Σελίδες

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Προς νέο ρεκόρ οι ελληνικές εξαγωγές, πάνω από 25 δισ. ευρώ το 2013

Βαθιά «ανάσα» στην πολύπαθη ελληνική οικονομία αναμένεται να δώσουν για μια ακόμη χρονιά οι ελληνικές εξαγωγές, στέλνοντας μήνυμα αισιοδοξίας για τη δύσκολη συνέχεια. Ύστερα από το ιστορικό ρεκόρ που κατέγραψαν πέρυσι, εκτιμάται πως και φέτος θα σπάσουν όλα τα «κοντέρ», σημειώνοντας άνοδο 3% και υπερβαίνοντας σε αξία τα 25 δισ. ευρώ!


Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι υπάρχουν εμπόδια στην επίτευξη του παραπάνω στόχου και προειδοποιούν για τους κινδύνους που ελλοχεύουν, όπως την ύφεση στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη δραματική έλλειψη ρευστότητας στην εγχώρια αγορά.

Βιωσιμότητα
Για ένα σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων η κρίση αποτέλεσε το έναυσμα για το μεγάλο βήμα στο εξωτερικό. Για αρκετές από αυτές ήταν μια λύση ανάγκης, προκειμένου να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους και μαζί αρκετές θέσεις εργασίας. Τώρα, πλέον, είναι συνειδητή επιλογή καθώς ολοένα και περισσότερες την αναδεικνύουν σε βασικό άξονας της στρατηγικής που χαράσσουν, συμβάλλοντας στην «τιτάνια» προσπάθεια ανασυγκρότησης του παραγωγικού μοντέλου της ελληνικής οικονομίας. Επίσης, δείχνει πως αλλάζει σταδιακά το κλίμα υπέρ της Ελλάδας σε παγκόσμιο επίπεδο με την καχυποψία να υποχωρεί.

Επέκταση
Μόνο την τελευταία διετία, σύμφωνα με έρευνα του Πανελληνίου Συνδέσμου εξαγωγέων, πάνω από 2.000 επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα επέλεξαν και τόλμησαν να επεκταθούν στις ξένες αγορές, με τη φιλοδοξία να δώσουν νέα «πνοή» στις προοπτικές τους και στις πωλήσεις τους.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της εταιρείας αλλαντικών, ΑΦΟΙ Παντέρη, η οποία ύστερα από το συγκρατημένο ξεκίνημα κινείται πολύ πιο επιθετικά για την περαιτέρω διεθνοποίηση των εργασιών της. Ύστερα από την Αγγλία, τη Γαλλία και το Καμερούν, στο στόχαστρο της βρίσκεται η πολλά υποσχόμενη αγορά της Ρωσίας.

Όπως λέει ο επικεφαλής της Αφοι Παντέρη, Γιώργος Παντέρης «το πεδίο ανάπτυξης στο εξωτερικό είναι τεράστιο για όσους έχουν προϊόντα ποιότητας και που έχουν κάτι διαφορετικά να προσφέρουν στους καταναλωτές, όπως το σουτζούκι, ο παστουρμάς και τα λουκάνικά μας που παράγονται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στο Μενίδι.

Ανάλογο βάρος στην ανάπτυξη εκτός συνόρων δίνει τα τελευταία χρόνια και ο οινοποιητικού συνεταιρισμός BAENI της Νάουσας, ο οποίος εξάγει το 60% κρασιών που παράγει. «Κάνουμε διαρκώς έρευνες αγορές για να δούμε που υπάρχουν περιθώρια επέκτασης.

Εστιάζουμε στην Κίνα και στην Ινδία που μπορούν να φέρουν σημαντικά αποτελέσματα σχετικά γρήγορα, χωρίς ωστόσο να αποκλείουμε τις υπόλοιπες αγορές» σημειώνει ο πρόεδρος του συνεταιρισμού ΒΑΕΝΙ Γιώργος Φουντούλης, προσθέτοντας πως τα ελληνικά κρασιά έχουν τεράστιες δυνατότητες καθώς έχουν δεν υστερούν ούτε σε ποιότητα, αλλά ούτε σε γεύση έναντι των διεθνών ανταγωνιστών τους.

