Η ελληνική εταιρεία Entersoft, ξεκινά τον Σεπτέμβριο
εξαγωγές στο Ντουμπάι, αφού έχει ήδη αναπτύξει δραστηριότητα σε ευρωπαϊκές
χώρες (Ρουμανία, Βουλγαρία κλπ). Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αντώνης
Κοτζαμανίδης εξηγεί σε συνέντευξή του πώς ο ελληνικός κλάδος πληροφορικής, παρά
την βαθειά κρίση της ελληνικής αγοράς τα τρία τελευταία χρόνια, μπορεί να
αυξήσει τις εξαγωγές.
Ολόκληρη η συνέντευξη στο kerdos.gr έχει ως εξής:
Η Entersoft ξεκινάει εξαγωγές τον Σεπτέμβριο στο Dubai.
Ποια είναι τα στοιχεία των προϊόντων σας που επιτρέπουν τις εξαγωγές
πληροφορικής από την Ελλάδα, όπου δεν υπάρχει μεγάλη σχετική παράδοση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι πράγματι σημαντικό για τους ανθρώπους της
Entersoft, το ότι μετά την Νότιο-Ανατολική Ευρώπη, ξεκινάμε δραστηριότητα σε
μια από τις αναπτυσσόμενες περιοχές του κόσμου όπως είναι ο Κόλπος και η Μ.
Ανατολή. Τα στοιχεία των προϊόντων μας, που τους επιτρέπουν να κάνουν καριέρα
σε διεθνείς αγορές είναι τα εξής:
Πρώτα απ’ όλα, το υψηλό επίπεδο στον τεχνολογικό τομέα. Κανένα ελληνικό προϊόν τεχνολογίας δεν έχει τύχη στις διεθνείς αγορές, εάν δε διαθέτει αυτό το διαβατήριο, καθώς υπάρχει αρκετή επιφύλαξη σε ότι προέρχεται από την Ελλάδα, ειδικά για προϊόν σχετικό με την τεχνολογία.
Δεύτερον, ο κατασκευαστής (η Entersoft στην συγκεκριμένη περίπτωση), πρέπει να παρέχει ισχυρά στοιχεία συνέχειας. Δηλαδή, ο πελάτης για να εμπιστευτεί το σύστημα ERP ή CRM της εταιρείας του, θέλει διαβεβαιώσεις ότι η Entersoft είναι μια εταιρεία με μέλλον.
Τρίτον, άριστο επίπεδο υποστήριξης. Ο πελάτης θέλει να σε έχει δίπλα του, για όποιο θέμα προκύψει. Συνεπώς, απαιτεί από τον κατασκευαστή, δηλαδή από την Entersoft, ένα άψογο δίκτυο στη συγκεκριμένη χώρα.
Ασφαλώς παίζει ρόλο και το κόστος, αλλά στα δικά μας προϊόντα δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που κρίνει την επιλογή ενός πελάτη.
Η Entersoft καλύπτει όλες τις παραπάνω απαιτήσεις και έχει δοκιμαστεί ως προς αυτές. Επεκτείνουμε τις εξαγωγές μας, διότι το τεχνολογικό επίπεδο των προϊόντων μας είναι υψηλό και επειδή η εταιρεία μας είναι πειστική στο ότι θα είναι πάντοτε κοντά στον πελάτη.
Στον τομέα που δραστηριοποιείστε (ERP, CRM κλπ) υπάρχουν μεγάλες διεθνείς εταιρείες με επιτυχημένη πορεία. Ποια είναι τα δικά σας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στο πελατολόγιό μας διαθέτουμε σημαντικές
διεθνείς εταιρείες από πολλούς μεγάλους κλάδους, κάτι που μας επιτρέπει - σε
συνδυασμό με τις επαναλαμβανόμενες έρευνες που διεξάγουμε, να έχουμε εικόνα των
στοιχείων εκείνων που επιτρέπουν στην Entersoft να έχει διαρκή και ισχυρή
ανάπτυξη.
Ένα πρώτο στοιχείο, που όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι διαθέτουμε, είναι το γεγονός ότι τα προϊόντα μας δεν υστερούν σε σχέση με τα αντίστοιχα των μεγάλων πολυεθνικών.
Ένα δεύτερο στοιχείο είναι η δυνατότητα μας να είμαστε δίπλα στον πελάτη, να νιώθει ότι του δίνουμε λύσεις και να στηρίζεται στα προϊόντα μας για να υλοποιήσει τους στόχους του.
Να τονίσω την έννοια της συνολικής εμπειρίας που εισπράττει ο πελάτης από τα προϊόντα (και πλέον τις υπηρεσίες) της Entersoft. Δεν αρκούμαστε να του δίνουμε ένα προϊόν για να κάνει τη δουλειά του. Επιδιώκουμε να του δημιουργείται η αίσθηση της ικανοποίησης, να καλλιεργούμε την ατμόσφαιρα στενής, διαρκούς συνεργασίας και να απολαμβάνει μια ολοκληρωμένη εμπειρία.
Η δραστηριότητα μεγάλων διεθνών εταιρειών δεν είναι εμπόδιο για την ανάπτυξη νέων παικτών όπως η Entersoft, όπως δείχνουν και τα στοιχεία.
