Σελίδες

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

Business Trips

We help you to prepare your business trips, so that you get the most of it. Here are some  tips:

      
1. Plan ahead. Once you have determined the dates of your business trip, it is necessary to plan ahead. Often, a business trip is done in a location farther than your local hub. Reserve your travel accommodations which can include air travel, hotel, and car reservations way in advanced. If you are planning on attending big conferences that will surely be attended by a lot of people from different parts of the globe, ensure that you do this months in advanced so that you can still get a confirmation for the travel accommodations as well as the conference itself.

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2011

Mετά το σεμινάριο...

Θέλω να ευχαριστήσω όλους σας για την συμμετοχή στο τελευταίο διήμερο σεμινάριο! Όπως σας εξήγησα από την αρχή, αποτελούσε βασικό μου στόχο να επιδιώξουμε την  υπέρβαση από τα γνωστά και τετριμμένα όρια της συνήθους και βαρετής σεμιναριακής διαδικασίας και να πάμε σε συζήτηση/ανάλυση της συνολικής εξαγωγικής δουλειάς αλλά με την μέθοδο της αλληλεπίδρασης. Νομίζω ότι το πετύχαμε. Ιδιαίτερη μνεία θέλω να  κάνω στην συνεισφορά συσσωρευμένων γνώσεων εκ μέρους του επισκέπτη μας –Γιώργου- που στο  κλείσιμο της δεύτερης ημέρας πραγματικά έκλεψε την παράσταση. H προσδοκία μου είναι: η νέα μελλοντική γενιά σεμιναρίων -που γεννιέται σε νέο τόπο και χρόνο- να καλύψει ένα ευρύτατο φάσμα γενικών και ειδικών γνώσεων στο χώρο των εξαγωγών. Οι προβληματισμοί σας συνεισέφεραν και ελπίζω μέσα από αυτό το blog να συνεισφέρουν ακόμη πιό πολύ σε αυτή την κατεύθυνση και στο μέλλον. Να ευχαριστήσω τέλος τις εταιρίες σας για την συμμετοχή (Βιορύλ, Νηρέας, Κρετα Φαρμ, Σύρμος, Παλλας, Saict, CtC electronic και φυσικά Σοφικίτη Διακοσμητικά Πετρώματα).

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Τι να προσέξετε στις επιχειρηματικές δραστηριότητες στο εξωτερικό

BusinessWeek
 
Πέρυσι οι εταιρείες του δείκτη Fortune 500 κατέγραψαν μεγαλύτερη ανάπτυξη στο εξωτερικό παρά εντός των ΗΠΑ. Ωστόσο, κάθε ευκαιρία αύξησης των εσόδων μιας επιχείρησης αναπόφευκτα συνοδεύεται από ορισμένους κινδύνους. Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας μου στη διαχείριση κινδύνων, διαπίστωσα ότι οι απειλές για τους εργαζόμενους και τις εταιρείες που επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό εντάσσονται σε πέντε βασικές κατηγορίες.

Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

INCOTERMS2010**NEW

Main features of the Incoterms® 2010 rules 
 
1. Two new Incoterms rules – DAT and DAP – have replaced the Incoterms 2000 rules DAF, DES, DEQ and DDU
The number of Incoterms® rules has been reduced from 13 to 11. This has been achieved by substituting two new rules that may be used irrespective of the agreed mode of transport – DAT, Delivered at Terminal, and DAP, Delivered at Place – for the Incoterms® 2000 rules DAF, DES, DEQ and DDU.
Under both new rules, delivery occurs at a named destination: in DAT, at the buyer’s disposal unloaded from the arriving vehicle (as under the former DEQ rule); in DAP, likewise at the buyer’s disposal, but ready for unloading (as under the former DAF, DES and DDU rules).
The new rules make the Incoterms® 2000 rules DES and DEQ superfluous. The named terminal in DAT may well be in a port, and DAT can therefore safely be used in cases where the Incoterms® 2000 rule DEQ once was. Likewise, the arriving “vehicle” under DAP may well be a ship and the named place of destination may well be a port: consequently, DAP can safely be used in cases where the Incoterms® 2000 rule DES once was. These new rules, like their predecessors, are “delivered”, with the seller bearing all the costs (other than those related to import clearance, where applicable) and risks involved in bringing the goods to the named place of destination.

2. Classification of the 11 Incoterms® 2010 rules
The 11 Incoterms® 2010 rules are presented in two distinct classes:
RULES FOR ANY MODE OR MODES OF TRANSPORT
EXW EX WORKS
FCA FREE CARRIER
CPT CARRIAGE PAID TO
CIP CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO
DAT DELIVERED AT TERMINAL
DAP DELIVERED AT PLACE
DDP DELIVERED DUTY PAID
RULES FOR SEA AND INLAND WATERWAY TRANSPORT
FAS FREE ALONGSIDE SHIP
FOB FREE ON BOARD
CFR COST AND FREIGHT
CIF COST INSURANCE AND FREIGHT

The first class includes the seven Incoterms® 2010 rules that can be used irrespective of the mode of transport selected and irrespective of whether one or more than one mode of transport is employed. EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP and DDP belong to this class. They can be used even when there is no maritime transport at all. It is important to remember, however, that these rules can be used in cases where a ship is used for part of the carriage.
In the second class of Incoterms® 2010 rules, the point of delivery and the place to which the goods are carried to the buyer are both ports, hence the label “sea and inland waterway” rules. FAS, FOB, CFR and CIF belong to this class. Under the last three Incoterms rules, all mention of the ship’s rail as the point of delivery has been omitted in preference for the goods being delivered when they are “on board” the vessel. This more closely reflects modern commercial reality and avoids the rather dated image of the risk swinging to and fro across an imaginary perpendicular line.

