Σελίδες

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

Νέο Πρόγραμμα «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων ΙΙ»


Έχει δοθεί στην δημοσιότητα/διαβούλευση  από την χθεσινή ημέρα το πολύ-αναμενόμενο Πρόγραμμα «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων ΙΙ. Εμείς στην Export Academy ανοίγουμε βήμα διαλόγου με όλους τους φίλους μας και περιμένουμε τις ιδέες/προτάσεις σας σχετικά με το νέο πρόγραμμα. Με βάση το Δελτίο Τύπου που κυκλοφόρησε μπορούμε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας έως την επόμενη Παρασκευή 5 Ιουλίου και προφανώς θα το πράξουμε.
 

Δείτε τον οδηγό του Προγράμματος «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων ΙΙ» εδώ

Δείτε τα παραρτήματα του Προγράμματος «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων ΙΙ»εδώ

 
To Δελτίο Τύπου έχει ως εξής :
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ενισχύσεις με στόχο το σχεδιασμό, παραγωγή και προώθηση προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού που φθάνουν μέχρι και σε 55 % του κόστους του επενδυτικού σχεδίου προβλέπει το πρόγραμμα «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων ΙΙ». Πρόκειται για τη δεύτερη φάση του συγκεκριμένου προγράμματος, η πρώτη προκήρυξη του οποίου είχε σημειώσει επιτυχία.
Στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για τις Εξαγωγές και του άξονα διεύρυνσης της εξαγωγικής βάσης, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας) προχωρεί σήμερα στην προδημοσίευση του Οδηγού του προγράμματος προκειμένου να ακολουθήσει σύντομη περίοδος διαβούλευσης αλλά και να αρχίσει η προετοιμασία των υποψήφιων επενδυτών. Ο Οδηγός ακολουθεί τη λογική του πετυχημένου πρώτου κύκλου του προγράμματος, με επιπλέον βελτιώσεις. Θα ακολουθήσει η προκήρυξη του προγράμματος στις αρχές Ιουλίου.
Το Πρόγραμμα υποστηρίζει τη διεθνή ανταγωνιστικότητα των ελληνικών ΜμΕ. Οι επιχειρήσεις λαμβάνουν επιδοτήσεις και πραγματοποιούν επενδυτικά σχέδια που θα τις καταστήσουν ανταγωνιστικές στο εξωτερικό (εκσυγχρονισμός εξοπλισμού, αλλαγή συσκευασίας, απόκτηση διεθνών πιστοποιήσεων, marketing σε τρίτες χώρες κλπ). Στόχος είναι όσο το δυνατόν περισσότερες ΜμΕ να αναδείξουν το εξωτερικό εμπόριο ως στρατηγική προτεραιότητά τους και το πρόγραμμα τις καθοδηγεί να εκπληρώσουν μερικές ουσιαστικές προϋποθέσεις.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος έχουν ως εξής:
-O συνολικός προϋπολογισμός (Δημόσια Δαπάνη) είναι 30.000.000 ευρώ.
-Επιλέξιμες είναι όλες οι υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες καθώς και μεγάλες επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και έκαναν έναρξη λειτουργίας πριν από την 1η Ιανουαρίου του 2012 στους κλάδους της μεταποίησης, των κατασκευών, των υπηρεσιών καθώς και επιλεγμένους κλάδους του εμπορίου. Ισχύουν επιπλέον ειδικές προϋποθέσεις επιλεξιμότητας ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης, το αν το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει συνεργασίες με άλλες επιχειρήσεις, κ.α.
-Ο επιλέξιμος προϋπολογισμός των επενδύσεων κυμαίνεται από  €20.000,00 έως €200.000,00 ευρώ, ή 100.000 ευρώ για συγκεκριμένους κλάδους.
-Τα ποσοστά ενίσχυσης κυμαίνονται από 30 έως 55 % και έχουν ως εξής:

ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΚΛΑΔΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

 

ΜΕΜΩΝΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΜΕΓΕΘΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Των κλάδων

Μεταποίησης, Επιλέξιμων Υπηρεσιών, Κατασκευών

Των επιλεγμένων κλάδων του

Εμπορίου

Συνεργασίες μικρομεσαίων επιχειρήσεων των κλάδων

Μεταποίησης, Κατασκευών, επιλέξιμων Υπηρεσιών

(τουλάχιστον τρεις)

