Το μάρκετινγκ αποτελεί κρίσιμο συστατικό
επιτυχίας. Αυτό που πρέπει να αναρωτηθούν οι μικροεπιχειρηματίες και οι
επαγγελματίες, είναι αν ξοδεύουν αρκετό χρόνο και χρήμα στο μάρκετινγκ των
επιχειρήσεών τους. Αν όχι, είναι σχετικά εύκολο να το κάνουν αρκεί να
συνειδητοποιήσουν ότι θα πρέπει να δεσμευτούν για να εξυπηρετήσουν το σκοπό
τους. Δηλαδή, την επικοινωνία των προϊόντων/υπηρεσιών τους, την έγκαιρη
παράδοση τους και την εξυπηρέτηση των πελατών τους, με στόχο τα οφέλη και τα
έσοδα που θα έχουν από αυτά.
Αν δεν πιστεύετε στη δυνατότητα επιτυχίας που θα
σας προσφέρει το μάρκετινγκ των προϊόντων/υπηρεσιών σας, τότε οι ελπίδες
επιτυχίας σας στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον του διαδικτύου, είναι πολύ
λίγες. Από την άλλη μεριά, αυτό που πρέπει να σκεφτείτε, είναι πως αν νομίζετε
πως δεν έχετε αρκετό χρόνο για να ασχοληθείτε με αυτό, δεν σημαίνει πως είναι
πράγματι έτσι.
Το πρώτο βήμα είναι να συνειδητοποιήσετε το λάθος
σας, δηλαδή ότι δεν αρκεί μόνο η θέληση σας για επιτυχία, και να προχωρήσετε
ένα βήμα παραπάνω. Αρχίστε, αφιερώνοντας ένα λογικό ποσοστό του χρόνου σας στο
μάρκετινγκ, π.χ. 10% - 20%. Και μην ανησυχείτε ότι αυτό θα μειώσει ενδεχομένως
τα έσοδά σας, διότι αυτό θα είναι προσωρινό και τα έσοδά σας θα αυξηθούν αν
αφιερώσετε χρόνο και πόρους στο σχέδιο σας. Αυτός είναι ο φυσικός κύκλος στις
business.
Πρώτα απ’ όλα θα χρειαστεί να δημιουργήσετε ένα
πλάνο μάρκετινγκ. Μη σας φοβίζει αυτό. Ένα απλό πλάνο μάρκετινγκ περιλαμβάνει
συγκεκριμένες πρακτικές και χρονοδιάγραμμα. Σκεφθείτε ακριβώς τα βήματα που
πρέπει να ακολουθήσετε και μην αποθαρρυνθείτε εύκολα. Ιδού μερικές συμβουλές
βασισμένες στην εμπειρία μου και άλλες, που προτείνουν οι ειδικοί του χώρου. Προσαρμόστε τις στα δικά σας δεδομένα ώστε να δουλέψουν για σας:
βασισμένες στην εμπειρία μου και άλλες, που προτείνουν οι ειδικοί του χώρου. Προσαρμόστε τις στα δικά σας δεδομένα ώστε να δουλέψουν για σας:
1. Αξιοποιήστε
τα πιο απίθανα δίκτυα. Οι μεγάλες επιχειρήσεις που
δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο on-line, ωφελούνται σημαντικά, από τα
κοινωνικά δίκτυα, βελτιστοποιώντας τα search engines και τις pay per click
καμπάνιες τους. Αλλά οι περισσότεροι μεμονωμένοι επαγγελματίες, μπορούν να
ωφεληθούν από τη δημιουργία επαφών off-line, ακόμα και στα πιο απίθανα σημεία,
ανεξάρτητα από το αντικείμενο δραστηριότητάς τους. Πιστέψτε με το έχω πράξει
στο παρελθόν με επιτυχία και το πράττω ακόμα και σήμερα. Για να γνωρίσετε και
άλλους επαγγελματίες, πηγαίνετε σε σεμινάρια, διαλέξεις, συνέδρια και άλλα είδη
συγκεντρώσεων που μπορεί να σας ενδιαφέρουν. Για να κατανοήσετε τι θέλουν οι
πελάτες, πηγαίνετε, ακόμα και στα πιο απίθανα σημεία, είναι πολύ σημαντικό να
κρατάτε τα αφτιά και τα μάτια σας ανοικτά, σε οποιοδήποτε χώρο βρίσκεστε, από
ένα μικρό μπακάλικο, καφετερία, μπαρ, μέχρι οποιοδήποτε τοπικό ή μη κατάστημα
επισκέπτεστε καθημερινά. Επιπροσθέτως, ψάξτε για εμπορικά επιμελητήρια,
επιχειρηματικούς συνδέσμους και άλλες ομάδες δικτύωσης που μπορεί να σας
ενδιαφέρουν, για να βρείτε και άλλους που έχουν τις ίδιες επαγγελματικές
ανησυχίες με σας.
