Σελίδες

Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014

Venus Growers: Ενας συνεταιρισμός-παράδειγμα επιχειρηματικής εξωστρέφειας

Με το 97% του τζίρου της να προέρχεται από εξαγωγές, προωθώντας δεκάδες χιλιάδες τόνους προϊόντων στις πιο απαιτητικές αγορές του κόσμου, η Venus πρωταγωνιστεί παγκοσμίως στα κονσερβοποιημένα φρούτα

Δεν είναι μια εταιρεία νέας τεχνολογίας όπως αυτές που είναι της μόδας τα τελευταία χρόνια, αλλά μια επιχείρηση της λεγόμενης παλαιάς οικονομίας, που είναι όμως υγιής και ξεχωρίζει στη διεθνή αγορά, καθώς πάνω από το 95% της παραγωγής της προωθείται στις αγορές όλου του κόσμου. Αποτελεί, επίσης, παράδειγμα προς μίμηση για το επαγγελματικό της μάνατζμεντ. Εν μέσω οικονομικής κρίσης, η Venus Growers είναι από τους ελάχιστους συνεταιρισμούς της χώρας που καταφέρνει όχι απλώς να επιβιώσει, αλλά να εμφανίσει έστω και οριακή κερδοφορία για πρώτη χρονιά. Ο συνεταιρισμός, εκτός από τη συμπλήρωση μισού αιώνα παρουσίας και την πρώτη χρονιά κερδοφορίας, έχει κι έναν τρίτο λόγο να γιορτάζει φέτος, καθώς βραβεύτηκε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) για την εξαγωγική του δραστηριότητα. 



Η εταιρεία καταγράφει το μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου της -97%, ήτοι 68 εκατ. ευρώ- σε εξαγωγές. Η πρώτη αγροτική συνεταιριστική επιχείρηση της χώρας πέρυσι διακίνησε 25.000 τόνους ροδάκινου και φέτος, που είναι αισθητά καλύτερη καλλιεργητική χρονιά, στοχεύει σε 45.000 τόνους και σε περισσότερα από 10 εκατομμύρια κιλά από νεκταρίνια, μήλα, αχλάδια, δαμάσκηνα, κεράσια και βερίκοκα. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι περισσότεροι από 550 ροδακινοπαραγωγοί του Νομού Ημαθίας να έχουν λύσει το μεγάλο πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετώπιζαν τα τελευταία χρόνια. 

«Μεταλλική Χάντρα»: Αντίδοτο στην κρίση με εξαγωγές του 75% της συνολικής παραγωγής

Το «μυστικό» βρίσκεται στον έντονα εξαγωγικό χαρακτήρα που έχει αναπτύξει από τις αρχές της δεκαετίας του '90, εξασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα και περαιτέρω ανάπτυξή της στις αγορές του εξωτερικού. Μετά την Ευρώπη, αναλαμβάνοντας τα ηνία της επιχείρησης ο Κωνσταντίνος Χαλιορής αποφασίζει, το 2000, την επέκταση της επιχείρησης σε αγορές της Αμερικής και του Καναδά.



Με έντονα εξαγωγικό χαρακτήρα, η ελληνική επιχείρηση «Μεταλλική Χάντρα», που δραστηριοποιείται στην αγορά μεταλλικών εξαρτημάτων ακριβείας βιομηχανικού τύπου, καταφέρνει παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία να διευρύνει περαιτέρω το δίκτυο συνεργατών της στην ευρωπαϊκή και αμερικάνικη αγορά. «Η κρίση, εκτός από κινδύνους ''γεννάει'' και ευκαιρίες, οι οποίες προέρχονται μέσα από μακροπρόθεσμη προοπτική διαχείρισης, την πείρα και την έμφαση στην ποιότητα των προϊόντων» όπως επισημαίνει στην «Η» ο Κωνσταντίνος Χαλιορής, ιδιοκτήτης και γενικός διευθυντής της οικογενειακής επιχείρησης.

Με 31 επιχειρηματικές ομάδες ολοκληρώθηκε ο Α' κύκλος της πρωτοβουλίας "Μαζί στην Εκκίνηση"

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε ο Α'κύκλος της πρωτοβουλίας του ΣΕΒ "Μαζί στην Εκκίνηση!" σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την παρουσίαση και βράβευση των 31 επιχειρηματικών ομάδων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Κεντρικό μήνυμα της εκδήλωσης ήταν τα αποτελέσματα του προγράμματος για την επιτυχημένη αξιοποίηση της τεχνολογικής γνώσης στη νεανική επιχειρηματικότητα, η οποία αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Νίκος Δένδιας, ο οποίος απηύθηνε και χαιρετισμό.



Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 31 ομάδες που συμμετείχαν στον Α' κύκλο του προγράμματος, οι 9 έχουν ήδη προχωρήσει σε ίδρυση επιχείρησης. Συνολικά οι επιχειρηματικές ομάδες δραστηριοποιούνται στους κλάδους τροφίμων, ιατρικής, ενέργειας, βιοτεχνολογίας και τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών. Μεταξύ των επιχειρηματικών ομάδων που ξεχώρισαν είναι και η E-NIOs, από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, η οόία αναπτύσσει σειρά εφαρμογών για την ανάλυση και την ερμηνεία βιολογικών δεδομένων μεγάλης κλίμακας, με στόχο την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τις φαρμακοβιομηχανίες.

Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

Πάρης Κωστόπουλος: Ένας βραβευμένος σεφ από τη Μεσσηνία

Η πιο ισχυρή ανάμνηση των παιδικών του χρόνων είναι η φιγούρα της γιαγιάς του Μαρίας που μαγειρεύει λαδερό φαγητό και ευωδιάζει ο κόσμος.
Λίγα χρόνια αργότερα, ο βραβευμένος σεφ Πάρης Κωστόπουλος μαγειρεύει αχινοσαλάτα και σφυρίδα στον βασιλιά της Ισπανίας Χουάν Κάρλος και τον κάνει να παραμιλάει από τη νοστιμιά.



Και όχι μόνο αυτό, ο ίδιος καταφέρνει να βάλει τις ελιές και το λάδι της Καλαμάτας στο «El Celler De Can Roca» ,το καλύτερο εστιατόριο του κόσμου για το 2014.
Εμπνευστής παράλληλα, μιας πρωτοποριακής ομάδας της «Gefsis Team» στη Καλαμάτα, ασχολείται αποκλειστικά με την ανάδειξη των Μεσσηνιακών προϊόντων, ενώ ως εξειδικευμένος εμπειρογνώμονας στη μεσογειακή διατροφή, συμμετέχει σε ένα διεθνές πρότζεκτ που «τρέχει» ταυτόχρονα σε ολόκληρη την περιοχή της Μεσογείου και στοχεύει στην πιστοποίηση εστιατορίων με ετικέτα ποιότητας μεσογειακής διατροφής.
Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι ο Executive chef του υπερπολυτελούς ξενοδοχειακού συγκροτήματος 5 αστέρων Buca Beach Resort που βρίσκεται στην Μπούκα Μεσσηνίας άφησε χωρίς ενοχή, μια ασφαλή και επιτυχημένη καριέρα στο εξωτερικό( με πολλές εργατοώρες σε διάσημα εστιατόρια, με επώνυμους πελάτες, στο Σαν Μονέ, στη Καραϊβική, στη Κορσική, στις Κάνες, στη Γουαδελούπη, στην Ελβετία, στα Κανάρια νησιά) για να επιστρέψει στην πατρίδα του και να αναδείξει τα προϊόντα της μεσσηνιακής γης.


Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

«Ανθρακες» ο θησαυρός των εξαγωγών

Ακυβέρνητο καράβι οι ελληνικές εξαγωγές συνεχίζουν να μπάζουν νερά. Η κόπωση των επιχειρήσεων, η πλήρης απουσία σχεδιασμού και η εκκωφαντική σιωπή του Enterprise Greece. Το παράδειγμα της Ισπανίας και η αντεπίθεση της Τουρκίας.


Τα θαύματα, λέγεται, κρατάνε τρεις ημέρες, στην περίπτωση των ελληνικών εξαγωγών το θαύμα κράτησε τρία χρόνια.
Δυστυχώς όμως το εξαγωγικό όνειρο της τελευταίας τριετίας έχει γίνει εφιάλτης τους τελευταίους μήνες.

Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ η είδηση ότι η συνολική αξία των ελληνικών εξαγωγών μειώθηκε τον Μάιο 8,3% μετά από υποχώρηση 20,8% τον Απρίλιο δεν αποτέλεσε κεραυνό εν αιθρία. Κάθε άλλο. 
Όσοι παρακολουθούν στενά την υπόθεση εξαγωγές επισημαίνουν πως στα χρόνια της κρίσης λίγα άλλαξαν όσον αφορά το μίγμα των προϊόντων που οδεύουν προς τις διεθνείς αγορές. Οι ίδιοι επισημαίνουν πως το 2002 τα καύσιμα αποτελούσαν το 8,5% των ελληνικών εξαγωγών, ενώ σήμερα αποτελούν σχεδόν το 40%.

Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

Κατηφόρα στο παγκόσμιο εμπόριο - Παγκόσμια Έρευνα 2014: Rethinking Trade and Finance.

O ρυθμός ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου έχει μειωθεί δραστικά σε σύγκριση με τα χρόνια πριν από την παγκόσμια οικονομική κρίση. Η έλλειψη διαθέσιμων στη χρηματοδότηση του εμπορίου επιβραδύνει τις παγκόσμιες συναλλαγές, αναφέρει η Παγκόσμια Έρευνα 2014: Rethinking Trade and Finance.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη και πιο ολοκληρωμένη έρευνα, που συμπεριλαμβάνει στοιχεία από 298 τράπεζες, σε 127 χώρες και δημοσιοποίησε σήμερα το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο (ICC).
Τα βασικότερα σημεία της μελέτης δημοσιοποιήθηκαν σήμερα και από το ελληνικό τμήμα του Επιμελητηρίου. «Το εύθραυστο περιβάλλον μεγεθύνεται από τις απρόβλεπτες πολιτικές εξελίξεις στις παρυφές της Ευρώπης, στη Μέση Ανατολή, στη Νοτιανατολική Ασία και άλλα μέρη του αναπτυσσόμενου κόσμου» όπως σχολίασε ο Βίνσεντ Ομπράιεν (Vincent O'Brien), μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Banking Commission του ICC.

Σημειώνεται στη μελέτη, ότι η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου ήταν ελάχιστα πάνω από το 3% κατά τη διάρκεια του 2013, στο πρώτο τρίμηνο του 2014 ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν στο 4% και αναμένεται να επιταχυνθεί στο 5% έως το 2016.
Το 68% των ερωτηθέντων αναφέρονται θετικά στο γεγονός ότι η διαθεσιμότητα χρηματοδότησης του εμπορίου αυξήθηκε κατά αξία σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο 41% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αντιλαμβάνονται ένα έλλειμμα χρηματοδότησης του εμπορίου σε παγκόσμιο επίπεδο.


Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Μέλισσα-Κίκιζας : Tα επόμενα στοιχήματα είναι Xρυσή Επιλογή και Ινδία

Mε δεδομένο ότι οι συνήθειες του καταναλωτή αλλάζουν και ο τελευταίος παρά τις οικονομικές δυσκολίες που περνά συνεχίζει να αναζητά προϊόντα, η εταιρεία Ζυμαρικών Μέλισσα Κίκιζας αποφάσισε να κάνει και πάλι τη διαφορά.


Σε συνεργασία με την Αμερικανική Γεωργική Σχολή λάνσαρε πριν από μερικές ημέρες τη νέα σειρά ζυμαρικών Χρυσή Επιλογή σε πέντε κωδικούς. Ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Γ. Ευσταθόπουλος μας ανέφερε ότι "το 2013, ήταν μια χρονιά, που η ΜΕΛΙΣΣΑ ΚΙΚΙΖΑΣ συνεργάστηκε με την Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης για να επιλέξει τα καλύτερα Ελληνικά χωράφια. Καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς, επιβλέψαμε την εφαρμογή των ορθών πρακτικών καλλιέργειας και με τη βοήθεια ενός πλήθους αγροτών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας πήραμε ένα εξαιρετικής ποιότητας σιτάρι, με το οποίο φτιάχνουμε τα ζυμαρικά Μέλισσα Χρυσή Επιλογή. Όλα αυτά σε μια premium συσκευασία με μεγάλη διαφάνεια, γιατί δεν έχουμε να κρύψουμε τίποτα, το αντίθετο μάλιστα, προτρέπουμε τους καταναλωτές σε κάθε σύγκριση".


Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Export Academy USA : Το νέο υπερατλαντικό μας ξεκίνημα μπαίνει στην αφετηρία!!


Την 1 Ιουλίου η Export Academy ανοίγει τα φτερά της για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου θα αποκτήσει τα πρώτα της γραφεία στο εξωτερικό, στην North Carolina. 
Την διεύθυνση εργασιών της Export Academy USA θα αναλάβει ο κ.Γιώργος Αμπατζής, που αποτελεί βασικό συνεργάτη της Ελληνικής εταιρίας και ο οποίος θα βρεθεί σύντομα στις ΗΠΑ.


Η βασική στόχευση του νέου μας γραφείου στις ΗΠΑ είναι να διασυνδέσει με τον καλλίτερο δυνατό τρόπο τους εταιρικούς μας πελάτες με την μεγάλη εξαγωγική αγορά της Αμερικής.
Επίσης θα δρομολογηθούν project στον ευρύτερο τομέα των υπηρεσιών καθώς και στην προώθηση της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.



Κυριακή 22 Ιουνίου 2014

Οι Έλληνες εξαγωγείς "τραβούν" το... χαλί κάτω από τα πόδια τους

Μία διόλου ευχάριστη εξήγηση στα πρόσφατα στοιχεία που έδειξαν μεγάλη μείωση της βιομηχανικής παραγωγής, ειδικά στα προς εξαγωγή προϊόντα (σημ. που θα έπρεπε να σέρνουν το άρμα της ανάκαμψης της εγχώριας παραγωγής), αλλά και μείωση των εξαγωγών προϊόντων στο 4μηνο του 2014 δίνει έρευνα της γενικής διεύθυνσης Οικονομικών Υποθέσεων της Κομισιόν (σημ. Διεύθυνση Όλι Ρεν) για την ανταγωνιστικότητα.