Συνεργασίες με Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις των κλάδων του Εμπορίου ή με Μεγάλες Επιχειρήσεις

Δύο (2) μικρομεσαίες επιχειρήσεις των κλάδων Μεταποίησης, Κατασκευών, Επιλέξιμων Υπηρεσιών μαζί με:

·          Είτε  μία (1) μικρομεσαία επιλέξιμου κλάδου του Εμπορίου

·          Ειτε μία (1) επιλέξιμου κλάδου Μεγάλη επιχείρηση 

 

Πολύ μικρή, μικρή και μεσαία (<250 span="">

45%

35%

55%

55%

Μεγάλη (≥250 άτομα)

30%

-

-

45%
 
-Για την κάλυψη της ιδιωτικής συμμετοχής, οι επενδυτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν ιδίους πόρους ή/και τραπεζικό δάνειο. Το δάνειο που θα χρησιμοποιηθεί μπορεί να υποστηρίζεται από τα χρηματοδοτικά εργαλεία του ΕΣΠΑ, όπως π.χ. παροχή εγγύησης της ΕΤΕΑΝ ΑΕ για λήψη επενδυτικού δανείου ή λήψη εγγυητικής επιστολής, παροχή επιχειρηματικών δανείων με χαμηλό επιτόκιο και ευνοϊκούς όρους.
-Οι επιλέξιμες ενέργειες αφορούν νέα προϊόντα / υπηρεσίες ή εν γένει προϊόντα / υπηρεσίες σε νέες αγορές και περιλαμβάνουν επενδύσεις που εντάσσονται στις εξής κατηγορίες:
Μηχανολογικός Εξοπλισμός – Ειδικές Εγκαταστάσεις
•Ενέργειες πληροφορικής / τηλεπικοινωνιών
•Ενέργειες σχεδιασμού, πιστοποίησης και συμμόρφωσης προϊόντων και συσκευασίας.
•Ενέργειες (πλην μελετών) προβολής σε αγορές – στόχους.
•Ενέργειες Τεχνικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης.
•Ενέργειες (πλην μελετών) προστασίας ή απόκτησης και χρήσης πατεντών, πνευματικής ιδιοκτησίας και μεταφοράς τεχνογνωσίας σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.   
•Ενέργειες ανάπτυξης εξειδικευμένου προσωπικού και ανθρωπίνων πόρων.
•Λοιπές Ενέργειες (μόνο για ΜΜΕ)
-Η διάρκεια υλοποίησης των επενδύσεων είναι δεκαπέντε μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της απόφασης ένταξης της επιχείρησης με δυνατότητα τρίμηνης παράτασης υπό προϋποθέσεις.
Υπενθυμίζεται ότι στον πρώτο κύκλο του προγράμματος έχουν ενταχθεί 746 επιχειρήσεις με συνολικό επιχορηγούμενο προϋπολογισμό 98.127.008,38€.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά τα εξής:
«Όπως είχαμε δεσμευτεί, παρουσιάζουμε σήμερα τον Οδηγό του Προγράμματος «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων ΙΙ». Περιμένουμε ότι και αυτή η φάση του προγράμματος θα ενδιαφέρει τους εξαγωγείς, όπως συνέβη και με τον πρώτο κύκλο. Τα κονδύλια του ΕΣΠΑ πιάνουν τόπο με τις συγκεκριμένες δράσεις. Γι αυτό και θα λάβουμε σοβαρά υπόψη τις παρατηρήσεις των ενδιαφερομένων αλλά και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προχωρήσει γρήγορα το πρόγραμμα αυτό».
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται από το διαδικτυακό τόπο www.ypoian.gr.
Σχόλια και παρατηρήσεις μπορούν να αποστέλλονται μέχρι την Παρασκευή 5 Ιουλίου στην Διεύθυνση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της ΓΓΒ στα mails: plemmenosi@ggb.gr και Stsagiri@ggb.gr ή στο Fax : 210 69 69 240
 
Από το Γραφείο Τύπου

 
 
 
 
 

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Επένδυση με καλές αποδόσεις η χοιροτροφία

