Σελίδες

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

Λούλης: Στοχεύουμε σε δυναμική επέκταση στη Μέση Ανατολή

Σε σημαντική ανάπτυξη στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, με όχημα τη συμφωνία με τους Άραβες της εταιρείας Al Dahra προσβλέπει η «Μύλοι Λούλη». Όπως λέει ο πρόεδρος της ελληνικής αλευροβιομηχανίας Νίκος Λούλης, εκτελούνται ήδη τα πρώτα συμβόλαια για εξαγωγές στο Αμπού Ντάμπι και αποκαλύπτει πως εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο ανέγερσης μονάδας παραγωγής αλεύρων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η οποία, εκτός από την κάλυψη της τοπικής αγοράς, θα χρησιμοποιηθεί και ως βάση για την επέκταση στην ευρύτερη περιοχή του Κόλπου.

Κύριε Λούλη, τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε η συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας με τους Άραβες επενδυτές της Al Dahra, οι οποίοι πλέον κατέχουν το 20% του μετοχικού κεφαλαίου της Μύλοι Λούλη. Σκέφτεστε να παραχωρήσετε μεγαλύτερο ποσοστό στην Al Dahra; Έχουν γίνει συζητήσεις προς αυτή την κατεύθυνση;
Καταρχάς θα ήθελα να πω ότι είμαστε πολύ χαρούμενοι και υπερήφανοι γιατί καταφέραμε να ολοκληρώσουμε μια ιδιαίτερα απαιτητική συμφωνία. Από τον Ιούνιο, οπότε και ανακοινώθηκε η συμφωνία ήμασταν σε συνεχή επαφή με τους υπεύθυνους της Al Dahra για θέματα που άπτονταν της αύξησης κεφαλαίου, ενώ παράλληλα συζητούσαμε και τα επόμενα βήματα της συνεργασίας μας. Όσον
αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, όχι δεν έχουν γίνει τέτοιου είδους συζητήσεις. Και οι δυο πλευρές είμαστε απολύτως ικανοποιημένοι με την τωρινή κατάσταση και έτσι σχεδιάζουμε να κινηθούμε το επόμενο διάστημα.
Τι προσδοκίες έχετε από αυτή τη συνεργασία και ποια τα επόμενα βήματα;
Πρωταρχικός μας στόχος, γι' αυτό άλλωστε κάναμε αυτή τη συνεργασία με την Al Dahra, η οποία ειδικεύεται στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων και ζωοτροφών και αποτελεί τον στρατηγικό συνεργάτη της κυβέρνησης του Αμπού Ντάμπι στον τομέα του προγράμματος διασφάλισης τροφίμων για τα ΗΑΕ, είναι να αναπτυχθούμε στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής.
Θεωρούμε πως η ανάπτυξη των πωλήσεών μας θα προέλθει κυρίως από το εξωτερικό. Στην παρούσα φάση, από κοινού με την Al Dahra λαμβάνουμε μέρος σε αρκετές εκθέσεις στη Μέση Ανατολή, όπως το Gulf Food αλλά και στην Ευρώπη όπως στην Anuga στη Γερμανία, ενώ σε δυο εβδομάδες θα δώσουμε το «παρών» στην Sial και προσπαθούμε να διευρύνουμε το πελατολόγιό μας στις αναπτυσσόμενες αγορές της Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής, οι οποίες δεν έχουν πρόσβαση σε ποιοτικά άλευρα.
Ήδη, έχουμε «κλείσει» κάποια μικρά συμβόλαια εξαγωγών, γεγονός ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για τη συνέχεια. Ένα από αυτά ήταν με την αστυνομία του Αμπού Ντάμπι Abu Dhabi, την οποία προμηθεύουμε από τον περασμένο Ιούλιο με αλεύρι για τα αρτοσκευάσματα που παράγει. Το άλλο project που εξετάζουμε από κοινού με την Al Dahra είναι η δημιουργία εργοστασίου για την παραγωγή αλεύρων στην περιοχή της Μέσης Ανατολή, προκειμένου να εκμεταλλευτούμε την αύξηση του πληθυσμού στην περιοχή της Μέσης Ανατολής αλλά και τη δυναμική της αγοράς αυτής. Ήδη, έχουμε κάνει έρευνες αγορών σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Αιθιοπία αλλά και σε άλλες χώρες της περιοχής, ωστόσο έδαφος κερδίζουν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου έχουμε εξετάσει ήδη κάποια σημεία που θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε ένα νέο μύλο. Αυτή τη στιγμή, προχωράμε και την τεχνική μελέτη, ώστε να μάθουμε πόσο θα στοιχίσει και πόσο βιώσιμο θα είναι. Την ευθύνη για διαχείριση του εργοστασίου που θα ανεγερθεί στη Μέση Ανατολή θα έχει εταιρεία που θα συστήσουμε από κοινού με την Al Dahra, η οποία πάντως θα κατέχει πλειοψηφικό ποσοστό.Λούλης: Στοχεύουμε σε δυναμική επέκταση στη Μέση Ανατολή