Μετρά ανά τρίμηνο το πως πορεύεται ανταγωνιστικά κάθε κράτος σε σχέση με τα υπόλοιπα, με βάση τις μεταβολές σε μισθούς, τιμές και άλλους παραγωγικούς συντελεστές και αποτελεί τον επίσημο δείκτη ανταγωνιστικότητας για τα κοινοτικά όργανα αλλά και για την τρόικα που βασίστηκε σε αυτόν για να «ζητήσει» την μεγάλη μείωση μισθών και τις μεταρρυθμίσεις στις αγορές.

Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Αυτοί είναι οι "άγνωστοι" εξαγωγείς της Ελλάδας

Δέκα εταιρείες που δεν βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας και πραγματοποιούν τις περισσότερες από τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό

Ένα είναι το απόλυτο όπλο κατά της ελληνικής «μιζέριας» και του εγχώριου εχθρικού επενδυτικού περιβάλλοντος: η εξωστρέφεια. Το «μυστικό» αυτό ανακάλυψαν δέκα εταιρείες που παρουσιάζει το «Κ», οι οποίες ως επί το πλείστον δεν βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, αλλά έχουν καταστήσει τα ελληνικά προϊόντα περιζήτητα σε όλο τον κόσμο.




Με τον τρόπο αυτό, πέτυχαν να αντιπαρέλθουν οι εν λόγω εξαγωγείς το τσουνάμι της ελληνικής κρίσης, που στο πέρασμά του ταρακούνησε, εάν δεν συμπαρέσυρε, ακόμα και άλλοτε κραταιές ιστορικές επιχειρήσεις. Ελαιόλαδο, μέλι, κατεψυγμένα φρούτα, κρασί, φέτα, σοκολάτα και... σανδάλια αποτελούν ορισμένα μόνο από τα ελληνικά προϊόντα που απαρτίζουν τη μεγάλη των ελληνικών εξαγωγών λίστα.


This is Sparta Gold
Με το στρατηγείο της, τις εγκαταστάσεις τυποποίησης, να βρίσκονται στο Καλαμάκι Κορινθίας, η εταιρεία τροφοδοτεί με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο την Αμερική, την Ιαπωνία, τη Βραζιλία, τη Μ. Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Κύπρο, την Αυστρία, την Τσεχία, την Πολωνία, την Αίγυπτο, τη Ν. Αφρική, τον Λίβανο και τη Συρία.

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Κομισιόν: "Το παζλ των χαμένων ελληνικών εξαγωγών"

Οι επιδόσεις των ελληνικών εξαγωγών υστερούν δραματικά, αναφέρει σε paper της η Κομισιόν, το οποίο υπογράφουν οι Uwe Bower, Βασιλική Μίχου και Christoph Ungerer.
Όπως επισημαίνεται στην έκδοση της Κομισιόν, αυτή η περιβόητη αδυναμία των εξαγωγών προηγείται της τρέχουσας κρίσης, καθώς η Ελλάδα εδώ και καιρό είναι το κράτος-μέλος της ΕΕ με το χαμηλότερο μερίδιο εξαγωγών ως προς το ΑΕΠ. Και αυτό έχει επιδεινωθεί στη διάρκεια της κρίσης, με τις επιδόσεις των ελληνικών εξαγωγών να επιδεινώνονται σημαντικά και να υστερούν της ανάκαμψης άλλων χωρών που βρίσκονται σε πρόγραμμα.

Την ίδια στιγμή, η δυναμική των ελληνικών εξαγωγών θα μπορούσε να είναι τεράστια. «Η Ελλάδα ελέγχει το 16% της διεθνούς ναυτιλίας, καθιστώντας την ως το μεγαλύτερο ναυτιλιακό κράτος παγκοσμίως. Βρίσκεται κατά μήκος μιας από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς –στη Διώρυγα του Σουζέ και στη Μεσόγειο- και στο σταυροδρόμι μεταξύ τριών ηπείρων. Αυτό την καθιστά ως μια φυσική εμπορική πύλη μεταξύ της Ασίας και της Κεντρικής Ευρώπης. Ως μέλος της ΕΕ, είναι και μέλος μιας από τις πλουσιότερες περιοχές ελεύθερου εμπορίου στον κόσμο. Είναι άφθονα προικισμένη με ήλιο, παραλίες και πολιτισμό, που την καθιστούν προνομιακό τουριστικό προορισμό».
Το paper εκτιμά ότι η Ελλάδα εξάγει 1/3 λιγότερα από ότι θα προέβλεπαν τα συνήθη διεθνή εμπορικά πρότυπα με βάση το ελληνικό ΑΕΠ, το μέγεθος των εμπορικών της εταίρων και της γεωγραφικής απόστασης. Αυτό κατατάσσει την απόδοση των ελληνικών εξαγωγών στην 31η θέση μεταξύ των 39 χωρών του OECD που αναλύονται σε αυτό το paper. «Χαρακτηρίζουμε αυτό το εύρημα, ως το παζλ των

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

Έξι στις δέκα ετικέτες ελαιολάδου ζούνε μόλις δύο χρόνια

Κάθε άλλο παρά... λάδι είναι η θάλασσα των εξαγωγών του τυποποιημένου εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου, καθώς όπως δείχνει σχετική έρευνα μόνο η πρωτότυπη συσκευασία δεν αρκεί

Νέες ετικέτες, ιδιαίτερες συσκευασίες, ορεξάτοι άνθρωποι μπαίνουν τα τελευταία χρόνια στο χώρο του τυποποιημένου εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου με στόχευση στις αγορές του εξωτερικού. Νέες επιχειρήσεις επιχειρούν με όπλο την τυποποίηση να καλύψουν το κενό που υπήρχε στη διεθνή αγορά σε ό,τι αφορά το επώνυμο ελληνικό ελαιόλαδο, αφού ως γνωστόν το χρυσάφι της ελληνικής γης πωλείται κατά κύριο λόγο χύμα στους γείτονες Ιταλούς.

Δυστυχώς, όμως, η θάλασσα των εξαγωγών που ανοίγονται οι νεόκοποι επιχειρηματίες κάθε άλλο παρά... λάδι είναι, όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα της έρευνας της εταιρείας DK Consultants μέλος του ΣΕΒΕ για τις εξαγωγές του τυποποιημένου, εξαιρετικά παρθένου ελληνικού ελαιολάδου(με οξύτητα μικρότερη ή ίση με 0,8%).
Η εταιρεία κατέγραψε επί δύο χρόνια (από τις 12 Μαΐου 2011 έως την 1η Ιουνίου 2013) όλες τις ετικέτες ελληνικού ελαιολάδου μεγάλων, μικρομεσαίων έως και πολύ μικρών επιχειρήσεων, οι οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο στις αγορές του εξωτερικού. Συνολικά, η μελέτη κατέγραψε 2.643 ετικέτες.

'Εντονα πτωτική η πορεία των εξαγωγών τον Απρίλιο

Βραχύβια αποδείχθηκε η ανοδική αντίδραση των εξαγωγών, καθώς η άνοδος του Μαρτίου δεν συνεχίστηκε τον περασμένο Απρίλιο. Μάλιστα, αντί ανόδου, σημειώθηκε η δεύτερη μεγαλύτερη ποσοστιαία υποχώρηση σε επίπεδο μηνιαίας ανάλυσης, της τελευταίας τριετίας, πίσω μόνο από την υποχώρηση του περασμένου Νοεμβρίου (-21,5%, σε σχέση με το Νοέμβριο του 2012).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η συνολική αξία των εξαγωγών - αποστολών κατά το μήνα Απρίλιο 2014 ανήλθε στο ποσό των 2.019,5 εκατ. ευρώ έναντι 2.552,8 εκατ. ευρώ σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2013, παρουσιάζοντας μείωση (-20,9%) (Πίνακας 1.1). 


Αντίστοιχα η μεταβολή χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση (-12,4%) (Πίνακας 1.2). Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών πάντως, οι ελληνικές εξαγωγές επίσης μειώθηκαν τόσο προς τις ευρωπαϊκές χώρες (-11%), όσο και προς τις Τρίτες Χώρες (-15,1%). Για πρώτη φορά, τα τελευταία χρόνια, το μερίδιο των εξαγωγών προς τις χώρες της ΕΕ ξεπερνάει αυτό των τρίτων χωρών τόσο σε επίπεδο συνολικής αξίας εξαγωγών όσο και της αξίας αυτών, εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών. Συγκεκριμένα,

Υψηλό εισόδημα από την παραγωγή μεταξιού

Μάιος και Ιούνιος θεωρούνται ιδανικοί μήνες για την εκτροφή μεταξοσκώληκα

Ο δρόμος του μεταξιού ανοίγει σημαντικές ευκαιρίες για όσους θελήσουν να ασχοληθούν με την εκτροφή μεταξοσκώληκα, καθώς μπορούν να εξασφαλίσουν ένα ικανοποιητικό εισόδημα, που ξεκινά από τις 8.000 με 10.000 ευρώ και αυξάνεται ανάλογα με το μέγεθος της καλλιέργειας.
Ενα κουτί μεταξόσπορου περιέχει 20.000 μεταξοσκώληκες, οι οποίοι για να δώσουν μετάξι θα πρέπει προηγουμένως να καταναλώσουν 500 κιλά φύλλα μουριάς
Ενα κουτί μεταξόσπορου περιέχει 20.000 μεταξοσκώληκες, οι οποίοι για να δώσουν μετάξι θα πρέπει προηγουμένως να καταναλώσουν 500 κιλά φύλλα μουριάς
Ο Μάιος και ο Ιούνιος θεωρούνται ιδανικοί μήνες για την εκτροφή μεταξοσκώληκα, καθώς η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας αυξάνεται και οι μουριές είναι φουντωμένες, καθώς αποτελούν τη μοναδική τροφή του πολύτιμου εντόμου.
Για παράδειγμα, 20 κουτιά σπόρου μεταξοσκώληκα μπορούν να αποφέρουν στον καλλιεργητή εισόδημα άνω των 10.000 ευρώ, ύστερα όμως από κοπιαστική και συστηματική εργασία 3 μηνών.
Βέβαια απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν μουριές, αφού ο μεταξοσκώληκας τρέφεται αποκλειστικά με τα φύλλα της, προκειμένου να αναπτυχθεί και να δώσει το πολύτιμο κουκούλι του.

Υψηλές αποδόσεις από την καλλιέργεια ρίγανης

Μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης εμφανίζει η καλλιέργεια της ρίγανης. Ικανοποιητικό το εισόδημα για τους παραγωγούς. Υπερδιπλάσια τα κέρδη όταν η καλλιέργεια είναι βιολογική

Άρωμα υψηλών αποδόσεων αναδίδει η ρίγανη, που θεωρείται ίσως η επικερδής καλλιέργεια στα αρωματικά φυτά, με χαμηλό κόστος παραγωγής και ελάχιστες φροντίδες. Ένα από τα βασικά ατού της καλλιέργειας ρίγανης είναι ότι μπορεί να αξιοποιήσει πολλές κατηγορίες εδαφών, ακόμη και ορεινών αλλά και μειονεκτικών περιοχών.
Υψηλές αποδόσεις από την καλλιέργεια ρίγανης
Αυτό που κάνει περιζήτητη τη ρίγανη είναι οι υψηλές αποδόσεις σε αιθέριο έλαιο, με την περιεκτικότητα σε ριγανέλαιο να φτάνει μέχρι και 7%, όταν ο μέσος όρος στα υπόλοιπα αρωματικά φυτά κυμαίνεται από 3 έως 4%.
Εμφανίζει διαρκώς αυξανόμενες προοπτικές ανάπτυξης εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης που παρατηρείται στη βιομηχανία τροφίμων, τη φαρμακοβιομηχανία και την αρωματοθεραπεία με αντικείμενο την παρασκευή αιθέριων ελαίων.
Η καλλιέργειά της εντοπίζεται κυρίως στη Μακεδονία, τη Θράκη και τη Θεσσαλία. Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα και η Γερμανία είναι εκείνες με τις περισσότερες καλλιεργήσιμες εκτάσεις ρίγανης, με τις κυριότερες χώρες προορισμού των ελληνικών εξαγωγών να είναι οι ΗΠΑ και η Γερμανία. Οι εισαγωγές προέρχονται από την Τουρκία, τη Βουλγαρία και την Αλβανία.
Οι «Επαγγελματικές Ευκαιρίες» αποκαλύπτουν τα δέκα μυστικά για την καλλιέργεια της ρίγανης:
• Η ρίγανη αναπτύσσεται σε ποικιλία εδαφών, με καλή στράγγιση. Δεν είναι φυτό απαιτητικό σε θρεπτικά στοιχεία, καθώς έχει μικρές απαιτήσεις σε άζωτο, φώσφορο και κάλιο, με τη λίπανση να εφαρμόζεται στο τέλος φθινοπώρου έως τις αρχές του χειμώνα.

Κυριακή 8 Ιουνίου 2014

Μεταλλευτικές: Έτος αστάθειας το 2013 για τις ορυκτές ύλες

Η οικονομική ύφεση και η στασιμότητα ανάπτυξης των περισσότερων χωρών της Ε.Ε. επηρέασε επίσης αρνητικά την απορρόφηση πρώτων υλών δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων.