Με μαύρο χρυσάφι παρομοίαζαν τον ελληνικό χοίρο και σήμερα η εκτροφή χοίρων προσφέρει σίγουρο εισόδημα στον κτηνοτρόφο, καθώς η ελληνική παραγωγή είναι ελλειμματική και η χώρα μας εισάγει το 75% του χοιρινού κρέατος που καταναλώνουμε.
Μάλιστα σήμερα στην επαρχία πολλά νοικοκυριά στρέφονται και πάλι στην αγορά ενός μικρού χοίρου, τον οποίο μεγαλώνουν και όταν φτάσει στο επιθυμητό βέρος θα οδηγηθεί στο σφαγείο και θα δώσει αρκετές δεκάδες κιλά κρέατος. Η αγορά ενός μικρού χοίρου κοστίζει γύρω στα 50 ευρώ.

Ο χοίρος (κοιν. γουρούνι) είναι οικόσιτο θηλαστικό ζώο, που ανήκει στο γένος συς στην οικογένεια συΐδες και στην τάξη αρτιοδάκτυλα. Είναι ζώο παμφάγο και πολύ γόνιμο. Από τα αρχαιότατα χρόνια πιστεύεται ότι ο κατοικίδιος χοίρος (συς ο οικοδίαιτος, Sus scrofa domesticus) είναι απόγονος του αγριόχοιρου, τον οποίο εξημέρωσε ο άνθρωπος. Ζει σε όλα τα μέρη της γης και σήμερα εκτρέφεται μόνον και μόνον για το νοστιμότατο κρέας του.
Ολες οι φυλές των γουρουνιών χαρακτηρίζονται γενικά από χοντροκαμωμένο και μονοκόμματο σώμα, κοντά πόδια και κωνικό κεφάλι, το οποίο καταλήγει σε μακρύ ή κοντό ρύγχος. Ο χοίρος προσαρμόζεται σχεδόν μ' όλες τις κλιματολογικές συνθήκες, ωστόσο αναπτύσσεται καλύτερα σε

Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013

Εξαγώγιμα προϊόντα και υπηρεσίες δίχως την ελληνική «ταυτότητα»

Εδώ και ένα χρόνο δεν υπογράφεται η απόφαση για την καθιέρωση του Σήματος Ελληνικών Προϊόντων

Στις «ελληνικές καλένδες» παρέπεμψε ο  υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, τη δημιουργία του Σήματος Ελληνικών Προϊόντων και Υπηρεσιών, το οποίο, σε μια περίοδο που το ελληνικό καταναλωτικό κοινό πραγματοποιεί μια σαφή στροφή προς τα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα, θα ξεδιάλυνε το τοπίο για το τι τελικά παράγεται στη χώρα μας, ενώ ταυτόχρονα θα έδινε την επίσημη «ελληνική ταυτότητα» στα εξαγώγιμα προϊόντα και υπηρεσίες, υποβοηθώντας σαφώς τις εξαγωγικές επιδόσεις των εξωστρεφών επιχειρήσεων.
Αν και η δημιουργία του σήματος έχει θεσπιστεί από τον Απρίλιο του 2012, ο υπουργός Ανάπτυξης δεν έχει προχωρήσει στην έκδοση της αναγκαίας υπουργικής απόφασης για το σχεδιασμό του, με αποτέλεσμα οι παραγωγικοί φορείς της χώρας να μην μπορούν να αποδείξουν και επισήμως την «ελληνικότητα» των προϊόντων τους.

Το νομικό πλαίσιο
Το νομικό πλαίσιο για τη δημιουργία του σήματος είναι σαφές. Εντούτοις το υπουργείο Ανάπτυξης

Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

«Παράγω και Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης»

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά
και ο
Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ)
 
 
σας προσκαλούν σε εκδήλωση με θέμα:
«Παράγω και Εξάγω:
το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης»,
η οποία θα πραγματοποιηθεί την
Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2013 και ώρα 18:00
στην αίθουσα εκδηλώσεων  του Επιμελητηρίου Πειραιά, 
Καραΐσκου 111, Πειραιάς
Δηλώσεις συμμετοχής:
Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά: τηλ. 210-4174765
press@bep.gr
ΣΕΒΕ: τηλ. 2310-535333 info@seve.gr 

Παρευξείνιο Επιχειρηματικό Φόρουμ Προώθησης Εμπορίου και Επενδύσεων, 21/6/2013, Μπακού, Αζερμπαϊτζάν

                             
Παρευξείνιο Επιχειρηματικό Φόρουμ για την προώθηση του εμπορίου και των επενδύσεων με τη συμμετοχή εταιριών από διάφορες χώρες της περιοχής θα πραγματοποιηθεί στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν στις 21 Ιουνίου 2013 (Ξενοδοχείο Four Seasons). Η εκδήλωση είναι στο πλαίσιο της 15ης Ετήσιας Συνάντησης της Παρευξείνιας Τράπεζας και διοργανώνεται από τον Οργανισμό Εξαγωγών και Προώθησης Επενδύσεων του Αζερμπαϊτζάν AZPROMO, το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Ηνωμένων Εθνών UNDP-BSTIP και το Επιχειρηματικό Συμβούλιο ΟΣΕΠ.
 
O ΣΕΒ συνεργάζεται με το UNDP-BSTIP για την προώθηση της εκδήλωσης στις ελληνικές εταιρίες.
Στόχος του Φόρουμ είναι να προσφέρει την ευκαιρία επαφών και δικτύωσης μεταξύ επιχειρήσεων από τους κλάδους αγροτικής βιομηχανίας, κατασκευών και δομικών υλικών, χημικών και διαχείρισης αποβλήτων, πράσινης ενέργειας, νέων τεχνολογιών, συσκευασιών, μεταφορών και εφοδιαστικής αλυσίδας, χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, τουρισμού. Στην εκδήλωση αναμένεται να συμμετάσχουν 130 εταιρίες τόσο από το Αζερμπαϊτζάν όσο και από Γεωργία, Τουρκία, Καζακστάν,

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

BIOΡΥΛ : Η ελληνική εταιρεία που απαντά στις πολυεθνικές βιομηχανικών αρωμάτων


Μπήκε σε έναν τομέα που κυριαρχείται από τα ισχυρά ονόματα των πολυεθνικών επιχειρήσεων για να αποδείξει ότι η ελληνική τεχνολογία μπορεί να σταθεί ισάξια με τα επιτεύγματα της παγκόσμιας παραγωγής. Γίνεται λόγος για μια επιχείρηση που ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων Ευγενίδη (απλώνει τη δραστηριότητά του στους τομείς της ναυτιλίας, ακτοπλοίας, τουρισμού. εκπαίδευσης και υψηλήςε τεχνολογίας) και η οποία αποτελεί την ελληνική λύση στον τομέα των βιομηχανικών αρωμάτων. Με δύο λόγια είναι η εταιρεία που δίνει ... άρωμα στα πιο διαφορετικά προϊόντα της εγχώριας και διεθνούς παραγωγής. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα προϊόντα της μοναδικής αυτής επιχείρησης εμπιστεύονται ήδη βιομηχανικές επιχειρήσεις 15 χωρών. Ποιά, όμως είναι η ΒΙΟΡΥΛ που μέσα στην κρίση συνέχισε τις επενδύσεις, διευρύοντας παράλληλα το ανθρώπινο δυναμικό της; Πώς μπόρεσε να διεισδύσει ακόμη και στην Τουρκία;

 


Με ενεργή παρουσία σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική, Άπω Ανατολή και Βόρεια Αμερική, η ΒΙΟΡΥΛ, που διευθύνεταιι από τον κ. Νικήτα Ραγκούση (photo) πραγματοποιεί σημαντικό ποσοστό των πωλήσεών της σε χώρες του εξωτερικού. Το 50% περίπου του κύκλου εργασιών της προέρχεται από εξαγωγές. "Η διείσδυσή μας σε νέες αγορές αποτελεί πάγια πολιτική της επιχείρησης" λεει ο κ.

Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Κινέζοι οινογνώστες μυούνται στις ελληνικές ποικιλίες

Έχουν ήδη πραγματοποιήσει γευστικές δοκιμές στη Νεμέα και τη Νάουσα, ενώ επισκέπτονται και αρχαιολογικούς χώρους.
«Μόνο τόσο! Πολύ, πολύ λίγο και πολύ μικρό». Η Jade Li, Κινέζα δημοσιογράφος εξειδικευμένη στα θέματα οίνου, άνοιξε διάπλατα τα μάτια της όταν άκουσε τη στρεμματική απόδοση του αμπελώνα «Μυλωνά» -400 κιλά κρασοστάφυλα το στρέμμα- και την έκταση που καλύπτουν τα κλήματά του, 120 στρέμματα. Και όμως, πρόκειται για ένα μεγάλο αμπελώνα για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς λιγότεροι από 100 παραγωγοί διαθέτουν έκταση άνω των 100 στρεμμάτων.



