες, με ποσοστά συμμετοχής στις εισαγωγές τους που ξεπερνούν το 80%. Αυτό αναφέρθηκε σε εκδήλωση με θέμα: «Η εξωστρέφεια των αγροτικών προϊόντων ως στρατηγική επιλογή», το οποίο πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 24 Απριλίου, στην Αθήνα. Αντικείμενο της εκδήλωσης ήταν η ανάδειξη των «εργαλείων» που δημιούργησε το ΥπΑΑΤ για την υποστήριξη των εξαγωγών των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων, αλλά και η απλούστευση των διεργασιών σε όλο το δίκτυο του κλάδου της εξωστρέφειας.


Ωστόσο για να αυξηθούν οι εξαγωγές απαιτείται η συνεργασία όλων. Όπως ανέφερε απευθυνόμενη στους εμπόρους η κ. Ευαγγελία Κουρεντά, προϊστάμενη της Δ/νσης Μεταποίησης του ΥπΑΑΤ, «στο εσωτερικό της χώρας μπορεί να λειτουργούμε ανταγωνιστικά αλλά στο εξωτερικό θα πρέπει να λειτουργούμε συναγωνιστικά».


Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

A 10 Step Food Product Marketing Plan - Ask the Right Questions

Brand Position Leads to Better Brand Awareness - You Just Have to Ask!

By Barry Cohen

Too often, we're looking for answers-without asking the right questions. As marketing consultants, we always focus on the questions first, in order to gain both balance and perspective when we counsel a business owner on what direction to take.



Here is my favorite list of questions for any business conducting a self-examination:

1. What is your company's brand awareness level? Meaning, do consumers even know your brand exists? Twitter is becoming a food entrepreneurs best friend to ask the consumer what is on their mind. You can conduct in-store surveys… this can be combined with food demo's you are already planning. Another out of the box idea would be asking a non-competing brand to poll its customers on their website (with a promise to reciprocate).

Gourmet Food Product Marketing Plans

A well-developed and implemented marketing plan is crucial to your gourmet food product business success. Marketing is necessary to find and entice customers to buy your gourmet food. Without customers, you don't have a business. To create an effective plan, you need to know your products, understand your customers and deliver marketing strategies to your market.

Step 1
Define what is unique about your gourmet food business. Marketing is about differentiating yourself from the competition. Your business can be different on a variety of factors including price, service and location. For example, your gourmet food business might cater to the frugal crowd. Or maybe you offer home delivery.

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Εξαγωγές, η "αχίλλειος πτέρνα" της ελληνικής ανάκαμψης

Την ανάγκη της Ελλάδας να συνεχίσει τις σοβαρές μεταρρυθμίσεις, διαρθρωτικές και μη, καταδεικνύει η ετήσια έκθεση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ για το διεθνές εμπόριο, με τίτλο “The Global Enabling Trade Report 2014” η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα την προηγούμενη εβδομάδα. 

Στην 353 σελίδων έκθεση, οι οικονομολόγοι και αναλυτές του WEF παρουσιάζουν μια “ακτινογραφία” συνολικά του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά και πιο αναλυτικά των 138 χωρών που περιλαμβάνονται στη σύνθεση του δείκτη Enable Trading Index, ενός δείκτη που ουσιαστικά αποτυπώνει την δυνατότητα μιας οικονομίας να επωφεληθεί από το παγκόσμιο εμπόριο. 




Από το 2008 που δημιουργήθηκε ο δείκτης, έχει εξελιχθεί σε ένα χρήσιμο εργαλείο όχι μόνο για τις κυβερνήσεις, αλλά και για τις επιχειρήσεις, καθώς επιχειρεί να δώσει μια σφαιρική εικόνα για κάθε εθνική οικονομία, η οποία να περιλαμβάνει όχι μόνο στοιχεία που σχετίζονται με την πρόσβαση στην αγορά (π.χ. δασμολογικά εμπόδια), αλλά και πρακτικά στοιχεία που αφορούν από την αποτελεσματικότητα των τελωνειακών αρχών, τις υποδομές σε μεταφορές και τηλεπικοινωνίες, έως το περιβάλλον ασφάλειας/εγκληματικότητας εντός της κάθε χώρας. 