3. Rules for domestic and international trade
Incoterms® rules have traditionally been used in international sale contracts where goods pass across national borders. In various areas of the world, however, trade blocs, like the European Union, have made border formalities between different countries less significant. Consequently, the subtitle of the Incoterms® 2010 rules formally recognizes that they are available for application to both international and domestic sale contracts. As a result, the Incoterms® 2010 rules clearly state in a number of places that the obligation to comply with export/import formalities exists only where applicable.
Two developments have persuaded the ICC that a movement in this direction is timely. Firstly, traders commonly use Incoterms® rules for purely domestic sale contracts. The second reason is the greater willingness in the United States to use Incoterms® rules in domestic trade rather than the former Uniform Commercial Code shipment and delivery terms.

4.Guidance Notes
Before each Incoterms® 2010 rule you will find a Guidance Note. The Guidance Notes explain the fundamentals of each Incoterms® rule, such as when it should be used, when risk passes, and how costs are allocated between seller and buyer. The Guidance Notes are not part of the actual Incoterms® 2010 rules, but are intended to help the user accurately and efficiently steer towards the appropriate Incoterms® rule for a particular transaction.

5. Electronic communication
Previous versions of Incoterms® rules have specified those documents that could be replaced by EDI messages. Articles A1/B1 of the Incoterms® 2010 rules, however, now give electronic means of communication the same effect as paper communication, as long as the parties so agree or where customary. This formulation facilitates the evolution of new electronic procedures throughout the lifetime of the Incoterms® 2010 rules.

6. Insurance cover
The Incoterms® 2010 rules are the first version of the Incoterms® rules since the revision of the Institute Cargo Clauses and take account of alterations made to those clauses. The Incoterms® 2010 rules place information duties relating to insurance in articles A3/B3, which deal with contracts of carriage and insurance. These provisions have been moved from the more generic articles found in articles A10/B10 of the Incoterms® 2000 rules. The language in articles A3/B3 relating to insurance has also been altered with a view to clarifying the parties’ obligations in this regard.

7. Security-related clearances and information required for such clearances
There is heightened concern nowadays about security in the movement of goods, requiring verification that the goods do not pose a threat to life or property for reasons other than their inherent nature. Therefore, the Incoterms® 2010 rules have allocated obligations between the buyer and seller to obtain or to render assistance in obtaining security-related clearances, such as chain-of-custody information, in articles A2/B2 and A10/B10 of various Incoterms® rules.

8. Terminal handling charges
Under Incoterms® rules CPT, CIP, CFR, CIF, DAT, DAP, and DDP, the seller must make arrangements for the carriage of the goods to the agreed destination. While the freight is paid by the seller, it is actually paid for by the buyer as freight costs are normally included by the seller in the total selling price. The carriage costs will sometimes include the costs of handling and moving the goods within port or container terminal facilities and the carrier or terminal operator may well charge these costs to the buyer who receives the goods. In these circumstances, the buyer will want to avoid paying for the same service twice: once to the seller as part of the total selling price and once independently to the carrier or the terminal operator. The Incoterms® 2010 rules seek to avoid this happening by clearly allocating such costs in articles A6/B6 of the relevant Incoterms rules.

9. String sales
In the sale of commodities, as opposed to the sale of manufactured goods, cargo is frequently sold several times during transit “down a string”. When this happens, a seller in the middle of the string does not “ship” the goods because these have already been shipped by the first seller in the string. The seller in the middle of the string therefore performs its obligations towards its buyer not by shipping the goods, but by “procuring” goods that have been shipped. For clarification purposes, Incoterms® 2010 rules include the obligation to “procure goods shipped” as an alternative to the obligation to ship goods in the relevant Incoterms rules.




------------------------------------------------------------------------------------------------------
Το πιο κάτω φιλμάκι μας εισάγει στις μεταβολές των Incoterms 2010
-------------------------------------------------------------------------------------------------------




------------------------------------------------------------------------------------------------------------


5 βασικές διαφορές σε σχέση με Ιncoterms2000

1.Χρησιμοποιούνται και στο εσωτερικό της χώρας ή εντός των τελωνειακών εδαφών ομάδας χωρών (π.χ. Ε.E, NAFTA κλπ)

ØEXW προτείνεται για χρήση εντός τελωνειακών εδαφών

ØFCA προτείνεται για χρήση εκτός τελωνειακών εδαφών

2.To Ships Rail [κουπαστή] αντικατστάθηκε από το On-Board (όροι FOB, CFR, CIF). Οι όροι FOB-CFR-CIF κατάλληλοι για bulk & dry-bulk!

3.Οι θαλλασιοι όροι FAS–FOB–CFR–CIF δεν ταιριάζουν στην μεταφορά με container. Προτείνεται :

ØFAS να αντικατασταθεί με  FCA

ØFOB να αντικατασταθεί με  FCA

ØCFR να αντικατασταθεί με  CPT

ØCIF  να αντικατασταθεί με  CIP

4.FCA v. FOB (αντικάσταση του FOB και στις αεροπορικές μεταφορές)

5.Εισαγωγή νέων D-όρων DAP και DAT, με κατάργηση DAF-DES-DEQ-DDU


Kαι εδώ σας βάζω τα λίνκ από τα φιλμάκια στο YouΤube :

New Incoterms 2010 Part 1- New terms and Structure
http://www.youtube.com/watch?v=X0oO7NTdGZg


Incoterms® 2010 Part 2 - Revision Rationale
http://www.youtube.com/watch?v=ayLnbNrL9qc&feature=related


10 Tips on Using Incoterms® 2010 - Incoterms Series Part 3
http://www.youtube.com/watch?v=qNiSg2P7HVc&feature=related


Has the Ship's Rail fallen of the Ship? Incoterms® 2010 - Video Series Part 4
http://www.youtube.com/watch?v=nAuW4lMiyhI&feature=related


5 main Changes in Incoterms® 2010
http://www.youtube.com/watch?v=YKEm32Iwkgo&feature=related

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

Μην κάνετε μάρκετινγκ κοιτώντας στον καθρέφτη

BusinessWeek
Του Steve McKee

«Δεν βλέπω τηλεόραση».
Την παραπάνω φράση την ακούω συνέχεια από διευθυντές τμημάτων και επιχειρήσεων. Παρόλο που συνήθως η δήλωση αυτή είναι κάπως υπερβολική, δεν έχω λόγους να αμφισβητήσω την εγκυρότητά της. Δεν με εκπλήσσει το γεγονός ότι άνθρωποι που διοικούν επιτυχημένες εταιρείες δεν έχουν το χρόνο –ή τη διάθεση– να παρακολουθήσουν τις αποχαυνωτικές τηλεοπτικές εκπομπές που θεωρούνται διασκέδαση στις μέρες μας.

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Top 10 Errors in using Incoterms Rules

Common Mistakes:

1. Some companies think that the Incoterms rules show where title/ownership passes. They do not. Incoterms rules only relate to the physical movement of goods and indicate how costs should be divided and where risk passes. The passing of risk has nothing to do with title.

Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

Μιά άποψη για σχολιασμό : Το συγκριτικό μας πλεονέκτημα κρύβεται στις αδυναμίες μας????

Γιώργο ευχαριστώ για το πιό κάτω Video που μου έστειλες στο linkedIN και το βάζω εδώ για γενικότερο σχολιασμό!


11. G. Farmakis from Comm-effect on Vimeo.


Προσωπικά πιστεύω ότι για να μπορέσουμε να βρούμε το δικό μας συκριτικό πλεονέκτημα και να το χρησιμοποιήσουμε ως αιχμή του δόρατος στην εξαγωγική μας προσπάθεια θα πρέπει να δαπανήσουμε περισσότερη φαιά ουσία από το να το αναζητήσουμε στις αδυναμίες μας. Δεν είναι εύκολη η διαδικασία όπως την παρουσιάζει ο κ.Φαρμάκης. Μπορεί να είναι ενδιαφέρουσα ως άποψη αλλά απαιτεί εξελιγμένο μορφωτικό επίπεδο στους συμμετάσχοντες της αγοράς.   Θυμίζω ότι η εκπαιδευτική καθίζηση/υστέρηση μας στερεί σημαντικά εργαλεία που όμως έχουν οι Γάλλοι ή οι Ιταλοί.

Σάββατο 2 Ιουλίου 2011

Ευρετήριο Όρων Εισαγωγών-Εξαγωγών στα Ελληνικά

Αγορά αδασμολογήτων / Duty-free Purchase
Αγορά που δε συμπεριλαμβάνει "φόρο προστιθεμένης αξίας" (ΦΠΑ), την οποία κάθε κάτοικος ξένης χώρας μπορεί να κάνει, υποκείμενος σε κάποιες συνθήκες που αφορούν το πρόσωπό του/της, το είδος των αγαθών και συμμορφούμενος/η με κάποιες τυπικές διαδικασίες.

Άδεια αποστολής / DP (Delivery Permit)

Έγγραφο που εκδίδεται από το τελωνείο και επιτρέπει στους εισαγωγείς να παραλάβουν τα εμπορεύματα.

Trade Glossary

Trade Glossary (έτσι όπως το βλέπει μεγάλη αμερικάνικη τράπεζα HSBC)http://www.us.hsbc.com/1/2/3/business/other/trade-services/trade-tools/glossary

Glossary of terms

-- A --

Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

Importing Food Products into the United States

FDA, U S Food and Drug Administration


Under provisions of the U.S. law contained in the U.S. Federal Food, Drug and Cosmetic Act, importers of food products intended for introduction into U.S. interstate commerce are responsible for ensuring that the products are safe, sanitary, and labeled according to U.S. requirements. (All imported


Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

Tips for New Importers and Exporters in the USA

The Department of Homeland Security
Department of Homeland Security -USA.gov

Revised 05/31/2011
(05/31/2011)In order to avoid potential problems in the clearance of your merchandise, U.S. Customs and Border Protection (CBP) strongly recommends that you familiarize yourself with CBP policies and procedures prior to actually importing/exporting your goods. You should also be aware of any entry requirements specific to the particular commodity you are importing/exporting, including those of other federal agencies. To assist you, we offer the following tips for new importers and exporters.

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

«Τα πάντα ξεκινούν από το όραμα» ΓΑΙΑ-Κεφαλογιάννης

Αναδημοσιευση από την Καθημερινή

Ο Διευθύνων σύμβουλος της Gaea, που εξάγει προϊόντα ελιάς στο εξωτερικό και βρίσκεται στην 3η θέση στη Γερμανία σε πωλήσεις ελαιολάδου

ΑΓΓΕΛΟΣ ΡΕΝΤΟΥΛΑΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΤΑΡΔΗΣ

Τα προϊόντα της Gaea φιγουράρουν στα ράφια μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ και παντοπωλείων. Πρόκειται για εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα, ελιές και προϊόντα ελιάς, λιαστές ντομάτες, αρτύματα, ντιπ, αλοιφές και κάθε λογής μεζέδες. Ειναι φτιαγμένα βάσει παραδοσιακών συνταγών, χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά, χαίρουν της εκτίμησης γνωστών Ελλήνων σεφ και μερίδας του ελληνικού καταναλωτικού κοινού.

Αν και τα προϊόντα είναι λίγο-πολύ γνωστά, αυτό όμως που δεν γνωρίζουμε είναι ότι οι εξαγωγές αγγίζουν το 82% της ετήσιας παραγωγής, με κύριες αγορές τη Μ. Βρετανία, τη Γερμανία, τη Σκανδιναβία, τις ΗΠΑ και τη Ρωσία. Επίσης, ότι η Gaea είναι το νούμερο 3 στη Γερμανία και το νούμερο 2 στη Νορβηγία brand στην κατηγορία του ελαιολάδου (στοιχεία Nielsen).

Την υπόθεση «Γαία» ξεκίνησε ο Αρης Κεφαλογιάννης πριν από 16 χρόνια. «Βρισκόμουν στο Λονδίνο μετά τα μεταπτυχιακά μου και παρέμενα εκεί, ξεκινώντας να εργάζομαι», θυμάται, «καθώς δεν ήθελα να γυρίσω στην Ελλάδα όπου οι επιλογές, κατά τον οικογενειακό προγραμματισμό, ήταν ή πολιτική ή δικηγορική καριέρα, που δεν ήθελα να ακολουθήσω». Η γνωριμία του με μια Αγγλίδα γκουρού στο χώρο των τροφίμων ήταν η αφορμή: «Με ρώτησε γιατί από όλα αυτά τα εκπληκτικά προϊόντα της Ελλάδας δεν βρίσκει κανείς τίποτα στα ράφια των σούπερ μάρκετ στην Αγγλία. Από εκείνη τη συζήτηση γεννήθηκε η ιδέα για τη «Γαία»». Τότε δεν υπήρχε γνώση στο συγκεκριμένο θέμα. «Υπήρχε η πεποίθηση ότι στην Ελλάδα μπορεί κανείς να βρει εκπληκτικά, ποιοτικά προϊόντα και η αντίληψη, που προέκυψε από μια σύντομη ανάλυση και ένα επιχειρηματικό σχέδιο, πως τα ελληνικά προϊόντα πάσχουν στο θέμα της συσκευασίας, του packaging, της παρουσίασης γενικότερα».