Έτος αστάθειας χαρακτηρίζεται το 2013 για τις Ορυκτές Πρώτες Ύλες , µε συγκρατημένη και μειωμένη ζήτηση σε πολλά προϊόντα, µε σημαντική πτώση τιμών στα μέταλλα (το αλουμίνιο και το σιδηρονικέλιο άγγιξαν τιμές αρνητικού ρεκόρ), µε δυσβάστακτο πλέον το κόστος ενέργειας σε πολλές ευρωπαϊκές βιομηχανίες που τις οδήγησε σε υπολειτουργία ή κλείσιμο, µε αντίστοιχες επιπτώσεις και στη ζήτηση ορυκτών πρώτων υλών (ΟΠΥ), σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων (ΣΜΕ).
Για µία ακόμη χρονιά, η χώρα και η ελληνική κοινωνία δοκιμάστηκαν από τη συνεχιζόμενη µε αμείωτη ένταση, οικονομική κρίση. Το τελευταίο τρίμηνο του έτους άρχισαν να φαίνονται σημάδια εξισορρόπησης και ελάττωσης των μέχρι πρότινος μεγάλων καθοδικών τάσεων όλων των οικονομικών μεγεθών.
Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων κ. Ελ. Φαίδρος στην ετήσια απολογιστική συνέλευση των μελών του, υπογραμμίζοντας ότι η οικονομική ύφεση και η στασιμότητα ανάπτυξης των περισσότερων χωρών της Ε.Ε. επηρέασε επίσης αρνητικά την απορρόφηση πρώτων υλών σε συνάρτηση και µε τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει πλέον η ευρωπαϊκή βιομηχανία.

Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

Παγκόσμια τάση το ελληνικό ελαιόλαδο

ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ  του ελληνικού ελαιολάδου από τους Γερµανούς συνέβαλε τόσο ο τουρισµός, µε τους 2 εκατ. Γερµανούς τουρίστες όσο και η κρίση, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που θέλουν να βοηθήσουν τη χώρα. Αυτό επεσήµανε ο πρόεδρος του ΣΕΒΙΤΕΛ Γρηγόρης Αντωνιάδης σε εσπερίδα του Συνδέσµου στις 27 Μαΐου στην ΑΘήνα. Άλλες αγορές κατάλληλες για εξαγωγές ελαιολάδου είναι αυτές των χωρών «BRIC» οι οποίες θεωρείται ότι βρίσκονται σε ένα παρόµοιο στάδιο πρόσφατα προηγµένης οικονοµικής ανάπτυξης. 




ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ των Η.Π.Α., της  Ιαπωνίας, της Ολλανδίας, της Πολωνίας και της Αφρικής ενδείκνυνται, επίσης, για τις εξαγωγές ελαιολάδου, κατά τον αντιπρόεδρο του Ελληνοκινεζικού Επιµελητηρίου Αθανάσιο Φροντιστή. Όσον αφορά τις ΗΠΑ, σύµφωνα µε έρευνα που διεξήχθη το διάστηµα 2004-2013 περίπου 3 εκατ. άνθρωποι ενδιαφέρθηκαν για το ελαιόλαδο, τόνισε στην εκδήλωση ο ειδικός

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

BioMulFarm : Νικητής του Διαγωνισμού Επιχειρηματικών Σχεδίων Επιχειρήσεων Τροφίμων και Γεωργίας

Ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 5 Ιουνίου η παρουσίαση των Επιχειρηματικών Σχεδίων  και αναδείχθηκε η νικήτρια ομάδα του Διαγωνισμού Επιχειρήσεων Τροφίμων και Γεωργίας 2013-2014, που διοργανώθηκε από την Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας  του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθήνας.
Νικήτρια ομάδα και επιχειρηματικό σχέδιο αναδείχθηκε η BioMulFarm.
Η φωτογραφία είναι αμέσως μετά την βράβευση, όπου τα μέλη της ομάδας φωτογραφίζονται στο Συνεδριακό Αμφιθέατρο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών μαζί με τον κ. Αριστοτέλη Σκλαβούνου της  Export Academy που ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής.

Στο κλείσιμο της εκδήλωσης παρουσιάστηκε το πιο κάτω φιλμάκι που επιμελήθηκε η ομάδα της BioMulFarm και παρουσιάζει την ιδέα για πλήρη αξιοποίηση του δένδρου της μουριάς.
  
 

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν και τα πρώτα προϊόντα από την ομάδα που δεν είναι άλλα από αποξηραμένα μούρα και σιρόπι μούρου!


Το ανακοινώσιμο κείμενο σχετικά με την επιχείρηση Biomulfarm Α.Ε από την MOKE ΓΠΑ έχει ως εξής:

Η επιχείρηση Biomulfarm Α.Ε., έχει ως αντικείμενο την πλήρη αξιοποίηση του δένδρου της μουριάς με την εφαρμογή του βιοδυναμικού συστήματος, το οποίο αποτελεί ένα κλειστό σύστημα με τις ελάχιστες εισροές, σε γεωργική έκταση 600 στρεμμάτων.
Πρόκειται για επιχείρηση αυξημένων δυνατοτήτων με 3 κλάδους δραστηριοποίησης στον πρωτογενή τομέα μεταποίησης μούρου, κτηνοτροφίας και σηροτροφίας ενώ διαθέτει κλάδο κομποστοποίσης με σκοπό την διαχείριση και ανακύκλωση των υπολειμμάτων από όλους τους κλάδους παραγωγής.
Η μουριά είναι δένδρο που ευδοκιμεί σε όλη την Ελλάδα, εξυγιαίνει και προστατεύει προβληματικά εδάφη, ενώ λόγω της μεγάλης και συνεχούς ανάπτυξης φύλλων προσφέρεται για την πλήρη αξιοποίηση της. Ο καρπός της, έχει το υψηλότερο ποσοστό αντιοξειδωτικών από όλα τα φρούτα της

Η κοινωνική επιχειρηματικότητα: Ένα εργαλείο για Kοινωνική Ανάπτυξη & Βιωσιμότητα

Η σύγχρονη οικονομία με τις πολιτικές οικονομικής ανάπτυξης που ακολουθεί, εστιάζει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, παραβλέποντας την σημασία και ανάπτυξη του Κοινωνικού Κεφαλαίου, την εξασφάλιση και την Κοινωνική συνοχή με αποτέλεσμα την Κοινωνική Υπανάπτυξη (Σακελαρόπουλος,1999).
Οι οργανισμοί του 3ου τομέα της οικονομίας, παράγουν το κύριο Κοινωνικό έργο, έναντι των συμβατικών κερδοσκοπικών οργανισμών. Φτάνουν εκεί που το κράτος αδυνατεί. Παρόλα αυτά είναι αποκλεισμένοι από τα εργαλεία του σύγχρονου καπιταλισμού για ανάπτυξη και σχεδόν ολοκληρωτικά εξαρτώμενοι από το κράτος.
Το χειμώνα του 2011, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεσμοθέτησε την Πρωτοβουλία για τις Κοινωνικές Επιχειρήσεις (Social Business Initiative). Βασικός σκοπός της Επιτροπής είναι μέσα από αυτή την Πρωτοβουλία «να συνεισφέρει στη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη των κοινωνικών επιχειρήσεων στην Ευρώπη και εν γένει της Κοινωνικής Οικονομίας» (CIRIEC, 2012). Οι κοινωνικές επιχειρήσεις είναι το αναπτυξιακό όχημα της Ευρώπης για την αντιμετώπιση των καίριων κοινωνικών προβλημάτων της δομικής ανεργίας και της φτώχιας στοχεύοντας τις πόλεις και την περιφέρεια. Παράλληλα θα αποτελέσει λύση για την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας και της τοπικής ανάπτυξης, στην αντιμετώπιση των θεμάτων της οικολογίας, της παιδείας, της υγείας, στην άμβλυνση των ανισοτήτων και στην στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.

Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Επιχείρηση: καινοτομία στη γεωργία

Στο πλαίσιο της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών είναι και η αξιοποίηση του αίγειου γάλακτος με παραγωγή προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας. «Εμείς εδώ, αν και διαθέτουμε μια πλούσια συλλογή μικροοργανισμών από την πανίδα που προέρχεται από τα τυροκομικά μας προϊόντα, ακόμα δεν την έχουμε αξιοποιήσει παραγωγικά και επιχειρηματικά» μας πληροφορεί η διευθύντρια του Εργαστηρίου, Ευθυμία Τσακαλίδου













«Πώς να συνεννοηθείς με ένα λαό που έχει τετρακόσια είδη τυριών». Από τη φράση αυτή, που έχει αποδοθεί στον Σαρλ Ντε Γκολ σε μια αποφορά του λόγου του για τους Γάλλους συμπατριώτες του, κρατάμε τα πολλά είδη τυριών.
Όχι πως η στήλη αποφάσισε ξαφνικά να αλλάξει πρόσωπο και να γίνει... γκουρμέ, αλλά διότι έτσι εξυπηρετείται η συνέχεια του θέματος. Διότι οι Γάλλοι, όταν πρόκειται να πουλήσουν τα προϊόντα τους, συνεννοούνται μια χαρά, ανεξαρτήτως αν τα καλύτερα τυριά τους είναι «πολύ βρομερά» αλλά και «πολύ γευστικά». Μπορούν να μετατρέπουν μία ιδέα (και δεν είναι οι μόνοι στις χώρες της Ε.Ε.) σε παραγωγή νέων προϊόντων και σε εμπορεύσιμο είδος. Μπορούν, με άλλα λόγια, να καινοτομούν και να επιχειρούν.

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Παρουσίαση και βράβευση Επιχειρηματικών Σχεδίων Επιχειρήσεων Τροφίμων και Γεωργίας

Η Export Academy  κοινοποιεί το πρόγραμμα και σας καλεί στην εκδήλωση « Παρουσίαση και Βράβευση Επιχειρηματικών Σχεδίων 2013-2014» που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014 και ώρα 15:15, στο Συνεδριακό Αμφιθέατρο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ιερά Οδός 75, Βοτανικός).



Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ 2013-2014


15:15-15:30 Προσέλευση
15:30-15:45 Σύντομοι Χαιρετισμοί
     Γ. Παπαδάκης, Αντιπρύτανης Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
     Ε. Τσακαλίδου, Αναπληρώτρια Πρόεδρος του Συμβουλίου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
     Στ. Ροζάκης, Υπεύθυνος Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας


Παρουσίαση επιχειρηματικών σχεδίων


















17:45-17:50 Παρουσίαση του βραβείου
17:50-18:00 Βράβευση του καλύτερου επιχειρηματικού σχεδίου και απονομή διπλωμάτων επιχειρηματικότητας


Επιτροπή Αξιολόγησης
Π. Αρτίκης, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς
Κ. Μαυροσκότης, Διευθύνων Σύμβουλος Aroma Fresh Herbs
Λ. Παναγιωτοπούλου, Πρόεδρος της Επιτροπής Καινοτομίας, Εκπαίδευσης και Επιχειρηματικότητας του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου
Ν. Πορφύρης, Αναπληρωτής Επιτελικός Διευθυντής του Ομίλου των Ελληνικών Χρηματιστηρίων
Αρ. Σκλαβούνος, Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Διεθνούς Εμπορίου και Ανάπτυξης στην Export Academy
Δ. Χατζαντώνης, Διευθυντής στον Τομέα Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας του ΣΕΒ
Ε. Χλουβεράκης, Πρόεδρος Κ.Ε.Μ.ΕΛ.

Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

Καλλιμάνης : Το ελληνικό ψάρι από το Αίγιο που φτάνει στις διεθνείς αγορές

Στη διέρυνση του δικτύου εξαγωγών της επικεντρώνεται η διοίκηση της ελληνικής επιχείρησης «Καλλιμάνης», επιδιώκοντας να αυξήσει σταδιακά το 15% του συνολικού κύκλου εργασιών της που πραγματοποιεί στις ξένες αγορές.
Συμπληρώνοντας την 60ή δεκαετία δραστηριότητας, η εταιρεία έχει κατακτήσει την πρώτη θέση στον κλάδο των κατεψυγμένων αλιευμάτων, με συνολικό μερίδιο 25% και κύκλο εργασιών της τάξης των 45 εκατ. ευρώ. «Ανήκει στις 40 κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις στον ευρύτερο κλάδο τροφίμων και ποτών, και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη επιχείρηση στη Δυτική Ελλάδα», όπως επισημαίνει στην «Η» η Ντίνα Καλλιμάνη, εντεταλμένη σύμβουλος του Ομίλου, τονίζοντας πως «διαθέτουμε μια ευρεία γκάμα επώνυμων, καινοτόμων προϊόντων που διαρκώς ανανεώνονται και τα οποία απευθύνονται στον καταναλωτή αλλά και τον επαγγελματία».


Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1956, πάνω στη θάλασσα, σε μία μικρή πόλη της Πελοποννήσου, το Αίγιο. Το πάθος της για γεύσεις της θάλασσας, δημιουργικότητα και η προσήλωσή της στην ποιότητα εξασφάλισαν, εκτός της ηγετικής της θέσης στην ελληνική αγορά, μια μακρόχρονη και οργανωμένη διεθνή παρουσία με επώνυμα προϊόντα σε χώρες του εξωτερικού. Σήμερα, οι εξαγωγές της αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό επί του συνολικού κύκλου εργασιών της, ο οποίος επιτυγχάνεται κατά 80% από την αγορά του HoReCa και 20% από τα προϊόντα λιανικής.Στην «Καλλιμάνης», η ανάπτυξη των εξαγωγών επιτυγχάνεται μέσω της προσαρμογής στα δεδομένα των αγορών και της προσφοράς προϊόντων, τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες του ξένου καταναλωτή, αποτελεί «κλειδί» επιβίωσης για τις ελληνικές εταιρείες τροφίμων.

Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Η Export Academy συναντά στο Athens Entrepreneurship Hubs την startup γενιά


Το ταξίδι μας στον χώρο της Startup  Επιχειρηματικότητας μας έφερε κοντά στην Κυψέλη Επιχειρηματικότητας Αθηνών της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς .  



Η φωτογραφία είναι από την είσοδο του Founda.tion, όπου με εκπαιδευτή τον Δρ.Σκλαβούνου Αριστοτέλη όλες οι ομάδες εργασίας εμβάθυναν σε ανάλυση  Business Plan and Business Managment.