Σάββατο 5 Απριλίου 2014

'Αποψη: Πώς θα αυξηθούν οι ελληνικές εξαγωγές

Η Ευρώπη έχει θέσει στόχο να αυξηθεί ο βιομηχανικός κλάδος από το 16% στο 20% της συνολικής οικονομικής δραστηριότητας μέχρι το 2020. Η ελληνική οικονομία, μαζί με την οικονομία της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, βρίσκεται κοντά στο 10%. Αυτό το δομικό χαρακτηριστικό, δηλαδή το έλλειμμα βιομηχανικών υποδομών, δυσχεραίνει την αύξηση των εξαγωγών.
Το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών (ΙΤΣ), το οποίο έφθασε σε δυσθεώρητα ύψη το 2009, συνέβαλε καθοριστικά στη χρεοκοπία της Ελλάδας. Η αδυναμία της ελληνικής οικονομίας να εξάγει προϊόντα και υπηρεσίες έγινε πιο εμφανής κατά την τελευταία περίοδο του αποπληθωρισμού (μείωση τιμών). Παρότι οι τιμές και οι μισθοί πέφτουν, οι εξαγωγές δεν αυξάνονται. Αυτό είναι το ακριβώς αντίθετο από τις προσδοκίες μας. Πτώση τιμών και μισθών συνεπάγεται μείωση κόστους για τα παραγόμενα προϊόντα, μειωμένες τιμές και άρα αυξημένη ζήτηση από το εξωτερικό.

Μία πρόσφατη έρευνα υποστηρίζει ότι το άθροισμα των ελλειμμάτων τρεχουσών συναλλαγών στις χώρες της Ευρωζώνη τα τελευταία 17 χρόνια εξηγεί το 87% των επιτοκιακών διαφορών δανεισμού, spread (Daniel Gros, 8/5/2013). Δηλαδή όσο μεγαλύτερο ήταν το άθροισμα των ελλειμμάτων του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών τόσο πιο ακριβό είναι το κόστος δανεισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί και αυτά τα ελλείμματα πρέπει να καλυφθούν με δανεισμό. Η λογική απάντηση είναι φυσικά να υιοθετήσουμε ένα υπόδειγμα ανάπτυξης που να βασίζεται στις εξαγωγές. Μέσω της αύξησης των εξαγωγών θα μειωθεί το έλλειμμα και άρα η πίεση για δανεισμό. Πόσο εύκολο είναι αυτό και πόσο γρήγορα μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος; Τι είδους πολιτικές πρέπει να υιοθετήσουμε;

Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Είναι λάθος το brand name "Κρήτη" για τις εξαγωγές

(Αναδημοσιεύουμε από το capital το παρόν άρθρο γιατί στηλιτεύει την ρίζα του κακού στον εξαγωγικό χώρο, που δεν είναι άλλη από την πολυδιάσπαση της εθνικής προσπάθειας. Κρίμα γιατί και ο ΟΠΕ- Οργανισμός Προώθησης Εκθέσεων κανιβάλησε στην τελευταία Anuga το μότο Taste like Greece)


Όψιμα ως συνήθως το ελληνικό πολιτικό προσωπικό και η διοίκηση γενικότερα ανακαλύπτουν πράγματα  τα οποία θα έπρεπε να είχαν ταχτοποιηθεί, αν όχι από τα πρώτα χρόνια συστάσεως του ελληνικού κράτους, τουλάχιστον μετά την δεκαετία του εξήντα.

Αναφέρομαι στο μάρκετινγκ και στην  αξιοπιστία των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στην διεθνή αγορά, κοινώς στο ελληνικό "Brand name".

Σήμερα και λόγω της οικονομικής κρίσης υπάρχει μια κινητικότητα του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα για την ανάπτυξη και ανάδειξη αξιόπιστων ελληνικών προϊόντων ισάξιων των προϊόντων των  πολυεθνικών.



Δεν είναι λάθος αυτή η προσπάθεια, αν και καθυστερημένη, γίνονται όμως λάθη λόγω τοπικιστικών κριτηρίων  που επικρατούν ακόμη δυστυχώς,  τα οποία κατακερματίζουν και  αποδυναμώνουν  την συλλογική προσπάθεια.

Το λάθος είναι  ο κατακερματισμός του συλλογικού ελληνικού "Brand name" με τοπικιστικά κριτήρια σε κρητικό "Brand name", ροδίτικο "Brand name", ηπειρώτικο  "Brand name" κτλ.

Φαίνεται δεν μας έχουν γίνει μάθημα  άλλες  περιπτώσεις κατακερματισμού και κολυβοποίησεις αναπτυξιακών δομών.

Ας κοιτάξουμε την Ιαπωνία -ξέρουμε τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, δεν ξέρουμε τα αυτοκίνητα του Τόκιου.


Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Επιχειρηματική αποστολή στο Ντουμπάι, στη Φουτζέιρα και στο Αμπού Ντάμπι

To Επιχειρηματικό Συμβούλιο Διεθνών Δράσεων του ΣΕΒ, σε συνεργασία με το Αραβο-Ελληνικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδας και το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας διοργανώνει επιχειρηματική αποστολή στο Ντουμπάι, στη Φουτζέιρα και στο Αμπού Ντάμπι, στις 27 Απριλίου-1 Μαΐου 2014.

Η επίσκεψη πραγματοποιείται σε συνέχεια των ενημερωτικών ημερίδων για το Εμιράτο της Φουτζέιρα που διοργάνωσε ο ΣΕΒ Επιχειρηματικό Συμβούλιο Διεθνών Δράσεων τον Φεβρουάριο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη από κοινού με τους Φορείς, οι οποίες ανέδειξαν τις μεγάλες δυνατότητες πρόσφορης δραστηριότητας για ελληνικές επιχειρήσεις στα Η.Α.Ε. Δεδομένου ότι το Ντουμπάι έχει αναλάβει τη διοργάνωση της EXPO 2020, η αποστολή θα επισκεφθεί τρία από τα σημαντικότερα Εμιράτα για επαφές και συζητήσεις με Αραβικές εταιρίες και Οργανισμούς τόσο για εξαγωγικό και διαμετακομιστικό εμπόριο προς τις αγορές του Αραβικού Κόλπου και της Ασίας όσο και για joint-ventures με τοπικούς εταίρους, για υπηρεσίες logistics, για μεταφορές, κλπ.

Στην αποστολή μπορούν να μετέχουν εταιρίες κυρίως από τους τομείς δομικών υλικών και κατασκευών, ενέργειας και ανανεώσιμων πηγών, προϊόντων και υπηρεσιών τεχνολογίας, τροφίμων-ποτών, ξενοδοχειακού και οικιακού εξοπλισμού, καλλυντικών-χημικών-φαρμακευτικών, τουρισμού, real estate.
Στόχος της αποστολής είναι με περιεκτικό και συνοπτικό πρόγραμμα να δοθεί έμφαση στις επιχειρηματικές συναντήσεις Β2Β και γιαυτό υπάρχει στενή συνεργασία με το Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Ντουμπάι, τα τοπικά Επιμελητήρια και την Ελεύθερη Ζώνη Εμπορίου της Φουτζέιρα (επισυνάπτονται πληροφορίες για την αποστολή).

Πηγή : ΣΕΒ

Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Coface identifies 10 emerging countries hot on the heels of the BRICS

After 10 years of frenetic growth, the BRICS are slowing down sharply: for 2014, Coface forecasts growth of on average 3.2 points lower than the average growth these countries registered over the previous decade. At the same time, other emerging countries are accelerating their development. Among them, a ‘top 10’ emerges with good production prospects and sufficient financing to support expansion.

In addition to accelerating high growth, financing is needed to boost investment

Despite a consumer trend that remains favourable, the BRICS are experiencing a growth downturn due to an adjustment in supply and a marked slow-down in investment. Local businesses no longer have sufficient production capacity to meet continued strong demand.

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Το μυστικό της επιτυχίας των γερμανικών εξαγωγών

Ποιο είναι το μυστικό της γερμανικής επιτυχίας στο πεδίο των εξαγωγών; Σίγουρα η τεχνολογική πρωτοπορία, αλλά και η δίψα των γερμανικών επιχειρήσεων –μεγάλων αλλά και μικρομεσαίων- να δραστηριοποιηθούν στο εξωτερικό.


Δεν είναι μόνο οι μεγάλοι τεχνολογικοί όμιλοι της Γερμανίας που αναζητούν αγορές στο εξωτερικό. Όλο και περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναζητούν την τύχη τους εκτός συνόρων. Και αυτό ακριβώς είναι το μεγάλο πλεονέκτημα του γερμανικού επιχειρηματικού κόσμου, η εξωστρέφεια ακόμη και των μικρών επιχειρήσεων, λέει ο γερμανός υφυπουργός Οικονομίας Στέφαν Κάπφερερ.
Μάλιστα προκειμένου το γερμανικό υπουργείο να συμβάλει στον εντοπισμό ελπιδοφόρων νέων αγορών εξετάζει, σε συνεργασία με την εταιρεία Germany Trade & Invest GmbH (GTAI), αναδυόμενες αγορές, τις οποίες αξιολογεί επί τη βάσει ενός

H ελληνική παρουσία στην Διεθνή έκθεση οίνου ProWein στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας

Αξιοπρεπής παρουσία, αλλά η καθιέρωση αργεί

Με σχεδόν 70 εκθέτες η Ελλάδα είχε και φέτος αξιοπρεπή παρουσία στην διεθνή έκθεση οίνου ProWein της Γερμανίας, που ολοκληρώθηκε χθες. Ο δρόμος της καθιέρωσης είναι ωστόσο ακόμα μακρύς για το ελληνικό κρασί.
Ελληνικά περίπτερα στην ProWein 2014 του Ντίσελντορφ
Κακά τα ψέματα! Οι Έλληνες μπορεί να θεωρούμε καλά αρκετά ελληνικά κρασιά, ελάχιστοι ξένοι μπορούν ωστόσο να πουν ότι γνωρίζουν τι εστί ποιοτικό ελληνικό κρασί. Η προσπάθεια να γνωρίσουν οι ξένοι την ελληνική παραγωγή οίνου και να αγκαλιάσουν ελληνικά κρασιά και ποικιλίες είναι δύσκολη, αλλά όχι ακατόρθωτη. Αυτή την εντύπωση αποκομίσαμε από την έκθεση κρασιού ProWein στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας (23-25.03.2014), στην οποία συμμετείχαν 4.800 εκθέτες από 50 χώρες και επισκέφθηκαν περίπου 45.000, κυρίως επαγγελματίες.
Οινοπαραγωγοί, αλλά και ειδικοί του ελληνικού κρασιού θεωρούν ότι για να καθιερωθεί το ελληνικό κρασί στην διεθνή αγορά τα ζητούμενα, εν συντομία, είναι: καλύτερη

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Αυτοσχεδιασμός στις εκπλήξεις: Πόσο τζαζ ….είναι η επιχείρησή σας?

Η μέρα σου στο γραφείο δεν έχει καν ξεκινήσει και τα τηλέφωνα και το e-mail έχουν πάρει φωτιά:  Πρέπει να αντιμετωπίσεις ξαφνικά πόλεμο τιμών από τον ανταγωνισμό ή να κατευνάσεις ένα εξαγριωμένο πελάτη μετά από λάθος παραλαβή ή να βρεις ένα νέο τρόπο μεταφοράς των ευπαθών προϊόντων σου εν μέσω μιας ξαφνικής απεργίας. Είτε είσαι ο γενικός διευθυντής, είτε ο υπεύθυνος εξυπηρέτησης  πελατών, είτε ο διευθυντής εφοδιαστικής αλυσίδας, πρέπει να «εφεύρεις» νέες απαντήσεις τώρα! Άμεσα! 
Ο συνδυασμός δράσης σε πραγματικό χρόνο και καινοτόμου απάντησης σε εκπλήξεις διαφοροποιεί τον αυτοσχεδιασμό (improvisation) από τα παραδοσιακά, προσχεδιασμένα συστήματα όπου τα ανώτερα στελέχη σχεδιάζουν πλάνα, τα οποία εν συνεχεία υλοποιούν τα κατώτατα στελέχη.



