Σελίδες

Κυριακή 3 Αυγούστου 2014

Αυξάνεται η ζήτηση για ελληνικό κρασί στο εξωτερικό

Παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, οι Έλληνες οινοποιοί κατάφεραν να βελτιώσουν τα οικονομικά αποτελέσματά τους την περσινή χρονιά. Σύμφωνα με στοιχεία της ICAP που παρουσιάζει η «Η», το 2013 οι συνολικές πωλήσεις των μεγαλύτερων οινοποιητικών μονάδων της χώρας (συνολικά 54) αυξήθηκαν κατά 6,21% και ανήλθαν σε 209,42 εκατ. ευρώ έναντι 197,1 εκατ. ευρώ το 2012, ενώ την ίδια στιγμή οι συνολικές ζημίες τους συρρικνώθηκαν στα 10,77 εκατ. ευρώ από 14,74 εκατ. ευρώ. Αισθητά καλύτερα είναι και τα λειτουργικά αποτελέσματα, τα οποία περιορίσθηκαν σε ζημίες 7,53 εκατ. ευρώ από ζημίες 13,6 εκατ. ευρώ το 2012. Από την άλλη πλευρά, «αγκάθι» εξακολουθούν να αποτελούν οι συνολικές υποχρεώσεις, οι οποίες παραμένουν πάνω από τα 300 εκατ. ευρώ.



Σε επίπεδο εταιρειών, η Τσάνταλης κατάφερε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της κατά 3,6% χάρη στην έντονη δραστηριοποίησή της στις διεθνείς αγορές, ωστόσο δεν απέφυγε την διόγκωση των ζημιών της. Ανάλογη εικόνα, παρουσιάζουν τα Ελληνικά Κελλάρια Οίνων, ενώ η «Μαλαματίνα», παρά τις απώλειες στον τζίρο, μείωση τις ζημίες της. Περαιτέρω, την ευχάριστη έκπληξη έκανε η Καβίνο από το Αίγιο με σημαντικές εξαγωγές στη Γερμανία, η οποία επέστρεψε στα κέρδη και ταυτόχρονα ανέβασε τις πωλήσεις της στα 16,9 εκατ. ευρώ (+2,29%).


Κόστος λειτουργίας
Παράγοντες της αγοράς αποδίδουν τη βελτίωση των συνολικών αποτελεσμάτων στην ανάπτυξη των εξαγωγών, αλλά και στις προσπάθειες συγκράτησης του λειτουργικού κόστους και των δαπανών.
Παράγοντες της αγοράς αποδίδουν τη βελτίωση των μεγεθών κατά κύριο λόγο στην ανάπτυξη των εξαγωγών αλλά και στην έμφαση που δόθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια για τη συγκράτηση του κόστους, ενώ για φέτος περιμένουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα λόγω της αύξησης του τουρισμού αλλά και της περαιτέρω επέκτασης των εξαγωγών.
Από την άλλη πλευρά, εξακολουθεί να υπάρχει προβληματισμός σχετικά με την έλλειψη ρευστότητας αλλά και τη συρρίκνωση του ελληνικού αμπελώνα. «Ο μέσος Έλληνας αμπελοκαλλιεργητής έχει στη διάθεσή του έξι στρέμματα, όταν στη Γαλλία ο αντίστοιχος έχει ενενήντα», σημειώνει ο κ. Ρούβαλης και προσθέτει πως «είναι ανάγκη να μεγαλώσει η μέση καλλιέργεια ανά οινοποιό». Μάλιστα, όπως τονίζει ο κ. Ρούβαλης, για πρώτη φορά πέρυσι έγιναν εισαγωγές οίνου αφού δεν υπήρχε εγχώρια παραγωγή για να καλύψει τη ζήτηση. Στα βασικά αιτήματα του κλάδου είναι η παροχή κινήτρων για την αύξηση της καλλιεργήσιμης έκτασης του ελληνικού αμπελώνα, ο οποίος φθίνει για περισσότερα από είκοσι χρόνια.

Οι Γερμανοί ζητάνε ξανά ελληνικό κρασί
Ενθαρρυντικά μηνύματα συνεχίζουν να έρχονται για την πορεία του ελληνικού κρασιού στις διεθνείς αγορές. Όπως λέει στην «Η» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ), Άγγελος Ρούβαλης, έντονο παραμένει το ενδιαφέρον των Αμερικανών, και ειδικότερα των νεότερων ηλικιακών ομάδων, που είναι το δυναμικότερο καταναλωτικό κοινό, ενώ σημάδια ανάκαμψης υπάρχουν και στη Γερμανία, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη ξένη αγορά για τους Έλληνες οινοποιούς (περίπου το 50% των ελληνικών εξαγωγών κρασιού κατευθύνεται στη γερμανική αγορά).

Το «στοίχημα», σύμφωνα με τον κ. Ρούβαλη, είναι να αλλάξει η εικόνα που έχουν οι ξένοι για το ελληνικό κρασί, μέσα από εντονότερες διαφημιστικές ενέργειες και ταυτόχρονα να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί οι Έλληνες παραγωγοί, καλύπτοντας τη διαφορά από τους Ισπανούς και τους Ιταλούς ανταγωνιστές τους. Πάντως, ακόμη και έτσι οι ελληνικές εξαγωγές κρασιού στο πρώτο τρίμηνο του 2014 αυξήθηκαν 12,8% και ανήλθαν σε 16,2 εκατ. ευρώ από 12,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα το 2013, ενώ ανάλογη άνοδο σημείωσε ο όγκος εξαγωγών, καθώς διαμορφώθηκε σε 7.500 τόνους από 5.900 τόνους που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2013 (+25,6%).

Πηγή : ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Export Academy

Export Academy