Τρίτη 20 Μαΐου 2014

Πως να δημιουργήσετε ένα συνεπές πλάνο μάρκετινγκ

Το μάρκετινγκ αποτελεί κρίσιμο συστατικό επιτυχίας. Αυτό που πρέπει να αναρωτηθούν οι μικροεπιχειρηματίες και οι επαγγελματίες, είναι αν ξοδεύουν αρκετό χρόνο και χρήμα στο μάρκετινγκ των επιχειρήσεών τους. Αν όχι, είναι σχετικά εύκολο να το κάνουν αρκεί να συνειδητοποιήσουν ότι θα πρέπει να δεσμευτούν για να εξυπηρετήσουν το σκοπό τους. Δηλαδή, την επικοινωνία των προϊόντων/υπηρεσιών τους, την έγκαιρη παράδοση τους και την εξυπηρέτηση των πελατών τους, με στόχο τα οφέλη και τα έσοδα που θα έχουν από αυτά.


Αν δεν πιστεύετε στη δυνατότητα επιτυχίας που θα σας προσφέρει το μάρκετινγκ των προϊόντων/υπηρεσιών σας, τότε οι ελπίδες επιτυχίας σας στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον του διαδικτύου, είναι πολύ λίγες. Από την άλλη μεριά, αυτό που πρέπει να σκεφτείτε, είναι πως αν νομίζετε πως δεν έχετε αρκετό χρόνο για να ασχοληθείτε με αυτό, δεν σημαίνει πως είναι πράγματι έτσι. 


Το πρώτο βήμα είναι να συνειδητοποιήσετε το λάθος σας, δηλαδή ότι δεν αρκεί μόνο η θέληση σας για επιτυχία, και να προχωρήσετε ένα βήμα παραπάνω. Αρχίστε, αφιερώνοντας ένα λογικό ποσοστό του χρόνου σας στο μάρκετινγκ, π.χ. 10% - 20%. Και μην ανησυχείτε ότι αυτό θα μειώσει ενδεχομένως τα έσοδά σας, διότι αυτό θα είναι προσωρινό και τα έσοδά σας θα αυξηθούν αν αφιερώσετε χρόνο και πόρους στο σχέδιο σας. Αυτός είναι ο φυσικός κύκλος στις business.


Πρώτα απ’ όλα θα χρειαστεί να δημιουργήσετε ένα πλάνο μάρκετινγκ. Μη σας φοβίζει αυτό. Ένα απλό πλάνο μάρκετινγκ περιλαμβάνει συγκεκριμένες πρακτικές και χρονοδιάγραμμα. Σκεφθείτε ακριβώς τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε και μην αποθαρρυνθείτε εύκολα. Ιδού μερικές συμβουλές

Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Από το Γυαλί της Νισύρου... ρέει η «Λάβα» σε συνολικά 14 αγορές

Υδροπονικές Καλλιέργειες Ελαφρόπετρας

Τα σχέδια και οι προσπάθειες της εταιρείας μέχρι τώρα έχουν αποδώσει καρπούς, καθώς οι εξαγωγές ελαφρόπετρας αντιστάθμισαν πλήρως τις απώλειες της εσωτερικής αγοράς.
Δυναμική πορεία εξάπλωσης σε νέες αγορές, διαφοροποίηση σε νέες εφαρμογές και αναβάθμιση των υπηρεσιών της, εμφανίζει τα τελευταία χρόνια η μεταλλευτική εταιρεία «Λάβα Μεταλλευτική & Λατομική», ξεπερνώντας τις δυσκολίες της εγχώριας αγοράς.


Με παρουσία από το 1952 στον κλάδο των ορυκτών στην Ελλάδα και εγκαταστάσεις στο Γυαλί Νισύρου, το Αλτσί Σητείας και τη Μήλο, η «Λάβα» δραστηριοποιείται στην εξόρυξη, επεξεργασία και εμπορία βιομηχανικών ορυκτών, ενώ με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αμερική, η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στο κύριο προϊόν της, την ελαφρόπετρα και είναι από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες εταιρείες του κλάδου της.

Startup στην καινοτομία και την εναλλακτική χρηματοδότηση

Σχεδόν 150 νεοφυείς επιχειρήσεις προσέλκυσαν 55 εκατ. δολάρια το 2013, υλοποιώντας τις πρωτότυπες ιδέες των ιδρυτών τους σε συνεργασία με επενδυτικά funds του εξωτερικού

Δεν είναι ακόμη πολλές, αλλά δεν είναι πλέον και λίγες. Τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα.

Ο λόγος για τις startup ή νεοφυείς επιχειρήσεις που έχουν ανοίξει τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέγραψε το επιχειρηματικό portal EMEA.gr, σήμερα αυτές οι επιχειρήσεις αριθμούν τις 144, ενώ το 2010 ήταν μόλις 16.

Στη συντριπτική πλειονότητά τους, οι νεοφυείς δραστηριοποιούνται στην τεχνολογία και χρηματοδοτούνται από capital και private equity funds, προερχόμενα κυρίως έως τώρα από την Ελλάδα (κοινοτικά ταμεία, τράπεζες) και τις ΗΠΑ. Παράλληλα, λειτουργούν πάνω από έξι μεγάλοι φορείς παροχής συμβουλών εφαρμογής των νέων επιχειρηματικών ιδεών, ενώ ξεπερνούν τους δέκα οι πιο γνωστοί χώροι φιλοξενίας τους.


Σάββατο 10 Μαΐου 2014

General Food Storage Tips and Safety (Including Freezing and Thawing) - Useful Links about USA


Resources for Safe Food Freezing:
USDA: food freezing fact sheet
USDA: using thermometers to ensure safe and proper freezer temperatures
FoodSafety.gov: storage shelf life for food in the freezer
FDA: refrigerator and freezer storage chart

Resources on Safe Food Thawing:
USDA: safe defrosting methods for foods
Michigan State University Extension: safe microwave defrosting
National Food Service Management Institute: fact sheet for thawing
North Carolina State University: thawing food safely

Other Resources for Safe Food Storage:
National Health Service: how to store food safely
FoodSafety.gov: facts and tips for freezing and thawing
Home Food Safety: safe refrigeration/storage of foods
University of Wisconsin-Madison: safely preserving food

See more at: http://www.katom.com/learning-center/safe-food-handling-fact-sheet.html#sthash.lYmda5ym.dpuf


 

Γνώμη: Αναπάντητη πρόκληση

Η αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας και ισχυρής εμπορικής παρουσίας παρέμεινε ευχολόγιο και ουδέποτε πήρε το δρόμο της πρακτικής εφαρμογής.

Η δυνατότητα της χώρας να βγει οριστικά από την κόκκινη ζώνη της χρεοκοπίας δεν έχει να κάνει μόνο με την ορθή διαχείριση του κράτους και την αποτελεσματική μακροπρόθεσμη αντιμετώπιση του δημοσίου χρέους. 
Σχετίζεται περισσότερο απ’ όλα με την παραγωγική της ικανότητα, το πόσο μπορεί να παράγει επιτυχημένα αγαθά και υπηρεσίες, που θα εξασφαλίσουν μόνιμες πηγές πλούτου και θα λύσουν το δημοσιονομικό πρόβλημα με δυναμικό τρόπο, πέρα από περιοριστικές ισορροπίες και εθνικολογιστικές τεχνικές.