Οι διακρίσεις και τα βραβεία για τα προϊόντα της «Γαίας» σε εγχώριους και διεθνείς διαγωνισμούς δεκάδες. Πόσο σημαντικά κρίνονται; «Οι βραβεύσεις σε διαγωνισμούς στους οποίους υποβάλλουμε το προϊόν μας, αλλά πολύ περισσότερο σε αυτούς που έχουν γίνει τυχαία, έχουν παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του προϊόντος μας και αποτελούν, όπως αντιλαμβάνεστε, ένα σημαντικό στοιχείο του sales pitch». Λαμπρή στιγμή για την παρουσία της εταιρείας στη γερμανική αγορά η διάκριση από το Γερμανικό Ινστιτούτο Καταναλωτή, τον Οκτώβριο του 2005. Ενας τυχαίος έλεγχος στα 28 πιο δημοφιλή ελαιόλαδα στα ράφια των σούπερ μάρκετ ανέδειξε καλύτερο το ελαιόλαδο της «Γαίας». «Βγήκε, τότε, ένα σποτάκι στις κεντρικές ειδήσεις της γερμανικής τηλεόρασης, σε όλα τα δίκτυα, που έδειχνε ακριβώς αυτό, πως από τα 28 ελαιόλαδα τα 23 ήταν από μέτρια έως εκτός προδιαγραφών, ενώ από τα υπόλοιπα 5 καλύτερο το δικό μας». Εκτοτε, οι Γερμανοί έχουν μείνει σταθεροί στις προτιμήσεις τους: «Παρακολουθώντας τα στοιχεία της Nielsen τα τελευταία δύο, πολύ δύσκολα, χρόνια, ενώ παρατηρείται πτώση της τάξης του 7% στις πωλήσεις του ελαιολάδου, εμείς είμαστε το μόνο brand το οποίο πηγαίνει ανοδικά. Και αυτό σημαίνει πως σε μια περίοδο που ο Γερμανός καταναλωτής προσέχει πολύ το πορτοφόλι του, εξακολουθεί να αγοράζει ένα προϊόν το οποίο είναι τιμολογημένο έως ένα βαθμό ως premium προϊόν».

Κλιματικά ουδέτερα ελαιόλαδα

Προσφάτως τα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα της «Γαία» αναγνωρίστηκαν ως τα πρώτα κλιματικά ουδέτερα στον κόσμο. Κάτι που μπορεί να μην έχει αναγνωρισιμότητα στην Ελλάδα, όμως μαρτυρεί τη φιλοπεριβαλλοντική πολιτική της εταιρείας και προσδίδει υπεραξία στο προϊόν όσον αφορά το εξωτερικό. Τι σημαίνει, όμως, κλιματικά ουδέτερο; «Φέραμε έναν ελβετικό οργανισμό που εξειδικεύεται στην αντιστάθμιση των ρύπων, των αερίων του θερμοκηπίου, και καταγράψαμε τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής του προϊόντος: στη βιομηχανία λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων που παράγει τα λίγα λιπάσματα και φυτοφάρμακα της συμβατικής καλλιέργειας της ελιάς, στο ελαιοτριβείο, στην υαλουργία που φτιάχνει τα μπουκάλια, στο εργοστάσιό μας της εμφιάλωσης, στα φορτηγά ή στα πλοία που μεταφέρουν τα μπουκάλια σε όλο τον κόσμο. Βρήκαμε λοιπόν το αποτύπωμα του διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή πόσα κιλά διοξειδίου του άνθρακα αντιστοιχούν ανά κιλό ελαιολάδου που διακινούμε, το οποίο είναι 4 κιλά. Ακούγεται πολύ, όμως για αγροτικό προϊόν είναι εξαιρετικά χαμηλό. Σκεφτείτε πως για να φτάσει 1 κιλό ντομάτες από το χωράφι στο μανάβικο, έχουν εκλυθεί 35 κιλά διοξειδίου του άνθρακα. Υποχρέωσή μας είναι να επεμβαίνουμε στην αλυσίδα, για να μειώνουμε κάθε χρόνο τις εκπομπές».

Η ελληνική ελαιοκαλλιέργεια φθίνει

«Εχουμε δύο συνεχόμενες χρονιές με το κόστος παραγωγής για τον Ελληνα αγρότη να είναι πολύ μεγαλύτερο από την τιμή που εισπράττει», σημειώνει ο κ. Κεφαλογιάννης αναφερόμενος στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην ελληνική ελαιοκαλλιέργεια. «Αυτήν τη στιγμή το ελληνικό ελαιόλαδο πωλείται κάτω του κόστους. Και αυτό μάλλον θα συνεχιστεί». Γιατί συμβαίνει αυτό; «Γιατί η Ισπανία, που είναι η μεγαλύτερη ελαιοπαραγωγός χώρα στον κόσμο, έχει την εξής στρατηγική: να γίνει το ελαιόλαδο κατά κάποιον τρόπο commodity. Οταν έχεις μια παραγωγή που κυμαίνεται από 1,2 έως 1,5 εκατομμύριο τόνους ετησίως, προφανώς ο στόχος σου είναι να μαζικοποιήσεις το προϊόν· και πώς μπορεί να γίνει αυτό; Κατεβάζοντας τιμές, με οικονομίες κλίμακας, με μηχανική συλλογή, με την υπερεντατική καλλιέργεια, που επιτρέπει ακόμα πιο εντατική εκμετάλλευση και συλλογή, το κόστος της οποίας φτάνει το 10% του αντίστοιχου κόστους που έχουμε στην Ελλάδα. Κι εμείς, που έχουμε ένα προϊόν σε γενικές γραμμές εξαιρετικής ποιότητας, αναγκαζόμαστε και παρακολουθούμε να πωλείται το ελληνικό ελαιόλαδο στις τιμές που καθορίζουν οι μεγάλοι παίκτες στην παγκόσμια αγορά, οι Ισπανοί και οι Ιταλοί».

Για να βγει το ελληνικό ελαιόλαδο από αυτό το αδιέξοδο, «η συνταγή είναι απλή. Οταν έχεις ένα ποιοτικό προϊόν, πρέπει να χτίσεις πάνω στην ποιότητα του προϊόντος. Σιγά-σιγά, με προωθητικές ενέργειες που ενημερώνουν τον καταναλωτή για την υπεροχή του προϊόντος, του δίνεις μια υπεραξία και μετά ένα μέρος της υπεραξίας το περνάς στον παραγωγό, γιατί αλλιώς θα συνεχίσει να πουλάει κάτω του κόστους και σε μερικά χρόνια δεν θα πηγαίνει να μαζέψει τις ελιές. Ηδη έχει αρχίσει αυτό. Πρέπει να δημιουργηθούν συνθήκες αειφορίας, να δοθεί στους αγρότες η δυνατότητα να μείνουν στο χωράφι και να καλλιεργούν τις ελιές».

Και οι δεύτεροι έσονται πρώτοι (ή Και ένα παράδειγμα)

Το 2009 ξεκίνησε η συνεργασία της «Γαία» με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Κριτσάς. Καρπός αυτής ένα εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο που εμπιστεύονται αρκετοί Ελληνες σεφ και έχει ήδη συζητηθεί τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Πριν από τη συνεργασία, το ελαιόλαδο του συνεταιρισμού είχε κερδίσει το 1ο βραβείο του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιολάδου το 2008, είχε κερδίσει την ίδια χρονιά σε όλους τους πανελλήνιους διαγωνισμούς, αφήνοντας στη δεύτερη θέση το ελαιόλαδο της «Γαία». «Η ποιότητά του δεν ήταν τυχαίο γεγονός, αλλά αποτέλεσμα βέλτιστων πρακτικών. Οπως, για παράδειγμα, η κοινή άλεση, κάτι πολύ απλό αλλά εξαιρετικά σημαντικό. Σε ένα οροπέδιο, όπως αυτό της Κριτσάς, λίγο-πολύ όλες οι ελιές είναι της ίδιας ποικιλίας, βρίσκονται στο ίδιο μικροκλίμα, έχουν καλλιεργηθεί κάτω από τις ίδιες συνθήκες και κατά συνέπεια το λάδι του ενός δεν είναι καλύτερο από το λάδι του άλλου. Ετσι, αντί να περιμένουν όλοι σε μια τεράστια ουρά στο ελαιοτριβείο για να βάλει ο καθένας τις ελιές του και να πάρει το λάδι του, έβαλαν ένα σύγχρονο μηχάνημα που προσμετρά την ποσότητα του ελαιοκάρπου, έκαναν κοινή άλεση και έπαιρναν μετά το ποσοστό από το κοινό προϊόν». Ετσι η άλεση τελειώνει νωρίς και ο καρπός δεν προλαβαίνει καθόλου να υποβαθμιστεί. «Γι' αυτόν το λόγο ήταν εκπληκτικό το προϊόν. Ομως, είχε το πρόβλημα της διάθεσης. Συζητήσαμε, λοιπόν, με τον πρόεδρο του συνεταιρισμού, τον κ. Ζαχαριάδη, και συμφωνήσαμε να κάνουμε μια κοινή εταιρεία που να αναλάβει την τύχη του προϊόντος αυτού». Μέρος της υπεραξίας περνά στους αγρότες: οι παραγωγοί της Κριτσάς παίρνουν σχεδόν 30% περισσότερο από ό,τι οι άλλοι Ελληνες παραγωγοί.

Το όραμα είναι μακροπρόθεσμο

Φτάνει η πολλή δουλειά για την επιτυχία; «Πιο σημαντικό είναι το ισχυρό όραμα», απαντά ο κ. Κεφαλογιάννης και συνεχίζει: «Πρέπει, επίσης, να παρακολουθείς συνεχώς την αγορά για να αναλύεις τα δεδομένα, να επανεξετάζεις συνεχώς τη στρατηγική σου και να την προσαρμόζεις». Τον ρωτώ αν αυτό θα συμβούλευε ένα νέο επιχειρηματία: «Ναι, να έχει όραμα. Και συνέπεια, σταθερότητα, υπομονή. Γιατί τα αποτελέσματα αργούν. Ομως, δυστυχώς το όραμα δεν συμβαδίζει με το χαρακτήρα μας, είναι μακροπρόθεσμο κι εμείς θέλουμε αποτελέσματα άμεσα. Στις μεγάλες διεθνείς αγορές πρέπει να δουλέψεις σκληρά, συστηματικά, με φροντίδα και έρευνα. Αν πάτε στο πανεπιστήμιο του Ντέιβις στην Καλιφόρνια και επισκεφτείτε το τμήμα ελαίας, θα ντραπείτε από την έρευνα που γίνεται σχετικά με την καλλιέργεια της ελιάς, σε ένα προϊόν που είναι ξένο για τους Αμερικανούς και για μας είναι δεδομένο και δεν κοιτάμε να το προφυλάξουμε, να το πάμε ένα βήμα παραπέρα».

Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2010

Ικτίνος: Εμπορική συμφωνία με την Κίνα ύψους 10 εκατ. ευρώ

Εμπορική συμφωνία για την εξαγωγή προϊόντων μαρμάρου αξίας 10 εκατ. ευρώ υπέγραψε το Σάββατο η διοίκηση της εισηγμένης ενώπιον των πρωθυπουργών Ελλάδας και Κίνας. Η Ικτίνος Ελλάς παράγει και εμπορεύεται τα μονοπωλιακά μάρμαρα Golden Spider και λευκό Θάσου, η ζήτηση για τα οποία αυξάνεται σταθερά την τελευταία διετία από την Κίνα λόγω της σημαντικής ανοικοδόμησης που εμφανίζει στη μεταολυμπιακή εποχή.
Η εταιρεία συστηματικά προωθεί ολοένα και μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της στο εξωτερικό και κυρίως στη Κίνα όπου ήδη κατευθύνεται το 70% των εξαγωγών της.
Ο εξαγωγικός προσανατολισμός στρατηγική, εξασφαλίζει στην εταιρεία αυξημένο τζίρο και κέρδη παρά την κρίση.


Ήδη στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου, οι εξαγωγές της εισηγμένης ενισχύθηκαν κατά 55% και ανήλθαν στα 9,1 εκατ. ευρώ από 5,9 εκατ. ευρώ πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 70% επί των συνολικών εσόδων της.


Εν τω μεταξύ έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία το πρώτο αιολικό πάρκο της Ικτίνος Ελλάς, ενώ εντός του 2011 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του και δεύτερη αντίστοιχη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής.

Για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης, η διοίκηση της Ικτίνος Ελλάς εκτιμά ότι ο τζίρος της εισηγμένης θα καταγράψει αύξηση της τάξεως του 30% και θα ξεπεράσει τα 21 εκατ. ευρώ έναντι 16,2 εκατ. ευρώ το 2009.

Πηγή : Hμερησία

Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

Ηλεκτρονικές Συναλλαγές κατά την Εξαγωγή

    Σύστημα Ελέγχου Εξαγωγών - ΕCS (Εxport Control System)
 
ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗΣ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΞΟΔΟΥ-EXS ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗΣ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΞΟΔΟΥ
Για τα εμπορεύματα που εξέρχονται από το τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας, ισχύει η υποχρέωση υποβολής συνοπτικής διασάφησης εξόδου.
Η συνοπτική διασάφηση εξόδου κατατίθεται στο τελωνείο εξόδου ή σε άλλο τελωνείο εφόσον υπάρχει η δυνατότητα μεταβίβασης των σχετικών πληροφοριών στο τελωνείο εξόδου.

Καν ΕΚ 2913/92: Άρθρο 182α, Άρθρο 182γ
Καν ΕΚ 2454/93: Άρθρο 842α
 


ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗΣ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΞΟΔΟΥ
Η Συνοπτική Διασάφηση Εξόδου-EXS υποβάλλεται ηλεκτρονικά, είναι η ίδια για όλα τα Κράτη Μέλη και επικυρώνεται από το πρόσωπο που την καταθέτει. Σε αυτήν πρέπει να περιλαμβάνονται τα στοιχεία που παρατίθενται στο παράρτημα 30Α του καν. 2454/93 (διατάξεις εφαρμογής του ΚΤΚ), όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει.

Καν. 2913/92: Άρθρο 182δ (1),(2)
Καν ΕΚ 2454/93: Άρθρο 842β (1) (2)
 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗΣ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΞΟΔΟΥ
Υπεύθυνο πρόσωπο για την υποβολή της Συνοπτικής Διασάφησης Εξόδου είναι: α) το πρόσωπο που προσκομίζει τα εμπορεύματα, ή που φέρει την ευθύνη για τη μεταφορά των εμπορευμάτων, εκτός του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας, ή β) οποιοδήποτε πρόσωπο είναι σε θέση να προσκομίσει τα συγκεκριμένα εμπορεύματα, ή να μεριμνήσει για την προσκόμισή τους, στην αρμόδια τελωνειακή αρχή, ή γ) ο αντιπρόσωπος ενός εκ των προσώπων των στοιχείων α) ή β).

Καν. 2913/92: Άρθρο 182δ (3)
 

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗΣ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΞΟΔΟΥ
Το πρόσωπο που κατέθεσε την Συνοπτική Διασάφηση Εξόδου μπορεί, αφού υποβάλει σχετικό αίτημα, να τροποποιεί ένα ή περισσότερα στοιχεία της εν λόγω διασάφησης μετά την κατάθεσή της.

Καν. 2913/92: Άρθρο 182δ (4)
 

ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗΣ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΞΟΔΟΥ
Η υποβολή της Συνοπτικής Διασάφησης Εξόδου δεν απαιτείται για συγκεκριμένες περιπτώσεις που καθορίζονται ρητά στα πλαίσια του Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα και των Εφαρμοστικών Διατάξεων αυτού.