H αγορά λογισμικού για επιχειρήσεις είναι μία αγορά στην οποία, ναι μεν δραστηριοποιούνται μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, αλλά και χιλιάδες άλλες ανά χώρα ή γεωγραφική περιοχή-όπου μάλιστα έχουν συνολικά μερίδια αγοράς από 35-65 %! Άρα έτσι κι αλλιώς υπάρχει ανοικτή αγορά/ευκαιριών και προφανώς όλες αυτές οι εταιρείες, όπως και η Entersoft, έχουν βρει τα στοιχεία ανταγωνισμού που έχουν να κάνουν με την τεχνολογία, ειδικά προϊόντα και λειτουργικότητες, κάθετες αγορές, υποστήριξη και παροχή υπηρεσιών και βέβαια ευέλικτο κόστος.
Έχετε ξεκινήσει εξαγωγές από χώρες της ΝΑ Ευρώπης
(Ρουμανία, Βουλγαρία κλπ) και τώρα επεκτείνεστε στην Μ. Ανατολή. Τι προοπτικές
υπάρχουν για να διαθέσετε προϊόντα και σε άλλες αγορές;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι εξαγωγές μας αυξάνονται, αλλά η στρατηγική μας είναι να επεκτεινόμαστε με προσεκτικά βήματα. Η εκτίμησή μας είναι ότι το διεθνές κλίμα είναι θετικό για εταιρείες όπως η Entersoft. Η πρότασή μας προς τον πελάτη έχει σημαντικά πλεονεκτήματα γι’ αυτό και η πορεία των εξαγωγών μας είναι διαρκώς ανοδική.
Η φιλοσοφία της Entersoft είναι να κατορθώσει να διαθέτει ένα μικρό έστω, μερίδιο προϊόντων/υπηρεσιών σε πολλές χώρες. Έχουμε μελετήσει διεθνή μοντέλα ανάπτυξης εταιρειών πληροφορικής με αντίστοιχα χαρακτηριστικά και θεωρούμε ότι αυτό το μοντέλο ταιριάζει στην Entersoft.
Η επέκταση σε άλλες αγορές απαιτεί τη δυνατότητα να πραγματοποιούμε μεθοδική ‘απόβαση’, εγκατάσταση σε κάθε χώρα, αλλά –βεβαίως- και διαρκή εξέλιξη των προϊόντων υπηρεσιών μας. Έχουμε σε εξέλιξη ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 5 εκατ. ευρώ για τα επόμενα τρία χρόνια, που θεωρούμε ότι θα μας επιτρέψει να αναπτύξουμε προϊόντα και υπηρεσίες, που θα είναι ισχυρά και ανταγωνιστικά σε διεθνές επίπεδο.
Τέλος, επειδή γίνεται έντονος διάλογος στην Ελλάδα για την ανάπτυξη των εξαγωγών, πρέπει να τονιστεί ότι οι εταιρίες που επιθυμούν να βγουν εκτός συνόρων, πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτό απαιτεί υπομονή, ισχυρή οργάνωση, αλλά και οικονομική επένδυση. Όταν ξεκινάς δραστηριότητες εξαγωγών σε μια νέα χώρα, πρέπει να υπολογίζεις ότι πιθανόν (και λογικά) να έχεις λογιστικές ζημίες τα 2-3 πρώτα χρόνια από αυτήν την δραστηριότητα. Η Entersoft δεν προσδοκά κέρδη από την πρώτη μέρα ή τον πρώτο χρόνο, παρότι ασφαλώς τα επιδιώκει, γεγονός που της επιτρέπει να συνεχίζει την επέκτασή της σε αγορές εκτός Ελλάδας.
Η παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών πληροφορικής είναι από
τους κλάδους που επλήγησαν αισθητά από την οικονομική κρίση. Τι προοπτικές
υπάρχουν για ανάκαμψη του κλάδου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η συνολική ανάκαμψη του κλάδου έχει άμεση σχέση με τη συνολική ανάκαμψη της οικονομίας. Βλέπουμε πάντως θετικές εξελίξεις σε επιμέρους τομείς. Εκτιμώ ότι ο κλάδος της πληροφορικής εξαρτάται μεν από την ζήτηση των προϊόντων/υπηρεσιών του, αλλά από την άλλη πλευρά, ο ίδιος μπορεί να συμβάλει με την ανάπτυξη προϊόντων/υπηρεσιών που παρέχουν καινοτόμες λύσεις και έχουν την δυνατότητα να εξαχθούν σε αγορές εκτός Ελλάδας.
H Entersoft είναι στην ευτυχή θέση να έχει κάθε χρόνο διψήφια ανάπτυξη και παράλληλα, να ενισχύει τις εξαγωγές της. Συνεπώς, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης για εταιρείες του κλάδου, αλλά αυτό δεν αφορά –ακόμα- το σύνολο. Ανέφερα ήδη ότι για να υποστηρίξει την ανάπτυξή της μια εταιρεία, όπως η Entersoft, χρειάζεται τεχνολογική πρωτοπορία, συνεχείς επενδύσεις, δυναμικό δίκτυο πωλήσεων και ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες της που να επιβεβαιώνονται συνεχώς. Πρέπει οπωσδήποτε να τονίσω ότι κορυφαία προϋπόθεση ανάπτυξης είναι να χαρακτηρίζεται η εταιρεία από ομαδικό πνεύμα εργασίας και παράλληλα να διαθέτει στελέχη με ταλέντο. Για εμάς αυτή είναι η πιο δύσκολη άσκηση, αλλά και εκείνη που μας προσφέρει μεγαλύτερη ικανοποίηση. Το ομαδικό πνεύμα δημιουργεί και κερδίζει, τα ταλέντα δημιουργούν και κάνουν την διαφορά.
Πηγή : Κέρδος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου