Σελίδες

Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Export Academy USA : Το νέο υπερατλαντικό μας ξεκίνημα μπαίνει στην αφετηρία!!


Την 1 Ιουλίου η Export Academy ανοίγει τα φτερά της για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου θα αποκτήσει τα πρώτα της γραφεία στο εξωτερικό, στην North Carolina. 
Την διεύθυνση εργασιών της Export Academy USA θα αναλάβει ο κ.Γιώργος Αμπατζής, που αποτελεί βασικό συνεργάτη της Ελληνικής εταιρίας και ο οποίος θα βρεθεί σύντομα στις ΗΠΑ.


Η βασική στόχευση του νέου μας γραφείου στις ΗΠΑ είναι να διασυνδέσει με τον καλλίτερο δυνατό τρόπο τους εταιρικούς μας πελάτες με την μεγάλη εξαγωγική αγορά της Αμερικής.
Επίσης θα δρομολογηθούν project στον ευρύτερο τομέα των υπηρεσιών καθώς και στην προώθηση της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.



Κυριακή 22 Ιουνίου 2014

Οι Έλληνες εξαγωγείς "τραβούν" το... χαλί κάτω από τα πόδια τους

Μία διόλου ευχάριστη εξήγηση στα πρόσφατα στοιχεία που έδειξαν μεγάλη μείωση της βιομηχανικής παραγωγής, ειδικά στα προς εξαγωγή προϊόντα (σημ. που θα έπρεπε να σέρνουν το άρμα της ανάκαμψης της εγχώριας παραγωγής), αλλά και μείωση των εξαγωγών προϊόντων στο 4μηνο του 2014 δίνει έρευνα της γενικής διεύθυνσης Οικονομικών Υποθέσεων της Κομισιόν (σημ. Διεύθυνση Όλι Ρεν) για την ανταγωνιστικότητα.

Μετρά ανά τρίμηνο το πως πορεύεται ανταγωνιστικά κάθε κράτος σε σχέση με τα υπόλοιπα, με βάση τις μεταβολές σε μισθούς, τιμές και άλλους παραγωγικούς συντελεστές και αποτελεί τον επίσημο δείκτη ανταγωνιστικότητας για τα κοινοτικά όργανα αλλά και για την τρόικα που βασίστηκε σε αυτόν για να «ζητήσει» την μεγάλη μείωση μισθών και τις μεταρρυθμίσεις στις αγορές.

Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Αυτοί είναι οι "άγνωστοι" εξαγωγείς της Ελλάδας

Δέκα εταιρείες που δεν βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας και πραγματοποιούν τις περισσότερες από τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό

Ένα είναι το απόλυτο όπλο κατά της ελληνικής «μιζέριας» και του εγχώριου εχθρικού επενδυτικού περιβάλλοντος: η εξωστρέφεια. Το «μυστικό» αυτό ανακάλυψαν δέκα εταιρείες που παρουσιάζει το «Κ», οι οποίες ως επί το πλείστον δεν βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, αλλά έχουν καταστήσει τα ελληνικά προϊόντα περιζήτητα σε όλο τον κόσμο.




Με τον τρόπο αυτό, πέτυχαν να αντιπαρέλθουν οι εν λόγω εξαγωγείς το τσουνάμι της ελληνικής κρίσης, που στο πέρασμά του ταρακούνησε, εάν δεν συμπαρέσυρε, ακόμα και άλλοτε κραταιές ιστορικές επιχειρήσεις. Ελαιόλαδο, μέλι, κατεψυγμένα φρούτα, κρασί, φέτα, σοκολάτα και... σανδάλια αποτελούν ορισμένα μόνο από τα ελληνικά προϊόντα που απαρτίζουν τη μεγάλη των ελληνικών εξαγωγών λίστα.


This is Sparta Gold
Με το στρατηγείο της, τις εγκαταστάσεις τυποποίησης, να βρίσκονται στο Καλαμάκι Κορινθίας, η εταιρεία τροφοδοτεί με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο την Αμερική, την Ιαπωνία, τη Βραζιλία, τη Μ. Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Κύπρο, την Αυστρία, την Τσεχία, την Πολωνία, την Αίγυπτο, τη Ν. Αφρική, τον Λίβανο και τη Συρία.

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Κομισιόν: "Το παζλ των χαμένων ελληνικών εξαγωγών"

Οι επιδόσεις των ελληνικών εξαγωγών υστερούν δραματικά, αναφέρει σε paper της η Κομισιόν, το οποίο υπογράφουν οι Uwe Bower, Βασιλική Μίχου και Christoph Ungerer.
Όπως επισημαίνεται στην έκδοση της Κομισιόν, αυτή η περιβόητη αδυναμία των εξαγωγών προηγείται της τρέχουσας κρίσης, καθώς η Ελλάδα εδώ και καιρό είναι το κράτος-μέλος της ΕΕ με το χαμηλότερο μερίδιο εξαγωγών ως προς το ΑΕΠ. Και αυτό έχει επιδεινωθεί στη διάρκεια της κρίσης, με τις επιδόσεις των ελληνικών εξαγωγών να επιδεινώνονται σημαντικά και να υστερούν της ανάκαμψης άλλων χωρών που βρίσκονται σε πρόγραμμα.

Την ίδια στιγμή, η δυναμική των ελληνικών εξαγωγών θα μπορούσε να είναι τεράστια. «Η Ελλάδα ελέγχει το 16% της διεθνούς ναυτιλίας, καθιστώντας την ως το μεγαλύτερο ναυτιλιακό κράτος παγκοσμίως. Βρίσκεται κατά μήκος μιας από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς –στη Διώρυγα του Σουζέ και στη Μεσόγειο- και στο σταυροδρόμι μεταξύ τριών ηπείρων. Αυτό την καθιστά ως μια φυσική εμπορική πύλη μεταξύ της Ασίας και της Κεντρικής Ευρώπης. Ως μέλος της ΕΕ, είναι και μέλος μιας από τις πλουσιότερες περιοχές ελεύθερου εμπορίου στον κόσμο. Είναι άφθονα προικισμένη με ήλιο, παραλίες και πολιτισμό, που την καθιστούν προνομιακό τουριστικό προορισμό».
Το paper εκτιμά ότι η Ελλάδα εξάγει 1/3 λιγότερα από ότι θα προέβλεπαν τα συνήθη διεθνή εμπορικά πρότυπα με βάση το ελληνικό ΑΕΠ, το μέγεθος των εμπορικών της εταίρων και της γεωγραφικής απόστασης. Αυτό κατατάσσει την απόδοση των ελληνικών εξαγωγών στην 31η θέση μεταξύ των 39 χωρών του OECD που αναλύονται σε αυτό το paper. «Χαρακτηρίζουμε αυτό το εύρημα, ως το παζλ των

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

Έξι στις δέκα ετικέτες ελαιολάδου ζούνε μόλις δύο χρόνια

Κάθε άλλο παρά... λάδι είναι η θάλασσα των εξαγωγών του τυποποιημένου εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου, καθώς όπως δείχνει σχετική έρευνα μόνο η πρωτότυπη συσκευασία δεν αρκεί

Νέες ετικέτες, ιδιαίτερες συσκευασίες, ορεξάτοι άνθρωποι μπαίνουν τα τελευταία χρόνια στο χώρο του τυποποιημένου εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου με στόχευση στις αγορές του εξωτερικού. Νέες επιχειρήσεις επιχειρούν με όπλο την τυποποίηση να καλύψουν το κενό που υπήρχε στη διεθνή αγορά σε ό,τι αφορά το επώνυμο ελληνικό ελαιόλαδο, αφού ως γνωστόν το χρυσάφι της ελληνικής γης πωλείται κατά κύριο λόγο χύμα στους γείτονες Ιταλούς.