Ο παραγωγός γελά συγκαταβατικά και λίγο αμήχανα με την παρατήρηση. Στην πραγματικότητα ο μέσος ελληνικός αμπελώνας δεν ξεπερνά τα 5 στρέμματα. «Και ποιες ελληνικές ποικιλίες έχετε;» συνεχίζει η δημοσιογράφος κοιτάζοντας με απορία μια ετικέτα που έγραφε cabernet, «έχουμε πολλά γαλλικά κρασιά στην Κίνα, δεν μας ενδιαφέρει ελληνικό κρασί που γίνεται από γαλλική ποικιλία σταφυλιών. Τώρα ψάχνουμε νέες γεύσεις και θέλουμε κρασιά από τη Μεσόγειο. Τα φρουτώδη κρασιά αρέσουν στους Κινέζους» προσθέτει σημειώνοντας με προσοχή τις πληροφορίες που ακούει στο φύλλο δοκιμής οίνου που έχει στα χέρια της.

Η Jade Li είναι μία από τους 15 Κινέζους δημοσιογράφους οίνου, που βρίσκονται στην Ελλάδα την τελευταία εβδομάδα, προσκεκλημένοι από τη διεπαγγελματική οργάνωση οίνου στο πλαίσιο του

Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

ΕΒΕΘ: Διοργανώνει σεμινάριο για τις εξαγωγές τροφίμων

Διήμερο σεμινάριο για την ανάπτυξη της εξαγωγικής δραστηριότητας των επιχειρήσεων του κλάδου των τροφίμων πρόκειται να διοργανώσει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), σε συνεργασία με το γραφείο στην Ελλάδα του Αναπτυξιακού Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών UNDP (United Nations Development Program/ Black Sea Trade and Investment Promotion Programme).

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στις 19 και 20 Ιουνίου 2013, στην αίθουσα διαλέξεων του ΕΒΕΘ, στη Θεσσαλονίκη.
Το σεμινάριο θα εστιάσει στους ισχύοντες κανονισμούς για τη διακίνηση τροφίμων εντός της ευρωπαϊκής και της ρωσικής αγοράς, στις διαδικασίες τυποποίησης, συσκευασίας, εμπορικής ονομασίας κοκ. Κατά την πρώτη ημέρα θα διεξαχθεί το σεμιναριακό μέρος της εκδήλωσης, ενώ την επομένη θα πραγματοποιηθούν προαιρετικές επισκέψεις σε επιχειρήσεις και εργαστήρια. Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν μολδαβοί παραγωγοί και εκπρόσωποι αγροτικών συνεταιρισμών, με τους οποίους οι έλληνες συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα γνωριμίας κατά τη διάρκεια του γεύματος εργασίας, την πρώτη ημέρα.
Γλώσσα εργασίας του σεμιναρίου θα είναι η Ελληνική, ενώ η συμμετοχή σε αυτό θα είναι δωρεάν. Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στο ΕΒΕΘ.

Πηγή: Μακεδονία

Dow Hellas: Tην έσωσαν οι εξαγωγές για το 2012

Μπορεί η οικοδομική δραστηριότητα στην Ελλάδα να στενάζει όμως η Dow Hellas αυξάνει σταθερά τα θεμελιώδη της, εκμεταλλευόμενη την γεωπολιτική της θέση στα Βαλκάνια.
Η Dow Hellas αποτελεί σήμερα τη βάση της The Dow Chemical Company για τις εξαγωγές και την ανάπτυξη των αγορών στα Βαλκάνια, την Τουρκία, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

Ετσι και το 2012 η βιομηχανική εταιρεία Dow Ελλάς, θυγατρική του αμερικανικού κολοσσού των χημικών και πλαστικών προϊόντων Dow Chemical, βελτίωσε τις πωλήσεις και τα κέρδη της.

Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 62 εκατ. ευρώ από 58,8 εκατ. ευρώ το 2011 και τα προ φόρων καθαρά της κέρδη ανήλθαν στα 5,6 εκατ. ευρώ από 4 εκατ. ευρώ. Παγκοσμίως το

Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Ελληνες που κερδίζουν την παγκόσμια αγορά

Ντολμαδάκια και αμπελόφυλλα Χαλκιδικής ταξιδεύουν μέχρι την Ιαπωνία. Μπάρες από σύκο Εύβοιας καταναλώνονται στον Καναδά, ενώ η φέτα Κιθαιρώνα κατακτά το Πεκίνο και τη Σαγκάη.


Η ελληνική γαστρονομία γίνεται της... μόδας στο εξωτερικό και αναδεικνύεται σε ισχυρό πυλώνα εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας.
Ολοένα και περισσότερες εταιρείες μπαίνουν στο παιχνίδι προωθώντας σε αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ασίας υψηλής ποιοτικής αξίας αγροτοδιατροφικά προϊόντα. «Ελληνικό μέλι γίνεται γαμήλιο δώρο στην Ιαπωνία, πεπόνια δωρίζονται σε συσκευασίες κοσμημάτων στην Ασία, ελληνικά ψάρια εμπλουτίζουν το μενού γκουρμέ εστιατορίων στις πιο αναπτυγμένες οικονομίες του

Σάββατο 1 Ιουνίου 2013

Η Export Academy εγκαινιάζει εκπαιδευτικό πρόγραμμα Εξωστρέφειας

Η Export Academy εγκαινιάζει σειρά κυλιόμενων παρουσιάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με σκοπό να καλύψει την ανάγκη επιμόρφωσης των Ελληνικών Εξαγωγικών Επιχειρήσεων στο σύνολο των εξαγωγικών διαδικασιών. Η θεματο­λο­γία που επιλέχθηκε για τις δύο πρώτες διδακτικές ενότητες είναι προϊόν απαίτησης των πρώτων επιχειρήσεων που θα συμμετάσχουν στην επιμόρφωση. Ωστόσο η θεματολογία των μελλοντικών παρουσιάσεων μας θα εκτείνεται σε 10 διαφορετικά θέματα/παρουσιάσεις  και θα καλύπτει το σύνολο των θεμάτων που απασχολούν ένα εξαγωγικό σχέδιο ή μια εξαγωγική δραστηριότητα.
 
 
Τα πρώτα τμήματα εκπαίδευσης έχουν εξασφαλίσει πληρότητα συμμετοχών  και αυτό δημιουργεί την απαραίτητη δυναμική ώστε να προχωρήσουμε στην διοργάνωση επαναλαμβανόμενων μηνιαίων παρουσιάσεων.

Παράλληλα με το βασικό εκπαιδευτικό μας  έργο, στοχεύουμε μελλοντικά στην παροχή προσαρμοσμένων ενδοεταιρικών προγραμ­μά­των εκπαίδευσης Εξωστρέφειας, ώστε να εξοικονομούμε στις επιχειρήσεις πολύτιμο χρόνο και χρήμα.

Η διαφορετικότητα του εγχειρήματος μας βρίσκεται στο γεγονός ότι προσεγγί­ζου­με τον χώρο των εξαγωγών από δύο πλευρές : από την πλευρά του εμπειρογνώμο­να και από την θεωρητική πλευρά του ακαδημαϊκού. Ελπίζουμε ότι το μείγμα γνώσεων και εμπειριών είναι σε σωστή αναλογία ώστε να κατακτήσουμε με ευκολία τις ξένες αγορές, και να καταδείξουμε ότι τα μόνα σύνορα στον πλανήτη Γη είναι στο μυαλό μας.   