Η μουσική τζαζ είναι εξαιρετικό παράδειγμα για να κατανοήσουμε τη ιδιαιτερότητα του αυτοσχεδιασμού (Berliner 1994).  Σε αντίθεση με την κλασσική ορχήστρα που υπάρχει χρονικός διαχωρισμός της σύνθεσης και εκτέλεσης, με  τους μουσικούς να στηρίζονται στην παρτιτούρα που έχει γράψει  ο δημιουργός εκ των προτέρων,  στην τζαζ δεν υπάρχει

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Από το Αγρίνιο, η ελληνική GAEA ταξιδεύει σε 26 χώρες παγκοσμίως

 Η ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΑΓΟΡΑ

Στην περαιτέρω επέκταση του δικτύου πωλήσεων στις αγορές του εξωτερικού, στην αύξηση του τζίρου έως και κατά 24%, στην ανανέωση της προϊοντικής γκάμας και των συσκευασιών με νέο, περισσότερο διεθνή «αέρα» προσανατολίζεται η διοίκηση της επιχείρησης Gaea για το 2014.


«Σήμερα η Gaea έχει παρουσία σε 26 χώρες με κυριότερες αγορές τη Γερμανία, τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Ρωσία και τη Νορβηγία», όπως επισημαίνει στην «ΗMEΗΣΙΑ» ο Άρης Κεφαλογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, υπογραμμίζοντας ότι «στις επιδιώξεις μας για

Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

Η Export Academy στηρίζει τις συναντήσεις Β2Β με επιχειρηματικές αποστολές από το Ιράκ -Ιορδανία και Παλαιστίνη

Η Export Academy στηρίζει την διοργάνωση Β2Β συναντήσεων με επιχειρηματίες από Ιράκ, Ιορδανία και Παλαιστίνη που διοργανώνει την Παρασκευή 14 Μαρτίου το  Άραβο-Ελληνικό Επιμελητήριο, στο ξενοδοχείο Divani Caravel των Αθηνών.



Η περιοχή αναφοράς βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε έντονη ανάπτυξη και θα έπρεπε κατά την άποψή μας να μπει στο στόχαστρο εξαγωγικής διεύρυνσης κάθε Ελληνικής επιχείρησης.

Η προσπάθεια του Άραβο-Ελληνικού Επιμελητηρίου να προσκαλέσει στην Αθήνα 57 επιχειρηματίες από τις 3 χώρες και να διοργανώσει τις B2B συναντήσεις είναι τουλάχιστον αξιέπαινη.

Οι τομείς δραστηριότητας που θα καλυφθούν στις συναντήσεις είναι οι ακόλουθοι :

1.       Engineering, General Contracting & Construction                                   
2.       Heavy machinery, machineries and Building Materials                            
3.       Marble, Ceramic, Wood and Iron                                                     
4.       Sanitary Ware, Kitchen Appliances & Bathroom Accessories                 
5.       Renewable Energy and Electrical Equipment                                            
6.       Oil-Contracting and Services                                                                      
7.       Electronic, IT and Telecommunications                                                    
8.       Agricultural Products, Food & Beverages                                     
9.       Healthcare, Pharmaceuticals and Cosmetics                                            
10.    Real Estate                                                                                        
11.    Tourism and Travel Agencies                                                                     
12.    Textile, Clothing, Jewellery and Accessories                                           
13.    Auto Spare Parts & Car Accessories                                                          
14.    Furniture / Kitchens                                                                         
15.    Plastics / Plastic Bags                                                                                 
16.    Insurance / Financial Services                                                                    
17.    Legal Services                                                                                              
18.    Education                                                                                          
19.    General Trading Agencies                                                               

Εάν επιθυμείτε να συμμετάσχετε, θα πρέπει να συμπληρώσετε την δήλωση συμμετοχής που θα βρείτε ΕΔΩ και να την στείλετε το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 12/03/2014 στο e-mail chamber@arabgreekchamber.gr
Όμως θα πρέπει να γνωρίζεται ότι για τις συναντήσεις θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας βάσει ημερομηνίας αποστολής της Δήλωσης Συμμετοχής.

Το κόστος συμμετοχής στις συναντήσεις είναι 90 € /άτομο (ή/και 60 €/άτομο για τα μέλη του Επιμελητηρίου). Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο έγγραφο του Επιμελητηρίου ΕΔΩ.


Εμείς στην Export Academy έχουμε σημαντική 20-ετη εμπειρία στην περιοχή αναφοράς και θα χαρούμε να ανταλλάξουμε απόψεις πριν, κατά την διάρκεια ή/και μετά το πέρας των συναντήσεων.



Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

ΑΝΣΓΚΑΡ ΜΠΕΛΚΕ : «Η δημοσιονομική προσαρμογή φέρνει πάντα ανεργία»

«Χωρίς αύξηση των εξαγωγών, το επίπεδο του χρέους δεν είναι βιώσιμο και θα υπάρξει ανάγκη για επαναλαμβανό-μενη συμμετοχή του επίσημου δημόσιου τομέα, έως ότου αρχίσει να αναπτύσσεται και πάλι η οικονομία. Ετσι, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η έλλειψη της αύξησης των εξαγωγών είναι πιο σημαντική από το πρωτογενές πλεόνασμα»

«Ενα βασικό συμπέρασμα, όσον αφορά την Ελλάδα, είναι ότι το αρχικό πρόγραμμα είχε υποτιμήσει το δημοσιονομικό πολλαπλασιαστή και -ως εκ τούτου- το βάθος της ύφεσης, που ήταν εν μέρει αναπόφευκτο» ΑΝΣΓΚΑΡ ΜΠΕΛΚΕ (Γερμανός οικονομολόγος)
Σχετικά... γρήγορα για τα δεδομένα της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, δηλαδή με καθυστέρηση άνω των τριών ετών, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εξετάζει τις αποφάσεις που ελήφθησαν από την τρόικα σχετικά με τις διασώσεις στις χώρες της περιφέρειας της Ευρωζώνης. Μια από τις μελέτες που διεξήχθησαν, ύστερα από παραγγελία της Επιτροπής Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής (ECON) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και η οποία κατατέθηκε πριν από λίγες ημέρες, ήταν από το γνωστό Κέντρο Σπουδών για την Ευρωπαϊκή Πολιτική (CEPS) στις Βρυξέλλες, με διευθυντή τον Daniel Gros*.
Η συντακτική επιτροπή της συγκεκριμένης μελέτης αποτελείται από πέντε οικονομολόγους, ανάμεσα στους οποίους -εκτός από τον διευθυντή του CEPS- είναι ο Ansgar Belke, καθηγητής

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Οι ελληνικές εταιρείες με σημαντική παρουσία στην Τουρκία

Ξεπερνούν σήμερα τις 2.000 οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Τουρκία είτε παραγωγικά είτε μέσω εξαγωγών. Περίπου 20 είναι οι εισηγμένες επιχειρήσεις του χρηματιστηρίου Αθηνών που έχουν παρουσία στη γειτονική χώρα.
Θυμίζουμε ότι η εξαγορά της τουρκικής Finansbank, το καλοκαίρι του 2010, από την Εθνική Τράπεζα είχε φτάσει στα 3,1 δισ. ευρώ. Πέραν της Εθνικής, στη γειτονική χώρα δραστηριοποιούνται οι Eurobank και Alpha Bank, η Intralot, τα Πλαστικά Κρήτης, τα Πλαστικά Θράκης, οΑγροτικός Οίκος Σπύρου, οι όμιλοι Νηρέα και Σελόντα, οι S&B,ΣαράντηςEurodrip κ.ά.
Η ΚleemaΗellas δραστηριοποιείται μέσω της θυγατρικήςKleemaAsansor, η Αλουμύλ Μυλωνάς συμμετέχει σε κοινοπρακτικό σχήμα, ενώ θυγατρικές εταιρείες διατηρούν και οι Moda Bagno και Ηellas Can, Mls Πληροφορική, Σαράντης, Sato.


Οι ελληνικές εξαγωγές από 369 εκ. ευρώ το 2002 ανήλθαν σε 2,6 δισ. ευρώ το 2012. Οι ελληνικές εξαγωγές προς την Τουρκία αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,06% των τουρκικών εισαγωγών από ολόκληρο τον κόσμο και από τις 65.500 εισαγωγικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα, μόνο οι 2.201 (το 3,2%)

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

Kenya’s mining sector shows promise but shifting regulations concern investor


A nascent mining industry is forming in Kenya, with the first large-scale mining project expected to begin exports this month, although a spate of changes to the regulatory framework over the past 18 months has made for a tighter operating environment for producers.