Δυστυχώς, όμως, η θάλασσα των εξαγωγών που ανοίγονται οι νεόκοποι επιχειρηματίες κάθε άλλο παρά... λάδι είναι, όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα της έρευνας της εταιρείας DK Consultants μέλος του ΣΕΒΕ για τις εξαγωγές του τυποποιημένου, εξαιρετικά παρθένου ελληνικού ελαιολάδου(με οξύτητα μικρότερη ή ίση με 0,8%).
Η εταιρεία κατέγραψε επί δύο χρόνια (από τις 12 Μαΐου 2011 έως την 1η Ιουνίου 2013) όλες τις ετικέτες ελληνικού ελαιολάδου μεγάλων, μικρομεσαίων έως και πολύ μικρών επιχειρήσεων, οι οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο στις αγορές του εξωτερικού. Συνολικά, η μελέτη κατέγραψε 2.643 ετικέτες.

'Εντονα πτωτική η πορεία των εξαγωγών τον Απρίλιο

Βραχύβια αποδείχθηκε η ανοδική αντίδραση των εξαγωγών, καθώς η άνοδος του Μαρτίου δεν συνεχίστηκε τον περασμένο Απρίλιο. Μάλιστα, αντί ανόδου, σημειώθηκε η δεύτερη μεγαλύτερη ποσοστιαία υποχώρηση σε επίπεδο μηνιαίας ανάλυσης, της τελευταίας τριετίας, πίσω μόνο από την υποχώρηση του περασμένου Νοεμβρίου (-21,5%, σε σχέση με το Νοέμβριο του 2012).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η συνολική αξία των εξαγωγών - αποστολών κατά το μήνα Απρίλιο 2014 ανήλθε στο ποσό των 2.019,5 εκατ. ευρώ έναντι 2.552,8 εκατ. ευρώ σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2013, παρουσιάζοντας μείωση (-20,9%) (Πίνακας 1.1). 


Αντίστοιχα η μεταβολή χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση (-12,4%) (Πίνακας 1.2). Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών πάντως, οι ελληνικές εξαγωγές επίσης μειώθηκαν τόσο προς τις ευρωπαϊκές χώρες (-11%), όσο και προς τις Τρίτες Χώρες (-15,1%). Για πρώτη φορά, τα τελευταία χρόνια, το μερίδιο των εξαγωγών προς τις χώρες της ΕΕ ξεπερνάει αυτό των τρίτων χωρών τόσο σε επίπεδο συνολικής αξίας εξαγωγών όσο και της αξίας αυτών, εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών. Συγκεκριμένα,

Υψηλό εισόδημα από την παραγωγή μεταξιού

Μάιος και Ιούνιος θεωρούνται ιδανικοί μήνες για την εκτροφή μεταξοσκώληκα

Ο δρόμος του μεταξιού ανοίγει σημαντικές ευκαιρίες για όσους θελήσουν να ασχοληθούν με την εκτροφή μεταξοσκώληκα, καθώς μπορούν να εξασφαλίσουν ένα ικανοποιητικό εισόδημα, που ξεκινά από τις 8.000 με 10.000 ευρώ και αυξάνεται ανάλογα με το μέγεθος της καλλιέργειας.
Ενα κουτί μεταξόσπορου περιέχει 20.000 μεταξοσκώληκες, οι οποίοι για να δώσουν μετάξι θα πρέπει προηγουμένως να καταναλώσουν 500 κιλά φύλλα μουριάς
Ενα κουτί μεταξόσπορου περιέχει 20.000 μεταξοσκώληκες, οι οποίοι για να δώσουν μετάξι θα πρέπει προηγουμένως να καταναλώσουν 500 κιλά φύλλα μουριάς
Ο Μάιος και ο Ιούνιος θεωρούνται ιδανικοί μήνες για την εκτροφή μεταξοσκώληκα, καθώς η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας αυξάνεται και οι μουριές είναι φουντωμένες, καθώς αποτελούν τη μοναδική τροφή του πολύτιμου εντόμου.
Για παράδειγμα, 20 κουτιά σπόρου μεταξοσκώληκα μπορούν να αποφέρουν στον καλλιεργητή εισόδημα άνω των 10.000 ευρώ, ύστερα όμως από κοπιαστική και συστηματική εργασία 3 μηνών.
Βέβαια απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν μουριές, αφού ο μεταξοσκώληκας τρέφεται αποκλειστικά με τα φύλλα της, προκειμένου να αναπτυχθεί και να δώσει το πολύτιμο κουκούλι του.

Υψηλές αποδόσεις από την καλλιέργεια ρίγανης

Μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης εμφανίζει η καλλιέργεια της ρίγανης. Ικανοποιητικό το εισόδημα για τους παραγωγούς. Υπερδιπλάσια τα κέρδη όταν η καλλιέργεια είναι βιολογική

Άρωμα υψηλών αποδόσεων αναδίδει η ρίγανη, που θεωρείται ίσως η επικερδής καλλιέργεια στα αρωματικά φυτά, με χαμηλό κόστος παραγωγής και ελάχιστες φροντίδες. Ένα από τα βασικά ατού της καλλιέργειας ρίγανης είναι ότι μπορεί να αξιοποιήσει πολλές κατηγορίες εδαφών, ακόμη και ορεινών αλλά και μειονεκτικών περιοχών.
Υψηλές αποδόσεις από την καλλιέργεια ρίγανης
Αυτό που κάνει περιζήτητη τη ρίγανη είναι οι υψηλές αποδόσεις σε αιθέριο έλαιο, με την περιεκτικότητα σε ριγανέλαιο να φτάνει μέχρι και 7%, όταν ο μέσος όρος στα υπόλοιπα αρωματικά φυτά κυμαίνεται από 3 έως 4%.
Εμφανίζει διαρκώς αυξανόμενες προοπτικές ανάπτυξης εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης που παρατηρείται στη βιομηχανία τροφίμων, τη φαρμακοβιομηχανία και την αρωματοθεραπεία με αντικείμενο την παρασκευή αιθέριων ελαίων.
Η καλλιέργειά της εντοπίζεται κυρίως στη Μακεδονία, τη Θράκη και τη Θεσσαλία. Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα και η Γερμανία είναι εκείνες με τις περισσότερες καλλιεργήσιμες εκτάσεις ρίγανης, με τις κυριότερες χώρες προορισμού των ελληνικών εξαγωγών να είναι οι ΗΠΑ και η Γερμανία. Οι εισαγωγές προέρχονται από την Τουρκία, τη Βουλγαρία και την Αλβανία.
Οι «Επαγγελματικές Ευκαιρίες» αποκαλύπτουν τα δέκα μυστικά για την καλλιέργεια της ρίγανης:
• Η ρίγανη αναπτύσσεται σε ποικιλία εδαφών, με καλή στράγγιση. Δεν είναι φυτό απαιτητικό σε θρεπτικά στοιχεία, καθώς έχει μικρές απαιτήσεις σε άζωτο, φώσφορο και κάλιο, με τη λίπανση να εφαρμόζεται στο τέλος φθινοπώρου έως τις αρχές του χειμώνα.

Κυριακή 8 Ιουνίου 2014

Μεταλλευτικές: Έτος αστάθειας το 2013 για τις ορυκτές ύλες

Η οικονομική ύφεση και η στασιμότητα ανάπτυξης των περισσότερων χωρών της Ε.Ε. επηρέασε επίσης αρνητικά την απορρόφηση πρώτων υλών δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων.


Έτος αστάθειας χαρακτηρίζεται το 2013 για τις Ορυκτές Πρώτες Ύλες , µε συγκρατημένη και μειωμένη ζήτηση σε πολλά προϊόντα, µε σημαντική πτώση τιμών στα μέταλλα (το αλουμίνιο και το σιδηρονικέλιο άγγιξαν τιμές αρνητικού ρεκόρ), µε δυσβάστακτο πλέον το κόστος ενέργειας σε πολλές ευρωπαϊκές βιομηχανίες που τις οδήγησε σε υπολειτουργία ή κλείσιμο, µε αντίστοιχες επιπτώσεις και στη ζήτηση ορυκτών πρώτων υλών (ΟΠΥ), σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων (ΣΜΕ).
Για µία ακόμη χρονιά, η χώρα και η ελληνική κοινωνία δοκιμάστηκαν από τη συνεχιζόμενη µε αμείωτη ένταση, οικονομική κρίση. Το τελευταίο τρίμηνο του έτους άρχισαν να φαίνονται σημάδια εξισορρόπησης και ελάττωσης των μέχρι πρότινος μεγάλων καθοδικών τάσεων όλων των οικονομικών μεγεθών.
Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων κ. Ελ. Φαίδρος στην ετήσια απολογιστική συνέλευση των μελών του, υπογραμμίζοντας ότι η οικονομική ύφεση και η στασιμότητα ανάπτυξης των περισσότερων χωρών της Ε.Ε. επηρέασε επίσης αρνητικά την απορρόφηση πρώτων υλών σε συνάρτηση και µε τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει πλέον η ευρωπαϊκή βιομηχανία.

Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

Παγκόσμια τάση το ελληνικό ελαιόλαδο

ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ  του ελληνικού ελαιολάδου από τους Γερµανούς συνέβαλε τόσο ο τουρισµός, µε τους 2 εκατ. Γερµανούς τουρίστες όσο και η κρίση, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που θέλουν να βοηθήσουν τη χώρα. Αυτό επεσήµανε ο πρόεδρος του ΣΕΒΙΤΕΛ Γρηγόρης Αντωνιάδης σε εσπερίδα του Συνδέσµου στις 27 Μαΐου στην ΑΘήνα. Άλλες αγορές κατάλληλες για εξαγωγές ελαιολάδου είναι αυτές των χωρών «BRIC» οι οποίες θεωρείται ότι βρίσκονται σε ένα παρόµοιο στάδιο πρόσφατα προηγµένης οικονοµικής ανάπτυξης. 




ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ των Η.Π.Α., της  Ιαπωνίας, της Ολλανδίας, της Πολωνίας και της Αφρικής ενδείκνυνται, επίσης, για τις εξαγωγές ελαιολάδου, κατά τον αντιπρόεδρο του Ελληνοκινεζικού Επιµελητηρίου Αθανάσιο Φροντιστή. Όσον αφορά τις ΗΠΑ, σύµφωνα µε έρευνα που διεξήχθη το διάστηµα 2004-2013 περίπου 3 εκατ. άνθρωποι ενδιαφέρθηκαν για το ελαιόλαδο, τόνισε στην εκδήλωση ο ειδικός

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

BioMulFarm : Νικητής του Διαγωνισμού Επιχειρηματικών Σχεδίων Επιχειρήσεων Τροφίμων και Γεωργίας

Ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 5 Ιουνίου η παρουσίαση των Επιχειρηματικών Σχεδίων  και αναδείχθηκε η νικήτρια ομάδα του Διαγωνισμού Επιχειρήσεων Τροφίμων και Γεωργίας 2013-2014, που διοργανώθηκε από την Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας  του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθήνας.
Νικήτρια ομάδα και επιχειρηματικό σχέδιο αναδείχθηκε η BioMulFarm.
Η φωτογραφία είναι αμέσως μετά την βράβευση, όπου τα μέλη της ομάδας φωτογραφίζονται στο Συνεδριακό Αμφιθέατρο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών μαζί με τον κ. Αριστοτέλη Σκλαβούνου της  Export Academy που ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής.

Στο κλείσιμο της εκδήλωσης παρουσιάστηκε το πιο κάτω φιλμάκι που επιμελήθηκε η ομάδα της BioMulFarm και παρουσιάζει την ιδέα για πλήρη αξιοποίηση του δένδρου της μουριάς.
  
 

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν και τα πρώτα προϊόντα από την ομάδα που δεν είναι άλλα από αποξηραμένα μούρα και σιρόπι μούρου!


Το ανακοινώσιμο κείμενο σχετικά με την επιχείρηση Biomulfarm Α.Ε από την MOKE ΓΠΑ έχει ως εξής:

Η επιχείρηση Biomulfarm Α.Ε., έχει ως αντικείμενο την πλήρη αξιοποίηση του δένδρου της μουριάς με την εφαρμογή του βιοδυναμικού συστήματος, το οποίο αποτελεί ένα κλειστό σύστημα με τις ελάχιστες εισροές, σε γεωργική έκταση 600 στρεμμάτων.
Πρόκειται για επιχείρηση αυξημένων δυνατοτήτων με 3 κλάδους δραστηριοποίησης στον πρωτογενή τομέα μεταποίησης μούρου, κτηνοτροφίας και σηροτροφίας ενώ διαθέτει κλάδο κομποστοποίσης με σκοπό την διαχείριση και ανακύκλωση των υπολειμμάτων από όλους τους κλάδους παραγωγής.
Η μουριά είναι δένδρο που ευδοκιμεί σε όλη την Ελλάδα, εξυγιαίνει και προστατεύει προβληματικά εδάφη, ενώ λόγω της μεγάλης και συνεχούς ανάπτυξης φύλλων προσφέρεται για την πλήρη αξιοποίηση της. Ο καρπός της, έχει το υψηλότερο ποσοστό αντιοξειδωτικών από όλα τα φρούτα της

Η κοινωνική επιχειρηματικότητα: Ένα εργαλείο για Kοινωνική Ανάπτυξη & Βιωσιμότητα

Η σύγχρονη οικονομία με τις πολιτικές οικονομικής ανάπτυξης που ακολουθεί, εστιάζει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, παραβλέποντας την σημασία και ανάπτυξη του Κοινωνικού Κεφαλαίου, την εξασφάλιση και την Κοινωνική συνοχή με αποτέλεσμα την Κοινωνική Υπανάπτυξη (Σακελαρόπουλος,1999).
Οι οργανισμοί του 3ου τομέα της οικονομίας, παράγουν το κύριο Κοινωνικό έργο, έναντι των συμβατικών κερδοσκοπικών οργανισμών. Φτάνουν εκεί που το κράτος αδυνατεί. Παρόλα αυτά είναι αποκλεισμένοι από τα εργαλεία του σύγχρονου καπιταλισμού για ανάπτυξη και σχεδόν ολοκληρωτικά εξαρτώμενοι από το κράτος.
Το χειμώνα του 2011, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεσμοθέτησε την Πρωτοβουλία για τις Κοινωνικές Επιχειρήσεις (Social Business Initiative). Βασικός σκοπός της Επιτροπής είναι μέσα από αυτή την Πρωτοβουλία «να συνεισφέρει στη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη των κοινωνικών επιχειρήσεων στην Ευρώπη και εν γένει της Κοινωνικής Οικονομίας» (CIRIEC, 2012). Οι κοινωνικές επιχειρήσεις είναι το αναπτυξιακό όχημα της Ευρώπης για την αντιμετώπιση των καίριων κοινωνικών προβλημάτων της δομικής ανεργίας και της φτώχιας στοχεύοντας τις πόλεις και την περιφέρεια. Παράλληλα θα αποτελέσει λύση για την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας και της τοπικής ανάπτυξης, στην αντιμετώπιση των θεμάτων της οικολογίας, της παιδείας, της υγείας, στην άμβλυνση των ανισοτήτων και στην στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.

Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Επιχείρηση: καινοτομία στη γεωργία

Στο πλαίσιο της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών είναι και η αξιοποίηση του αίγειου γάλακτος με παραγωγή προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας. «Εμείς εδώ, αν και διαθέτουμε μια πλούσια συλλογή μικροοργανισμών από την πανίδα που προέρχεται από τα τυροκομικά μας προϊόντα, ακόμα δεν την έχουμε αξιοποιήσει παραγωγικά και επιχειρηματικά» μας πληροφορεί η διευθύντρια του Εργαστηρίου, Ευθυμία Τσακαλίδου













«Πώς να συνεννοηθείς με ένα λαό που έχει τετρακόσια είδη τυριών». Από τη φράση αυτή, που έχει αποδοθεί στον Σαρλ Ντε Γκολ σε μια αποφορά του λόγου του για τους Γάλλους συμπατριώτες του, κρατάμε τα πολλά είδη τυριών.
Όχι πως η στήλη αποφάσισε ξαφνικά να αλλάξει πρόσωπο και να γίνει... γκουρμέ, αλλά διότι έτσι εξυπηρετείται η συνέχεια του θέματος. Διότι οι Γάλλοι, όταν πρόκειται να πουλήσουν τα προϊόντα τους, συνεννοούνται μια χαρά, ανεξαρτήτως αν τα καλύτερα τυριά τους είναι «πολύ βρομερά» αλλά και «πολύ γευστικά». Μπορούν να μετατρέπουν μία ιδέα (και δεν είναι οι μόνοι στις χώρες της Ε.Ε.) σε παραγωγή νέων προϊόντων και σε εμπορεύσιμο είδος. Μπορούν, με άλλα λόγια, να καινοτομούν και να επιχειρούν.

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Παρουσίαση και βράβευση Επιχειρηματικών Σχεδίων Επιχειρήσεων Τροφίμων και Γεωργίας

Η Export Academy  κοινοποιεί το πρόγραμμα και σας καλεί στην εκδήλωση « Παρουσίαση και Βράβευση Επιχειρηματικών Σχεδίων 2013-2014» που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014 και ώρα 15:15, στο Συνεδριακό Αμφιθέατρο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ιερά Οδός 75, Βοτανικός).



Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ 2013-2014


15:15-15:30 Προσέλευση
15:30-15:45 Σύντομοι Χαιρετισμοί
     Γ. Παπαδάκης, Αντιπρύτανης Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
     Ε. Τσακαλίδου, Αναπληρώτρια Πρόεδρος του Συμβουλίου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
     Στ. Ροζάκης, Υπεύθυνος Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας


Παρουσίαση επιχειρηματικών σχεδίων


















17:45-17:50 Παρουσίαση του βραβείου
17:50-18:00 Βράβευση του καλύτερου επιχειρηματικού σχεδίου και απονομή διπλωμάτων επιχειρηματικότητας


Επιτροπή Αξιολόγησης
Π. Αρτίκης, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς
Κ. Μαυροσκότης, Διευθύνων Σύμβουλος Aroma Fresh Herbs
Λ. Παναγιωτοπούλου, Πρόεδρος της Επιτροπής Καινοτομίας, Εκπαίδευσης και Επιχειρηματικότητας του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου
Ν. Πορφύρης, Αναπληρωτής Επιτελικός Διευθυντής του Ομίλου των Ελληνικών Χρηματιστηρίων
Αρ. Σκλαβούνος, Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Διεθνούς Εμπορίου και Ανάπτυξης στην Export Academy
Δ. Χατζαντώνης, Διευθυντής στον Τομέα Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας του ΣΕΒ
Ε. Χλουβεράκης, Πρόεδρος Κ.Ε.Μ.ΕΛ.

Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

Καλλιμάνης : Το ελληνικό ψάρι από το Αίγιο που φτάνει στις διεθνείς αγορές

Στη διέρυνση του δικτύου εξαγωγών της επικεντρώνεται η διοίκηση της ελληνικής επιχείρησης «Καλλιμάνης», επιδιώκοντας να αυξήσει σταδιακά το 15% του συνολικού κύκλου εργασιών της που πραγματοποιεί στις ξένες αγορές.
Συμπληρώνοντας την 60ή δεκαετία δραστηριότητας, η εταιρεία έχει κατακτήσει την πρώτη θέση στον κλάδο των κατεψυγμένων αλιευμάτων, με συνολικό μερίδιο 25% και κύκλο εργασιών της τάξης των 45 εκατ. ευρώ. «Ανήκει στις 40 κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις στον ευρύτερο κλάδο τροφίμων και ποτών, και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη επιχείρηση στη Δυτική Ελλάδα», όπως επισημαίνει στην «Η» η Ντίνα Καλλιμάνη, εντεταλμένη σύμβουλος του Ομίλου, τονίζοντας πως «διαθέτουμε μια ευρεία γκάμα επώνυμων, καινοτόμων προϊόντων που διαρκώς ανανεώνονται και τα οποία απευθύνονται στον καταναλωτή αλλά και τον επαγγελματία».


Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1956, πάνω στη θάλασσα, σε μία μικρή πόλη της Πελοποννήσου, το Αίγιο. Το πάθος της για γεύσεις της θάλασσας, δημιουργικότητα και η προσήλωσή της στην ποιότητα εξασφάλισαν, εκτός της ηγετικής της θέσης στην ελληνική αγορά, μια μακρόχρονη και οργανωμένη διεθνή παρουσία με επώνυμα προϊόντα σε χώρες του εξωτερικού. Σήμερα, οι εξαγωγές της αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό επί του συνολικού κύκλου εργασιών της, ο οποίος επιτυγχάνεται κατά 80% από την αγορά του HoReCa και 20% από τα προϊόντα λιανικής.Στην «Καλλιμάνης», η ανάπτυξη των εξαγωγών επιτυγχάνεται μέσω της προσαρμογής στα δεδομένα των αγορών και της προσφοράς προϊόντων, τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες του ξένου καταναλωτή, αποτελεί «κλειδί» επιβίωσης για τις ελληνικές εταιρείες τροφίμων.

Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Η Export Academy συναντά στο Athens Entrepreneurship Hubs την startup γενιά


Το ταξίδι μας στον χώρο της Startup  Επιχειρηματικότητας μας έφερε κοντά στην Κυψέλη Επιχειρηματικότητας Αθηνών της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς .  



Η φωτογραφία είναι από την είσοδο του Founda.tion, όπου με εκπαιδευτή τον Δρ.Σκλαβούνου Αριστοτέλη όλες οι ομάδες εργασίας εμβάθυναν σε ανάλυση  Business Plan and Business Managment.

Τρίτη 20 Μαΐου 2014

Πως να δημιουργήσετε ένα συνεπές πλάνο μάρκετινγκ

Το μάρκετινγκ αποτελεί κρίσιμο συστατικό επιτυχίας. Αυτό που πρέπει να αναρωτηθούν οι μικροεπιχειρηματίες και οι επαγγελματίες, είναι αν ξοδεύουν αρκετό χρόνο και χρήμα στο μάρκετινγκ των επιχειρήσεών τους. Αν όχι, είναι σχετικά εύκολο να το κάνουν αρκεί να συνειδητοποιήσουν ότι θα πρέπει να δεσμευτούν για να εξυπηρετήσουν το σκοπό τους. Δηλαδή, την επικοινωνία των προϊόντων/υπηρεσιών τους, την έγκαιρη παράδοση τους και την εξυπηρέτηση των πελατών τους, με στόχο τα οφέλη και τα έσοδα που θα έχουν από αυτά.


Αν δεν πιστεύετε στη δυνατότητα επιτυχίας που θα σας προσφέρει το μάρκετινγκ των προϊόντων/υπηρεσιών σας, τότε οι ελπίδες επιτυχίας σας στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον του διαδικτύου, είναι πολύ λίγες. Από την άλλη μεριά, αυτό που πρέπει να σκεφτείτε, είναι πως αν νομίζετε πως δεν έχετε αρκετό χρόνο για να ασχοληθείτε με αυτό, δεν σημαίνει πως είναι πράγματι έτσι. 


Το πρώτο βήμα είναι να συνειδητοποιήσετε το λάθος σας, δηλαδή ότι δεν αρκεί μόνο η θέληση σας για επιτυχία, και να προχωρήσετε ένα βήμα παραπάνω. Αρχίστε, αφιερώνοντας ένα λογικό ποσοστό του χρόνου σας στο μάρκετινγκ, π.χ. 10% - 20%. Και μην ανησυχείτε ότι αυτό θα μειώσει ενδεχομένως τα έσοδά σας, διότι αυτό θα είναι προσωρινό και τα έσοδά σας θα αυξηθούν αν αφιερώσετε χρόνο και πόρους στο σχέδιο σας. Αυτός είναι ο φυσικός κύκλος στις business.


Πρώτα απ’ όλα θα χρειαστεί να δημιουργήσετε ένα πλάνο μάρκετινγκ. Μη σας φοβίζει αυτό. Ένα απλό πλάνο μάρκετινγκ περιλαμβάνει συγκεκριμένες πρακτικές και χρονοδιάγραμμα. Σκεφθείτε ακριβώς τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε και μην αποθαρρυνθείτε εύκολα. Ιδού μερικές συμβουλές

Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Από το Γυαλί της Νισύρου... ρέει η «Λάβα» σε συνολικά 14 αγορές

Υδροπονικές Καλλιέργειες Ελαφρόπετρας

Τα σχέδια και οι προσπάθειες της εταιρείας μέχρι τώρα έχουν αποδώσει καρπούς, καθώς οι εξαγωγές ελαφρόπετρας αντιστάθμισαν πλήρως τις απώλειες της εσωτερικής αγοράς.
Δυναμική πορεία εξάπλωσης σε νέες αγορές, διαφοροποίηση σε νέες εφαρμογές και αναβάθμιση των υπηρεσιών της, εμφανίζει τα τελευταία χρόνια η μεταλλευτική εταιρεία «Λάβα Μεταλλευτική & Λατομική», ξεπερνώντας τις δυσκολίες της εγχώριας αγοράς.


Με παρουσία από το 1952 στον κλάδο των ορυκτών στην Ελλάδα και εγκαταστάσεις στο Γυαλί Νισύρου, το Αλτσί Σητείας και τη Μήλο, η «Λάβα» δραστηριοποιείται στην εξόρυξη, επεξεργασία και εμπορία βιομηχανικών ορυκτών, ενώ με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αμερική, η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στο κύριο προϊόν της, την ελαφρόπετρα και είναι από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες εταιρείες του κλάδου της.

Startup στην καινοτομία και την εναλλακτική χρηματοδότηση

Σχεδόν 150 νεοφυείς επιχειρήσεις προσέλκυσαν 55 εκατ. δολάρια το 2013, υλοποιώντας τις πρωτότυπες ιδέες των ιδρυτών τους σε συνεργασία με επενδυτικά funds του εξωτερικού

Δεν είναι ακόμη πολλές, αλλά δεν είναι πλέον και λίγες. Τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα.

Ο λόγος για τις startup ή νεοφυείς επιχειρήσεις που έχουν ανοίξει τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέγραψε το επιχειρηματικό portal EMEA.gr, σήμερα αυτές οι επιχειρήσεις αριθμούν τις 144, ενώ το 2010 ήταν μόλις 16.

Στη συντριπτική πλειονότητά τους, οι νεοφυείς δραστηριοποιούνται στην τεχνολογία και χρηματοδοτούνται από capital και private equity funds, προερχόμενα κυρίως έως τώρα από την Ελλάδα (κοινοτικά ταμεία, τράπεζες) και τις ΗΠΑ. Παράλληλα, λειτουργούν πάνω από έξι μεγάλοι φορείς παροχής συμβουλών εφαρμογής των νέων επιχειρηματικών ιδεών, ενώ ξεπερνούν τους δέκα οι πιο γνωστοί χώροι φιλοξενίας τους.


Σάββατο 10 Μαΐου 2014

General Food Storage Tips and Safety (Including Freezing and Thawing) - Useful Links about USA


Resources for Safe Food Freezing:
USDA: food freezing fact sheet
USDA: using thermometers to ensure safe and proper freezer temperatures
FoodSafety.gov: storage shelf life for food in the freezer
FDA: refrigerator and freezer storage chart

Resources on Safe Food Thawing:
USDA: safe defrosting methods for foods
Michigan State University Extension: safe microwave defrosting
National Food Service Management Institute: fact sheet for thawing
North Carolina State University: thawing food safely

Other Resources for Safe Food Storage:
National Health Service: how to store food safely
FoodSafety.gov: facts and tips for freezing and thawing
Home Food Safety: safe refrigeration/storage of foods
University of Wisconsin-Madison: safely preserving food

See more at: http://www.katom.com/learning-center/safe-food-handling-fact-sheet.html#sthash.lYmda5ym.dpuf


 

Γνώμη: Αναπάντητη πρόκληση

Η αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας και ισχυρής εμπορικής παρουσίας παρέμεινε ευχολόγιο και ουδέποτε πήρε το δρόμο της πρακτικής εφαρμογής.

Η δυνατότητα της χώρας να βγει οριστικά από την κόκκινη ζώνη της χρεοκοπίας δεν έχει να κάνει μόνο με την ορθή διαχείριση του κράτους και την αποτελεσματική μακροπρόθεσμη αντιμετώπιση του δημοσίου χρέους. 
Σχετίζεται περισσότερο απ’ όλα με την παραγωγική της ικανότητα, το πόσο μπορεί να παράγει επιτυχημένα αγαθά και υπηρεσίες, που θα εξασφαλίσουν μόνιμες πηγές πλούτου και θα λύσουν το δημοσιονομικό πρόβλημα με δυναμικό τρόπο, πέρα από περιοριστικές ισορροπίες και εθνικολογιστικές τεχνικές.

Οι εξαγωγείς έχουν μιλήσει κατά καιρούς για έλλειψη εξαγωγικής τεχνογνωσίας, που χαρακτηρίζει όχι μόνο τις μικρές αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις.
Σε αυτή την περίπτωση ο ψόγος δεν πέφτει στις επιχειρήσεις που δηλώνουν ότι δεν διαθέτουν «εξαγωγική τεχνογνωσία», αλλά στην ίδια την ελλιπή κρατική συμβολή, στην προσπάθεια να αναπτυχθούν οι ελληνικές εξαγωγές και όχι μόνο τα τελευταία χρόνια, αλλά σε μια μακρά πορεία απαξίωσης του ελληνικού παραγωγικού δυναμικού.

Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

Η σχετικότητα και η παγίδα της προσέγγισης πολλαπλών κοινών-στόχος

Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων πέφτουν στην παγίδα της προσέγγισης πολλαπλών κοινών αντί να εστιάζουν την προσοχή τους στην εξειδίκευση ήτοι την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων - σχετικού περιεχομένου, που να απευθύνεται σε στοχευόμενο κοινό. Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, η εξειδίκευση είναι παράγοντας επιτυχίας και μοχλός ανάπτυξης στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το παραπάνω επιβεβαιώνεται περίτεχνα από το «μοντέλο αποδοτικότητας κάλυψης χρηστών του διαδικτύου και του Conversion Rate του Ηλεκτρονικού Εμπορίου» το οποίο θα σας αναλύσω παρακάτω:
ecommerce efficieny-model-coverage reach internet user and conversion rateΚατά αρχάς είναι κατανοητό ότι δεν υφίσταται ένα καθολικό ποσοστό ανταπόκρισης για αγορές στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, ενώ το ύψος του Conversion Rate, ο οποίος είναι ένας από τους τρεις βασικούς δείκτες αποδοτικότητας (KPI – Key Performance Indicator) των Ηλεκτρονικών Καταστημάτων, επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Το ύψος του προκύπτει από την πολύπλοκη αλληλεπίδραση διαφόρων παραγόντων,

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Ελληνικός συνασπισμός για τις ψηφιακές θέσεις εργασίας και τις δεξιότητες


e-Skills (ψηφιακές δεξιότητες): νέα εκστρατεία της Επιτροπής

Η ζήτηση για θέσεις εργασίας που απαιτούν ψηφιακές δεξιότητες αυξάνεται ταχέως – και είναι πιθανό να δημιουργηθεί έλλειψη δεξιοτήτων που μπορεί να οδηγήσει σε ένα εκατομμύριο κενές θέσεις εργασίας στην Ευρώπη μέχρι το 2020. Η Επιτροπή έχει προσδιορίσει τις ΤΠΕ ως μία από τους τρεις κλάδους στους οποίους αυξάνεται ταχύτερα η απασχόληση και ως ενέργεια ευαισθητοποίησης για τις ψηφιακές δεξιότητες η Επιτροπή ξεκινά σήμερα στην Αθήνα την εκστρατεία "e-Skills for Jobs" στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ.



Νέα μελέτη που δημοσιεύεται σήμερα με θέμα e-Skills in Europe: measuring Progress and Moving Ahead δείχνει ότι η τάση προς υψηλού επιπέδου δεξιότητες ΤΠΕ θα συνεχιστεί. Σύμφωνα με τις κυριότερες προβλέψεις, μέχρι το 2020 ο αριθμός των θέσεων εργασίας στον τομέα της διαχείρισης, της αρχιτεκτονικής και της ανάλυσης των ΤΠΕ θα αυξηθεί κατά 44% σε σύγκριση με το 2011, και οι συναφείς θέσεις εργασίας κατά 16%. Οι θέσεις για τεχνικούς μέσου επιπέδου θα μειώνονται

Κυριακή 4 Μαΐου 2014

Entrepreneurship Hub Athens : let's start this journey together!

Το ταξίδι μας στον χώρο της Επιχειρηματικότητας συνεχίζεται με τον ορισμό του Δρ.Σκλαβούνου Αριστοτέλη ως βασικού Εκπαιδευτή στην Κυψέλη Επιχειρηματικότητας Αθηνών της ΓΓΝΓ και με  αντικείμενο διδασκαλίας Business Plan and Business Managment.




Οι «Κυψέλες Επιχειρηματικότητας» έχουν ως στόχο να στηριχθούν ενεργά νέοι που έχουν διακριθεί για τις επιχειρηματικές τους ιδέες, προκειμένου να τις αναπτύξουν σε ώριμα επιχειρηματικά σχέδια και σε βιώσιμες εμπορικά επιχειρήσεις. 

Η στήριξη που θα τους προσφέρουν οι «Κυψέλες Επιχειρηματικότητας» συνίσταται στα ακόλουθα: 


(α) χορήγηση υποτροφιών ολιγόμηνης διάρκειας, έτσι ώστε οι νέοι που επιθυμούν να «επιχειρήσουν» να μπορούν απερίσπαστοι να επικεντρωθούν στα επιχειρηματικά τους σχέδια. 


Η Ε.Ε. ζητά περισσότερο "made in Greece"

Κατά 6,4% αυξήθηκαν οι εξαγωγές προς την ευρωζώνη το 2013

Γυρίζουν πίσω οι Έλληνες εξαγωγείς στους προορισμούς από τους οποίους ξεκίνησαν. Ακριβό ευρώ, κρίση στις αναπτυσσόμενες οικονομίες και δειλή ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας στρέφουν ξανά τους Έλληνες παραγωγούς στις πιο «σίγουρες» ευρωπαϊκές αγορές και, κυρίως, σ’ αυτές της Ευρωζώνης. Η στροφή αυτή αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (Φεβρουάριος 2014), τα οποία, όμως, αντανακλούν τη συνολική πορεία των ελληνικών εξαγωγών ήδη από το 2013. Πιο αναλυτικά, οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν προς τις χώρες της Ε.Ε. έστω και οριακά, δηλαδή κατά 0,4%, με τις χώρες της Ευρωζώνης να κρατούν τα ηνία (+6,4%). Αντίθετα, μειώθηκαν προς τις «τρίτες χώρες» (όλες οι χώρες εκτός εκείνων της Ε.Ε., π.χ. ΗΠΑ, Τουρκία, Κίνα) κατά 12,4%.



Από τον ΠΣΕ εκτιμούν πως το θετικό κλίμα για τα ελληνικά προϊόντα στις ευρωπαϊκές αγορές θα ενισχυθεί περαιτέρω φέτος. Την εικόνα αυτή επιβεβαιώνουν, μιλώντας στο «Κ», σημαίνοντα στελέχη μεγάλων ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, αλλά και μέλη ελληνικών διπλωματικών αποστολών στην Ευρωζώνη. Συγκεκριμένα:

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Πως να «σκίσετε» στην παρουσίασή σας

Όλοι μας κατά καιρούς έχουμε κάνει παρουσιάσεις προϊόντων ή υπηρεσιών. Έχοντας κάνει ο ίδιος πολλές, αλλά και έχοντας συμμετάσχει σε εκατοντάδες άλλες, εκείνες που τελικά έκαναν την διαφορά από τον ανταγωνισμό, ήταν αυτές που δεν πλάτειαζαν, σε περιττές και άνευ ουσίας λεπτομέρειες που αφορούσαν τα επιτεύγματα της επιχείρησης που εκπροσωπούσα, αλλά αυτές που εστίαζαν στα προβλήματα και τις ανάγκες του πελάτη, και του προσέφεραν λύσεις.


Η σημασία που αποδίδει κανείς σε μια παρουσίαση, είτε παρουσιάζει κάτι ανεπίσημα μεταξύ ενός καφέ, ή επίσημα σε ένα γκρουπ ανθρώπων που παίρνουν αποφάσεις, είναι σημαντική, διότι μπορεί να κάμψει τη δυνατότητα σας να επιτύχετε την πώληση του προϊόντος/ υπηρεσίας σας και να αυξήσετε γενικότερα τις πωλήσεις σας. Με βάση λοιπόν την εμπειρία μου, αλλά και όσα κατά καιρούς προτείνουν οι ειδικοί, απομόνωσα επτά στρατηγικές οι οποίες θα σας βοηθήσουν να κάνετε τις παρουσιάσεις σας πιο αποτελεσματικές.

Σάββατο 26 Απριλίου 2014

Αυτοί είναι οι πλουσιότεροι Έλληνες ομογενείς

Η προσωπική τους περιουσία υπερβαίνει τα 16 δισ. ευρώ, όσο δηλαδή το ΑΕΠ της Κύπρου. Ναυτιλία, ακίνητα και φάρμακα ορισμένοι από τους κλάδους όπου κυριαρχούν

Μια αυτοκρατορία χρώματος ελληνικού ανθεί εκτός συνόρων. Ο λόγος για τους αυτοδημιούργητους Έλληνες επιχειρηματίες που εγκατέλειψαν τη χώρα τους αναζητώντας -με μόλις ελάχιστα χρήματα στην τσέπη σε πολλές περιπτώσεις- το «Greek dream», το οποίο, τελικά, παρά τις αρχικές δυσκολίες, κατάφεραν να κάνουν πραγματικότητα. Το «Κ» παρουσιάζει τους δέκα πλουσιότερους και λιγότερο γνωστούς Έλληνες επιχειρηματίες, που διαπρέπουν σε κλάδους όπως η φαρμακοβιομηχανία, τα ακίνητα, τα καλλυντικά και η ναυτιλία στις ΗΠΑ, την Αυστραλία και τη Μεγάλη Βρετανία.

Πρόκειται για δισεκατομμυριούχους που, παρότι παρακολουθούν από απόσταση το εγχώριο γίγνεσθαι, διακρίνονται για τη φιλανθρωπική δράση τους και τη συμβολή τους στη στήριξη της ελληνικής ανάκαμψης.

Απαιτείται η συνεργασία όλων για να αυξήσουμε τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων

Η χώρα μας περιλαμβάνεται στους πέντε πρώτους προμηθευτές αγροτικών προϊόντων σε 25 χώρες, με ποσοστά συμμετοχής στις εισαγωγές τους που ξεπερνούν το 80%. Αυτό αναφέρθηκε σε εκδήλωση με θέμα: «Η εξωστρέφεια των αγροτικών προϊόντων ως στρατηγική επιλογή», το οποίο πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 24 Απριλίου, στην Αθήνα. Αντικείμενο της εκδήλωσης ήταν η ανάδειξη των «εργαλείων» που δημιούργησε το ΥπΑΑΤ για την υποστήριξη των εξαγωγών των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων, αλλά και η απλούστευση των διεργασιών σε όλο το δίκτυο του κλάδου της εξωστρέφειας.


Ωστόσο για να αυξηθούν οι εξαγωγές απαιτείται η συνεργασία όλων. Όπως ανέφερε απευθυνόμενη στους εμπόρους η κ. Ευαγγελία Κουρεντά, προϊστάμενη της Δ/νσης Μεταποίησης του ΥπΑΑΤ, «στο εσωτερικό της χώρας μπορεί να λειτουργούμε ανταγωνιστικά αλλά στο εξωτερικό θα πρέπει να λειτουργούμε συναγωνιστικά».


Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

A 10 Step Food Product Marketing Plan - Ask the Right Questions

Brand Position Leads to Better Brand Awareness - You Just Have to Ask!

By Barry Cohen

Too often, we're looking for answers-without asking the right questions. As marketing consultants, we always focus on the questions first, in order to gain both balance and perspective when we counsel a business owner on what direction to take.



Here is my favorite list of questions for any business conducting a self-examination:

1. What is your company's brand awareness level? Meaning, do consumers even know your brand exists? Twitter is becoming a food entrepreneurs best friend to ask the consumer what is on their mind. You can conduct in-store surveys… this can be combined with food demo's you are already planning. Another out of the box idea would be asking a non-competing brand to poll its customers on their website (with a promise to reciprocate).

Gourmet Food Product Marketing Plans

A well-developed and implemented marketing plan is crucial to your gourmet food product business success. Marketing is necessary to find and entice customers to buy your gourmet food. Without customers, you don't have a business. To create an effective plan, you need to know your products, understand your customers and deliver marketing strategies to your market.

Step 1
Define what is unique about your gourmet food business. Marketing is about differentiating yourself from the competition. Your business can be different on a variety of factors including price, service and location. For example, your gourmet food business might cater to the frugal crowd. Or maybe you offer home delivery.

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Εξαγωγές, η "αχίλλειος πτέρνα" της ελληνικής ανάκαμψης

Την ανάγκη της Ελλάδας να συνεχίσει τις σοβαρές μεταρρυθμίσεις, διαρθρωτικές και μη, καταδεικνύει η ετήσια έκθεση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ για το διεθνές εμπόριο, με τίτλο “The Global Enabling Trade Report 2014” η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα την προηγούμενη εβδομάδα. 

Στην 353 σελίδων έκθεση, οι οικονομολόγοι και αναλυτές του WEF παρουσιάζουν μια “ακτινογραφία” συνολικά του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά και πιο αναλυτικά των 138 χωρών που περιλαμβάνονται στη σύνθεση του δείκτη Enable Trading Index, ενός δείκτη που ουσιαστικά αποτυπώνει την δυνατότητα μιας οικονομίας να επωφεληθεί από το παγκόσμιο εμπόριο. 




Από το 2008 που δημιουργήθηκε ο δείκτης, έχει εξελιχθεί σε ένα χρήσιμο εργαλείο όχι μόνο για τις κυβερνήσεις, αλλά και για τις επιχειρήσεις, καθώς επιχειρεί να δώσει μια σφαιρική εικόνα για κάθε εθνική οικονομία, η οποία να περιλαμβάνει όχι μόνο στοιχεία που σχετίζονται με την πρόσβαση στην αγορά (π.χ. δασμολογικά εμπόδια), αλλά και πρακτικά στοιχεία που αφορούν από την αποτελεσματικότητα των τελωνειακών αρχών, τις υποδομές σε μεταφορές και τηλεπικοινωνίες, έως το περιβάλλον ασφάλειας/εγκληματικότητας εντός της κάθε χώρας. 


Σάββατο 5 Απριλίου 2014

'Αποψη: Πώς θα αυξηθούν οι ελληνικές εξαγωγές

Η Ευρώπη έχει θέσει στόχο να αυξηθεί ο βιομηχανικός κλάδος από το 16% στο 20% της συνολικής οικονομικής δραστηριότητας μέχρι το 2020. Η ελληνική οικονομία, μαζί με την οικονομία της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, βρίσκεται κοντά στο 10%. Αυτό το δομικό χαρακτηριστικό, δηλαδή το έλλειμμα βιομηχανικών υποδομών, δυσχεραίνει την αύξηση των εξαγωγών.
Το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών (ΙΤΣ), το οποίο έφθασε σε δυσθεώρητα ύψη το 2009, συνέβαλε καθοριστικά στη χρεοκοπία της Ελλάδας. Η αδυναμία της ελληνικής οικονομίας να εξάγει προϊόντα και υπηρεσίες έγινε πιο εμφανής κατά την τελευταία περίοδο του αποπληθωρισμού (μείωση τιμών). Παρότι οι τιμές και οι μισθοί πέφτουν, οι εξαγωγές δεν αυξάνονται. Αυτό είναι το ακριβώς αντίθετο από τις προσδοκίες μας. Πτώση τιμών και μισθών συνεπάγεται μείωση κόστους για τα παραγόμενα προϊόντα, μειωμένες τιμές και άρα αυξημένη ζήτηση από το εξωτερικό.

Μία πρόσφατη έρευνα υποστηρίζει ότι το άθροισμα των ελλειμμάτων τρεχουσών συναλλαγών στις χώρες της Ευρωζώνη τα τελευταία 17 χρόνια εξηγεί το 87% των επιτοκιακών διαφορών δανεισμού, spread (Daniel Gros, 8/5/2013). Δηλαδή όσο μεγαλύτερο ήταν το άθροισμα των ελλειμμάτων του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών τόσο πιο ακριβό είναι το κόστος δανεισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί και αυτά τα ελλείμματα πρέπει να καλυφθούν με δανεισμό. Η λογική απάντηση είναι φυσικά να υιοθετήσουμε ένα υπόδειγμα ανάπτυξης που να βασίζεται στις εξαγωγές. Μέσω της αύξησης των εξαγωγών θα μειωθεί το έλλειμμα και άρα η πίεση για δανεισμό. Πόσο εύκολο είναι αυτό και πόσο γρήγορα μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος; Τι είδους πολιτικές πρέπει να υιοθετήσουμε;

Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Είναι λάθος το brand name "Κρήτη" για τις εξαγωγές

(Αναδημοσιεύουμε από το capital το παρόν άρθρο γιατί στηλιτεύει την ρίζα του κακού στον εξαγωγικό χώρο, που δεν είναι άλλη από την πολυδιάσπαση της εθνικής προσπάθειας. Κρίμα γιατί και ο ΟΠΕ- Οργανισμός Προώθησης Εκθέσεων κανιβάλησε στην τελευταία Anuga το μότο Taste like Greece)


Όψιμα ως συνήθως το ελληνικό πολιτικό προσωπικό και η διοίκηση γενικότερα ανακαλύπτουν πράγματα  τα οποία θα έπρεπε να είχαν ταχτοποιηθεί, αν όχι από τα πρώτα χρόνια συστάσεως του ελληνικού κράτους, τουλάχιστον μετά την δεκαετία του εξήντα.

Αναφέρομαι στο μάρκετινγκ και στην  αξιοπιστία των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στην διεθνή αγορά, κοινώς στο ελληνικό "Brand name".

Σήμερα και λόγω της οικονομικής κρίσης υπάρχει μια κινητικότητα του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα για την ανάπτυξη και ανάδειξη αξιόπιστων ελληνικών προϊόντων ισάξιων των προϊόντων των  πολυεθνικών.



Δεν είναι λάθος αυτή η προσπάθεια, αν και καθυστερημένη, γίνονται όμως λάθη λόγω τοπικιστικών κριτηρίων  που επικρατούν ακόμη δυστυχώς,  τα οποία κατακερματίζουν και  αποδυναμώνουν  την συλλογική προσπάθεια.

Το λάθος είναι  ο κατακερματισμός του συλλογικού ελληνικού "Brand name" με τοπικιστικά κριτήρια σε κρητικό "Brand name", ροδίτικο "Brand name", ηπειρώτικο  "Brand name" κτλ.

Φαίνεται δεν μας έχουν γίνει μάθημα  άλλες  περιπτώσεις κατακερματισμού και κολυβοποίησεις αναπτυξιακών δομών.

Ας κοιτάξουμε την Ιαπωνία -ξέρουμε τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, δεν ξέρουμε τα αυτοκίνητα του Τόκιου.


Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Επιχειρηματική αποστολή στο Ντουμπάι, στη Φουτζέιρα και στο Αμπού Ντάμπι

To Επιχειρηματικό Συμβούλιο Διεθνών Δράσεων του ΣΕΒ, σε συνεργασία με το Αραβο-Ελληνικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδας και το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας διοργανώνει επιχειρηματική αποστολή στο Ντουμπάι, στη Φουτζέιρα και στο Αμπού Ντάμπι, στις 27 Απριλίου-1 Μαΐου 2014.

Η επίσκεψη πραγματοποιείται σε συνέχεια των ενημερωτικών ημερίδων για το Εμιράτο της Φουτζέιρα που διοργάνωσε ο ΣΕΒ Επιχειρηματικό Συμβούλιο Διεθνών Δράσεων τον Φεβρουάριο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη από κοινού με τους Φορείς, οι οποίες ανέδειξαν τις μεγάλες δυνατότητες πρόσφορης δραστηριότητας για ελληνικές επιχειρήσεις στα Η.Α.Ε. Δεδομένου ότι το Ντουμπάι έχει αναλάβει τη διοργάνωση της EXPO 2020, η αποστολή θα επισκεφθεί τρία από τα σημαντικότερα Εμιράτα για επαφές και συζητήσεις με Αραβικές εταιρίες και Οργανισμούς τόσο για εξαγωγικό και διαμετακομιστικό εμπόριο προς τις αγορές του Αραβικού Κόλπου και της Ασίας όσο και για joint-ventures με τοπικούς εταίρους, για υπηρεσίες logistics, για μεταφορές, κλπ.

Στην αποστολή μπορούν να μετέχουν εταιρίες κυρίως από τους τομείς δομικών υλικών και κατασκευών, ενέργειας και ανανεώσιμων πηγών, προϊόντων και υπηρεσιών τεχνολογίας, τροφίμων-ποτών, ξενοδοχειακού και οικιακού εξοπλισμού, καλλυντικών-χημικών-φαρμακευτικών, τουρισμού, real estate.
Στόχος της αποστολής είναι με περιεκτικό και συνοπτικό πρόγραμμα να δοθεί έμφαση στις επιχειρηματικές συναντήσεις Β2Β και γιαυτό υπάρχει στενή συνεργασία με το Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Ντουμπάι, τα τοπικά Επιμελητήρια και την Ελεύθερη Ζώνη Εμπορίου της Φουτζέιρα (επισυνάπτονται πληροφορίες για την αποστολή).

Πηγή : ΣΕΒ

Export Academy

Export Academy