Στον αντίποδα, πώς σχεδιάζετε να κινηθείτε στην ελληνική αγορά, η οποία παραμένει δέσμια της ύφεσης;
Η στρατηγική μας στην ελληνική αγορά, θα συνεχίσει να δίνει έμφαση στη μείωση των επισφαλειών και στην παροχή κινήτρων για τη διασφάλιση των εισπράξεων. Στο πλαίσιο αυτό, αποφασίσαμε να τερματίσουμε τη συνεργασία μας με πελάτες που ήταν ασυνεπείς επί μακρόν αλλά και να δώσουμε επιπλέον κίνητρα σε όσους πληρώνουν τις μετρητοίς. Ωστόσο, κάνουμε και επιλεγμένα «ανοίγματα» σε πελάτες που θεωρούμε υγιείς, μια πολιτική που μας έχει αποφέρει καρπούς, καθώς αυξάνονται οι πωλήσεις μας σε όγκο, ενώ έχουμε μειώσει κατά πολύ τις επισφάλειες παρά τις δυσκολίες που εξακολουθούν να υπάρχουν τόσο στις πωλήσεις μας προς το λιανεμπόριο όσο προς τις μεσαίου μεγέθους κυρίως βιοτεχνίες. Παράλληλα, θα συνεχίσουμε να διαθέτουμε νέα προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές και να επενδύουμε στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας, παρά το κόστος που αυτό συνεπάγεται και τις δελεαστικές προτάσεις που κατά καιρούς δεχόμαστε, αλλά απορρίπτουμε, καθώς δεν αποτελεί μέρος της φιλοσοφίας μας.
Ποιες αλλαγές έχει επιφέρει η κρίση στην αγορά σας;
Όπως σας είπα, η κατανάλωση βρίσκεται υπό πίεση. Σύμφωνα με αυτά που βλέπουμε και ακούμε από τους πελάτες μας, οι Έλληνες έχουν εξορθολογήσει τις ποσότητες που καταναλώνουν σε καθημερινή βάση. Αυτό σημαίνει πως αγοράζει ψωμί με βάση τις πραγματικές του ανάγκες και όχι παραπάνω όπως συνέβαινε στο παρελθόν.
Επιπλέον σήμερα σε περίπτωση που δεν καταναλώσει την ίδια ημέρα το ψωμί φροντίζει να το βάλει στο ψυγείο για να μπορεί να το καταναλώσει τις επόμενες ημέρες. Αυτά που έχουν μειωθεί σημαντικά είναι τα λεγόμενα είδη πολυτελείας, δηλαδή τα είδη ζαχαροπλαστικής και αρτοποιίας, όπως τα κουλουράκια και τα κριτσίνια που έχουν οι φούρνοι. Βραχυπρόθεσμα υπάρχει μια βελτίωση της κατάστασης, ωστόσο αυτό πρέπει να παγιωθεί και να αρχίσει σταδιακά η ανάκαμψη.
Αγορά ψωμιού
Εκοψαν τις σπατάλες οι Ελληνες
Με τι ρυθμούς κινούνται οι πωλήσεις σας σήμερα και πως εκτιμάτε πως θα κλείσετε τη φετινή χρονιά;
Αυτή τη στιγμή, οι πωλήσεις μας σε όγκο αυξάνονται με ρυθμούς της τάξης του 5%, ποσοστό που μας ικανοποιεί ιδιαίτερα, με δεδομένο πως η κατανάλωση στο σύνολο της αγοράς υποχωρεί κατά περίπου 3%-4%. Σημειωτέον ότι την τελευταία τετραετία έχουμε αυξήσει 15% τον όγκο μας. Εάν συνεχίσουμε έτσι και στο υπόλοιπο του έτους, εκτιμάμε πως θα κλείσουμε το 2013 με άνοδο του όγκου πωλήσεων κατά 6%.
Από την άλλη, τα κέρδη προ φόρων θα είναι μειωμένα λόγω της κρίσης και των προσφορών που κάνουμε. Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξή μας έχει παίξει και η αναβάθμιση του εργοστασίου μας στο Κερατσίνι, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία εδώ και ένα εξάμηνο. Μας έχει βοηθήσει να κερδίσουμε νέους πελάτες τόσο λόγω της υψηλής ποιότητας αλεύρων που παράγονται εκεί σε ανταγωνιστικές τιμές όσο και στη σημαντική εξοικονόμηση κόστους.

Πηγή: Ημερησία -Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Export Academy

Export Academy