Οι εξαγωγείς έχουν μιλήσει κατά καιρούς για έλλειψη εξαγωγικής τεχνογνωσίας, που χαρακτηρίζει όχι μόνο τις μικρές αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις.
Σε αυτή την περίπτωση ο ψόγος δεν πέφτει στις επιχειρήσεις που δηλώνουν ότι δεν διαθέτουν «εξαγωγική τεχνογνωσία», αλλά στην ίδια την ελλιπή κρατική συμβολή, στην προσπάθεια να αναπτυχθούν οι ελληνικές εξαγωγές και όχι μόνο τα τελευταία χρόνια, αλλά σε μια μακρά πορεία απαξίωσης του ελληνικού παραγωγικού δυναμικού.

Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

Η σχετικότητα και η παγίδα της προσέγγισης πολλαπλών κοινών-στόχος

Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων πέφτουν στην παγίδα της προσέγγισης πολλαπλών κοινών αντί να εστιάζουν την προσοχή τους στην εξειδίκευση ήτοι την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων - σχετικού περιεχομένου, που να απευθύνεται σε στοχευόμενο κοινό. Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, η εξειδίκευση είναι παράγοντας επιτυχίας και μοχλός ανάπτυξης στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το παραπάνω επιβεβαιώνεται περίτεχνα από το «μοντέλο αποδοτικότητας κάλυψης χρηστών του διαδικτύου και του Conversion Rate του Ηλεκτρονικού Εμπορίου» το οποίο θα σας αναλύσω παρακάτω:
ecommerce efficieny-model-coverage reach internet user and conversion rateΚατά αρχάς είναι κατανοητό ότι δεν υφίσταται ένα καθολικό ποσοστό ανταπόκρισης για αγορές στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, ενώ το ύψος του Conversion Rate, ο οποίος είναι ένας από τους τρεις βασικούς δείκτες αποδοτικότητας (KPI – Key Performance Indicator) των Ηλεκτρονικών Καταστημάτων, επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Το ύψος του προκύπτει από την πολύπλοκη αλληλεπίδραση διαφόρων παραγόντων,

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Ελληνικός συνασπισμός για τις ψηφιακές θέσεις εργασίας και τις δεξιότητες


e-Skills (ψηφιακές δεξιότητες): νέα εκστρατεία της Επιτροπής

Η ζήτηση για θέσεις εργασίας που απαιτούν ψηφιακές δεξιότητες αυξάνεται ταχέως – και είναι πιθανό να δημιουργηθεί έλλειψη δεξιοτήτων που μπορεί να οδηγήσει σε ένα εκατομμύριο κενές θέσεις εργασίας στην Ευρώπη μέχρι το 2020. Η Επιτροπή έχει προσδιορίσει τις ΤΠΕ ως μία από τους τρεις κλάδους στους οποίους αυξάνεται ταχύτερα η απασχόληση και ως ενέργεια ευαισθητοποίησης για τις ψηφιακές δεξιότητες η Επιτροπή ξεκινά σήμερα στην Αθήνα την εκστρατεία "e-Skills for Jobs" στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ.



Νέα μελέτη που δημοσιεύεται σήμερα με θέμα e-Skills in Europe: measuring Progress and Moving Ahead δείχνει ότι η τάση προς υψηλού επιπέδου δεξιότητες ΤΠΕ θα συνεχιστεί. Σύμφωνα με τις κυριότερες προβλέψεις, μέχρι το 2020 ο αριθμός των θέσεων εργασίας στον τομέα της διαχείρισης, της αρχιτεκτονικής και της ανάλυσης των ΤΠΕ θα αυξηθεί κατά 44% σε σύγκριση με το 2011, και οι συναφείς θέσεις εργασίας κατά 16%. Οι θέσεις για τεχνικούς μέσου επιπέδου θα μειώνονται

Κυριακή 4 Μαΐου 2014

Entrepreneurship Hub Athens : let's start this journey together!

Το ταξίδι μας στον χώρο της Επιχειρηματικότητας συνεχίζεται με τον ορισμό του Δρ.Σκλαβούνου Αριστοτέλη ως βασικού Εκπαιδευτή στην Κυψέλη Επιχειρηματικότητας Αθηνών της ΓΓΝΓ και με  αντικείμενο διδασκαλίας Business Plan and Business Managment.




Οι «Κυψέλες Επιχειρηματικότητας» έχουν ως στόχο να στηριχθούν ενεργά νέοι που έχουν διακριθεί για τις επιχειρηματικές τους ιδέες, προκειμένου να τις αναπτύξουν σε ώριμα επιχειρηματικά σχέδια και σε βιώσιμες εμπορικά επιχειρήσεις. 

Η στήριξη που θα τους προσφέρουν οι «Κυψέλες Επιχειρηματικότητας» συνίσταται στα ακόλουθα: 


(α) χορήγηση υποτροφιών ολιγόμηνης διάρκειας, έτσι ώστε οι νέοι που επιθυμούν να «επιχειρήσουν» να μπορούν απερίσπαστοι να επικεντρωθούν στα επιχειρηματικά τους σχέδια. 


Η Ε.Ε. ζητά περισσότερο "made in Greece"

Κατά 6,4% αυξήθηκαν οι εξαγωγές προς την ευρωζώνη το 2013

Γυρίζουν πίσω οι Έλληνες εξαγωγείς στους προορισμούς από τους οποίους ξεκίνησαν. Ακριβό ευρώ, κρίση στις αναπτυσσόμενες οικονομίες και δειλή ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας στρέφουν ξανά τους Έλληνες παραγωγούς στις πιο «σίγουρες» ευρωπαϊκές αγορές και, κυρίως, σ’ αυτές της Ευρωζώνης. Η στροφή αυτή αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (Φεβρουάριος 2014), τα οποία, όμως, αντανακλούν τη συνολική πορεία των ελληνικών εξαγωγών ήδη από το 2013. Πιο αναλυτικά, οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν προς τις χώρες της Ε.Ε. έστω και οριακά, δηλαδή κατά 0,4%, με τις χώρες της Ευρωζώνης να κρατούν τα ηνία (+6,4%). Αντίθετα, μειώθηκαν προς τις «τρίτες χώρες» (όλες οι χώρες εκτός εκείνων της Ε.Ε., π.χ. ΗΠΑ, Τουρκία, Κίνα) κατά 12,4%.



Από τον ΠΣΕ εκτιμούν πως το θετικό κλίμα για τα ελληνικά προϊόντα στις ευρωπαϊκές αγορές θα ενισχυθεί περαιτέρω φέτος. Την εικόνα αυτή επιβεβαιώνουν, μιλώντας στο «Κ», σημαίνοντα στελέχη μεγάλων ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, αλλά και μέλη ελληνικών διπλωματικών αποστολών στην Ευρωζώνη. Συγκεκριμένα:

Export Academy

Export Academy