In late January, Australia’s Base Resources, operator of the $305m Kwale mineral sands project just south of Mombasa, said bulk shipments of ilmenite and rutile would start in February, following a launch of operations last October.


The mine is expected to produce 330,000 tonnes of ilmenite per year, which will contribute 10% of global supply, in addition to 80,000 tonnes of rutile, or 14% of global supply, and 30,000 tonnes of zircon. The minerals are used to manufacture titanium metal, plastics, ceramics and pigments in paper. Company executives estimate the project will generate up to $300m in government revenue over the 13-year life of the mine.
The state awarded the Kwale concession on particularly favourable terms, in an effort to encourage mining activities. Base Resources will pay corporate taxes of 15% for 10 years, half the standard rate, and royalties

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Οι 16 κυριότερες κατηγορίες Ελληνικών εξαγώγιμων προϊόντων στην Τουρκία


Προϊόν  2012 2013 2012-13 2013
Αξία εξαγωγών Αξία εξαγωγών Μεταβολή (%) Σύνθεση (%)
Ορυκτά λάδια-καύσιμα  1.968.774.221 2.380.271.061 17% 75%
Πλαστικές ύλες και τεχνουργήματα  152.143.673 162.030.918 6,60% 5,20%
Βαμβάκι  202.060.680 208.604.223 3% 6.9%
Αργίλιο και τεχνουργήματα από αργίλιο  67.378.392 64.704.170 -4% 2,10%
Λέβητες, μηχανές, συσκευές  22.245.588 25.341.171 14% 0.8%
Δέρματα, γουνοδέρματα  30.738.235 27.274.772 -1% 9%
Χαλκός και τεχνουργήματα από χαλκό  44.284.674 39.965.942 -9,50% 1,30%
Ηλεκτρικές μηχανές, συσκευές  15.233.422 12.109.967 -12,70% 0,40%
Χυτοσίδηρος, σίδηρος και χάλυβας  11.114.416 15.982.959 45,50% 5,30%
Τεχνουργήματα από σίδηρο, χάλυβα  6.452.093 2.784.335 -57% 0,10%
Πλοία, σκάφη, πλωτές κατασκευές  22.076.334 1.422.028 -93% 0,04%
Ζώντα ζώα  7.435.648 1.956.452 -73% 0,06%
Χαρτί, χαρτόνια  13.174.861 12.818.309 -2,30% 0.43%
Λιπάσματα  11.783.634 28.614.263 140% 0,95%
Χρωστικά  11.814.388 12.785.265 8.5% 0,40%
Φαρμακευτικά 5.913.365 8.437.626 42% 0,30%



Πηγή : Γραφείο Ο.Ε.Υ. Άγκυρας



35η Διεθνή έκθεση στο Kaduna Νιγηρίας - 21 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2014

Το εμπορικό, βιομηχανικό και γεωργικό Επιμελητήριο Kaduna (KADCCIMA)της Νιγηρίας διοργανώνει τη 35η Διεθνή έκθεση στο Kaduna Κέντρο Διεθνούς Εμπορίου και Επενδύσεων, από 21 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2014..
 Αντικείμενο της Έκθεσης είναι "Αγροτική Μεταμόρφωση για τη Βιομηχανική Ανάπτυξη- Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα"

 Η εν λόγω Έκθεση αποτελεί μια διαδραστική πλατφόρμα ανταλλαγής πληροφόρησης, απόψεων και συναντήσεων Β2Β με εγχώριους επιχειρηματίες. 

 Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να ανακτηθούν από την ιστοσελίδα  www.kadccima.org.ng καθώς και, απευθείας, από τους διοργανωτές, info@KaDccima.org.ng, kadccima@gmail.com


Nigeria Basic Data
Nigeria is compact in shape; it has no inland seas, no peninsulas and no island around the coast. It occupies an area of 923766SqKm. The 1991 census puts the country's population at 80million. The official language is English with predominant presence of three major tribal languages
.
Geography:
As West Africa Country, Nigeria is entirely within the topics and is divided into three by the River Niger and its tributary, the Benue. Nigeria consists of four main belts, each stretching across the country, east and west. These include a coastal belt of mangrove belt intersected by an intricate network of creeks and rivers and by the Niger Delta. It followed by a belt of tropical rain forest rich oil palm, cocoa and rubber. It

Export Academy

Export Academy