 

Θεματολογία των προγραμματισμένων εκπαιδευτικών ενοτήτων μας

 Όροι παράδοσης στις εξαγωγές – Ιncoterms 2010
Ø Τι είναι οι διεθνείς εμπορικοί όροι Incoterms;
Ø Γιατί δημιουργήθηκαν οι Incoterms;
Ø Τι καθορίζουν οι Incoterms;
Ø Ποιοί τους χρησιμοποιούν;
Ø Τα στοιχεία κόστους εξαγωγής και όροι Incoterms
Ø Πλεονεκτήματα & Μειονεκτήματα Incoterms
Ø Μεταβολές Incoterms 2000-2010
Ø Ανάλυση των Incoterms 2010
Ø Βασικές αλλαγές στους Ιncoterms 2010
Ø 10 συμβουλές για τη χρήση των Incoterms στις εξαγωγές
Ø Xρήση από τις τράπεζες-ασφαλιστές-μεταφορείς
Ø Incoterms και φορτωτικά έγγραφα
Ø Incoterms και σύμβαση μεταφοράς
Ø Παραδείγματα -Ασκήσεις

Τρόποι πληρωμής στο Διεθνές Εμπόριο – UCP 600
Ø Μέσα πληρωμών του διεθνούς εμπορίου
Ø Απλές Πληρωμές  - clean payments
Ø Αξίες με έγγραφα - documentary collections
Ø Αξίες με έγγραφα –αδικημένος όρος με πλεονεκτήματα
Ø Τραπεζική Ενέγγυος Πίστωση – letter of credit
o   Ορισμοί, Διαθεσιμότητα, Κρίσιμες ημερομηνίες
o   Βεβαίωση Ενέγγυου Πιστώσεως
o   Ειδικές πιστώσεις (Μεταβιβάσιμη - Βοηθητική– Επαναληπτική - Red clause – Ετοιμότητας)
o   Αποστολή ‘’on approval basis’’
Ø Κωδικοποίηση Swift ΜΤ-700/ έκδοση Letter of Credit  (LC)
Ø Ομοιόμορφοι Κανόνες Ενέγγυων Πιστώσεων UCP-600
o   Τμηματικές Εκτελέσεις ή φορτώσεις
o   Transshipment not allowed
o   Ανοχή στο ποσό της πίστωσης, στην ποσότητα και στις Τιμές Μονάδος
o   Έγγραφο ασφάλισης και κάλυψη
o   UCP 600 και απαιτήσεις για έγγραφα μεταφοράς
o   Έγγραφο μεταφοράς  κατά μέθοδο μεταφοράς και UCP600
o   Φορτωτική – Bill of Lading
Ø Bank ή Letter of Guarantee (LG)
o   Ομοιόμορφοι Κανόνες για τις Εγγυητικές Επιστολές ( URDG-758)
o   Letter of Credit  ή Letter of Guarantee στις εξαγωγές;
Ø Παραδείγματα –Προβολή Φιλμ Άσκηση


Εκπαιδευτής: Δρ.Σκλαβούνος Αριστοτέλης, Σύμβουλος Εξαγωγικού Εμπορίου και Ανάπτυξης της Export Academy. Είναι Οικονομολόγος, αριστούχος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Humboldt του Βερολίνου και διετέλεσε Γενικός Διευθυντής, Εμπορικός Διευθυντής, Διευθυντής Εξαγωγών, Αγορών και Logistics σε πολυεθνική εταιρία και σε θέσεις στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.   

Διάρκεια: 12 Διδακτικές 'Ωρες

Αθήνα: Παρασκευή & Σάββατο 7 & 8 Ιουνίου, 17.00-22.00 και 10.00-22.00  στις εγκαταστάσεις Netcom - Αθήνα με διαδραστική συμμετοχή 10 επιχειρήσεων.
Θεσσαλονίκη: Πέμπτη & Παρασκευή 13 & 14 Ιουνίου  09.00-15.00, στις εγκαταστάσεις μεγάλης πολυεθνικής εταιρίας με μεγάλο αριθμό ενδοεταιρικών συμμετοχών από τα τμήματα Εξαγωγών, Εισαγωγών, Εμπορικό, Logistics, Χρηματοοικονομικό και Γενική Διεύθυνση.
 
Κόστος:  540 ευρώ/άτομο. Το κόστος συμμετοχής καλύπτει τα έξοδα παρακολούθησης, παροχής σημειώσεων,  καφέδες, χυμοί, snack, γεύμα, πιστοποιητικό παρακολού­θη­σης, συμμετοχή σε μηνιαίο networking event, και ετήσια τηλεφωνική συμβουλευτική υποστήριξη στα θέματα που θα αναπτυχθούν στο σεμινάριο.

 
E-mail επικοινωνίας: info@exportacademy.gr

Export Academy

Export Academy