Υπέρβαση
Την «υπέρβαση» θέλει να κάνει φέτος η ΓΑΙΑ Τρόφιμα, η οποία έχει επενδύσει αρκετά στην ανάπτυξη των διεθνών πωλήσεών της. Έχοντας ξοδέψει ατελείωτες ώρες σε ταξίδια για επισκεφθεί υποψήφιους πελάτες σε διάφορες χώρες του εξωτερικού, ο επικεφαλής της εταιρείας Άρης Κεφαλογιάννης θεωρεί πως φέτος ήρθε για να δρέψει τους καρπούς των προσπαθειών του. Τα νέα προϊόντα που εμπλούτισαν το χαρτοφυλάκιό της εταιρείας και προστέθηκαν στο ελαιόλαδο, τις ελιές, την πάστα ελιάς και τον κρόκο κοζάνης που ήδη εμπορεύεται εκτιμάται πως θα οδηγήσουν σε άνοδο των πωλήσεων κατά 20%.

Η συνέχεια σύμφωνα με τον ίδιο προδιαγράφεται ακόμη καλύτερη καθώς μετά τις ΗΠΑ, τη Γερμανία και τις Σκανδιναβικές αγορές, η ΓΑΙΑ ετοιμάζεται να εισέλθει σε Κίνα και Βραζιλία, οι οποίες εφόσον αποδειχθούν πρόσφορες μπορούν να κάνουν τη διάφορά στα μεγέθη.

Προς νέο ιστορικό ρεκόρ
Η εξωστρέφεια που επιδεικνύουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, έχει ένα θετικό αντίκτυπο και στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας. Και αυτό γιατί δημιουργεί βάσιμες ελπίδες για ένα νέο ρεκόρ στις ελληνικές εξαγωγές τη φετινή χρονιά με τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, όπως του ΟΟΣΑ να ανεβάζουν την αξία τους στα 25 δισ. ευρώ και την άνοδο να φθάνει στο 3%. Αρκετοί αναλυτές πλέον χαρακτηρίζουν τις εξαγωγές ως τη «νέα βαριά βιομηχανία της Ελλάδας, μαζί με τον Τουρισμό και τη Ναυτιλία, η οποία μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην έξοδο από την κρίση και στη μείωση της ανεργίας.

Ωστόσο, για να επιβεβαιωθούν οι παραπάνω εκτιμήσεις θα πρέπει να βελτιωθεί το θεσμικό πλαίσιο και να διευκολυνθεί η δράση των εξαγωγέων, οι οποίοι εξακολουθούν να βρίσκουν εμπόδια στο δρόμο τους, με βασικότερο την έλλειψη ρευστότητας και τη γραφειοκρατία.

Στην Ευρωζώνη
Πρωταθλήτρια στις εξαγωγές η Ελλάδα

Την ισχυρότερη επίδοση στην Ευρωζώνη σε ό,τι αφορά την αύξηση των εξαγωγών σημείωσε η Ελλάδα στο δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2012 σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat. Η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση εξαγωγών εντός Ευρωζώνης, για το δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2012, σημειώνοντας άνοδο 13%. Ωστόσο, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η Ελλάδα ξεκίνησε από πολύ μικρή βάση και τονίζουν την ανάγκη να καλύψει άμεσα το χαμένο έδαφος και αν ευθυγραμμιστεί με το μέσο όρο της υπόλοιπης Ευρώπης. Οι προϋποθέσεις και οι δυνατότητες υπάρχουν, ειδικά στον τομέα των αγροτικών προϊόντων που έχει τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα.

Καταναλωτής
Επιπλέον, η συγκυρία είναι ευνοϊκή καθώς οι καταναλωτές σε διεθνές επίπεδο στρέφονται στη μεσογειακή διατροφή που είναι πιο υγιεινή για τον ανθρώπινο οργανισμό. Σε αυτό το πλαίσιο, πρέπει να προβάλλει το ελληνικό ελαιόλαδο που είναι μοναδικό σε παγκόσμιο επίπεδο, το γιαούρτι που κάνει «θραύση» ειδικά στις ΗΠΑ, τα τυροκομικά της προϊόντα που ξεχωρίζουν για την ποιότητα και τη γεύση τους αλλά και διάφορά άλλα παραδοσιακά προϊόντα όπως ο Κρόκος Κοζάνης και το αυγοτάραχο.
 
Πηγή : Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Export Academy

Export Academy