Καν. ΕΚ 2913/1992: Άρθρο 182α
Καν. ΕΚ 2454/1993: Άρθρο 842α
 

ΓΡΑΠΤΗ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗ ΕΞΟΔΟΥ
Δίνεται η δυνατότητα υποβολής γραπτής συνοπτικής διασάφησης εξόδου σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν π.χ. δεν λειτουργεί το μηχανογραφικό σύστημα των τελωνειακών αρχών ή όταν δεν λειτουργεί το μηχανογραφικό σύστημα του οικονομικού φορέα. Η συνοπτική διασάφηση εξόδου σε έντυπη μορφή συντάσσεται χρησιμοποιώντας το έγγραφο ασφάλειας και προστασίας, σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος 45θ του Καν. 2454/93 καθώς και τον κατάλογο ειδών του παραρτήματος 45ι στις περιπτώσεις που η συγκεκριμένη αποστολή αποτελείται από περισσότερα του ενός είδη εμπορευμάτων.

Καν. 2913/92: Άρθρο 182δ (2)
Καν ΕΚ 2454/93: Άρθρο 842β (3) (4) (5)
 

ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗ ΕΞΟΔΟΥ
Ισχύουν συγκεκριμένες χρονικές προθεσμίες υποβολής για την Συνοπτική Διασάφηση Εξόδου, μικρότερες ή μεγαλύτερες, ανάλογα με τον τρόπο μεταφοράς του φορτίου, το είδος αυτού, και τα εδάφη μεταξύ των οποίων διακινείται.

Καν. 2454/93: Άρθρο 842δ Άρθρο 842γ Άρθρο 592β
Καν. 800/1999
 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗ ΕΞΟΔΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ
Στην περίπτωση συνδυασμένης μεταφοράς, όπου το ενεργό μέσο μεταφοράς που διέρχεται τα σύνορα απλώς μεταφέρει ένα άλλο ενεργό μέσο μεταφοράς, την υποχρέωση κατάθεσης της συνοπτικής διασάφησης εξόδου έχει ο διαχειριστής του δευτέρου μέσου μεταφοράς.

Καν. 2454/93: Άρθρο 842γ (2)
 

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ
Θεσπίζεται η λεγόμενη «κοινή ανάλυση κινδύνου» για σκοπούς ασφάλειας και προστασίας. Η ανάλυση αυτή διενεργείται με βάση τα δεδομένα της Συνοπτικής Διασάφησης Εξόδου και χρονικά πριν την απελευθέρωση για την έξοδο των εμπορευμάτων.

Καν. 2454/93: Άρθρο 842δ (2)
 
ΜΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ
Όταν, με βάση τους ελέγχους που πραγματοποίησαν, οι τελωνειακές αρχές δεν δύνανται να επιτρέψουν απελευθέρωση για την έξοδο των εμπορευμάτων, το υπεύθυνο πρόσωπο που κατέθεσε την συνοπτική διασάφηση εξόδου ή, όταν είναι διαφορετικό, το υπεύθυνο πρόσωπο για τη μεταφορά των εμπορευμάτων εκτός του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας, ενημερώνεται από το αρμόδιο τελωνείο για τη μη απελευθέρωση. Η ενημέρωση αυτή πραγματοποιείται μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα από την οριστικοποίηση της ανάλυσης κινδύνου.

Καν. 2454/93: Άρθρο 842δ (3)
 
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
Από την 1/7/2009 έως την 31/12/2010, η υποβολή της συνοπτικής διασάφησης εξόδου δεν είναι υποχρεωτική. Η εν λόγω μεταβατική περίοδος θεσπίστηκε προκειμένου οι οικονομικοί φορείς να έχουν ικανό χρόνο προπαρασκευής των ηλεκτρονικών συστημάτων έτσι ώστε τα τελευταία να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που προκύπτουν από την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων για την ασφάλεια και την προστασία.

Καν. 273/2009: Άρθρο 2
 
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΞΑΓΩΓΗΣ
Οι διασαφήσεις εξαγωγής υποβάλλονται στο αρμόδιο τελωνείο , χρησιμοποιώντας τεχνική επεξεργασίας δεδομένων. Όταν δεν λειτουργεί το μηχανογραφικό σύστημα των τελωνειακών αρχών ή η ηλεκτρονική εφαρμογή του προσώπου που καταθέτει τη διασάφηση εξαγωγής, οι τελωνειακές αρχές δέχονται διασάφηση εξαγωγής σε έντυπο (Ενιαίο Διοικητικό Έγγραφο -ΕΔΕ 3 ) μαζί με έγγραφο ασφάλειας και προστασίας καθώς και από κατάλογο ειδών ασφάλειας και προστασίας στις περιπτώσεις που στην διασάφηση εμπεριέχονται περισσότερα του ενός του ενός είδη εμπορευμάτων .

Καν. 2454/93: Άρθρο 787


Πηγή : Yπουργείο Οικονομικών - Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Export Academy

Export Academy