2. Δημιουργήστε
μια λίστα επαφών. Πάντα μου άρεσε να γνωρίζω
ανθρώπους από τα παραπάνω σημεία που περιγράφω, μέχρι να τηλεφωνώ σε άλλους
μέσω μιας λίστας επαφών που δημιουργούσα. Αν δεν έχετε τον χρόνο να
ασχοληθείτε, ζητείστε από το βοηθό σας να το κάνει, ή αν δεν διαθέτετε βοηθό
μπορείτε να προσλάβετε ένα φοιτητή που κάνει την πρακτική του να τη φτιάξει για
λογαριασμό σας (μπορείτε να ζητήσετε σχετικές πληροφορίες από τα γραφεία
διασύνδεσης των πανεπιστημίων). Καταγράψτε τι ακριβώς θέλετε να πετύχετε μέσα
από αυτές τις επαφές. Φτιάξτε ένα σενάριο, ανάλογα με όλες τις πιθανές περιπτώσεις
που μπορεί να αντιμετωπίσετε στις επαφές αυτές. Θα αρκεστείτε σε μια τηλεφωνική
ενημέρωση, θα ζητήσετε ένα προσωπικό ραντεβού, θα ζητήσετε την άδεια να
στείλετε πληροφορίες ή δείγματα των προϊόντων σας, με τελικό στόχο πάντα να
κλείσετε μια πώληση. Στο σενάριο που θα φτιάξετε προσπαθήστε να προβλέψετε κάθε
αντίδραση ώστε να έχετε έτοιμο σχέδιο δράσης.
3. Αξιοποιείστε
τα Social Media. Κανένας δεν πάει σε μια
συνάντηση με τις business cards στο χέρι για να μιλήσει λίγο για τον εαυτό του
και να φύγει. Πηγαίνει για να δημιουργήσει σχέσεις. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει
και με τα κοινωνικά δίκτυα. Οικοδομούν σχέσεις. Κάνετε ερωτήσεις, εκφράστε τα
ενδιαφέροντα σας, κάνετε γνωριμίες. Αν και αυτό είναι μια μακροπρόθεσμη
επένδυση, στο τέλος, όμως, δεν θα το μετανιώσετε. Μεγάλες προσωπικές και
επαγγελματικές σχέσεις, μπορούν να κτισθούν με αυτό τον τρόπο.
4. Προσκαλέστε
και γνωρίστε bloggers. Αν ακόμα δεν κάνετε
blogging, ίσως ήρθε η στιγμή να αρχίσετε. Μπορεί να είναι μια ακόμα
μακροπρόθεσμη επένδυση, χωρίς άμεσα αποτελέσματα, αλλά στο τέλος θα έρθουν κι
αυτά. Κάνετε σχόλια σε blogs και επικοινωνήστε με άλλους bloggers, που
στοχεύουν στο ίδιο κοινό με σας, γράφοντας κάτι γι’ αυτούς. Με τον τρόπο αυτό
θα κερδίσετε συνδρομητές και θα επεκτείνετε το κοινό σας. Προσκαλέστε τους πιο
δημοφιλείς bloggers να δημοσιεύσουν κάτι στη δική σας σελίδα. Οι δημοφιλείς
bloggers, θα σας φέρουν νέους οπαδούς, πολλοί από τους οποίους θα μείνουν στη
σελίδα σας.
5. Κάντε
Podcasting. Μπορεί αυτό να σας φοβίζει και
να σας προκαλεί σύγχυση, αλλά αν διερευνήσετε πως μπορείτε να δημιουργήσετε το
δικό σας Podcast, θα εκπλαγείτε με το πόσο εύκολο είναι. Το να έχετε το δικό
σας Podcast, σας αναγορεύει σε «εμπειρογνώμονα» και σας βοηθάει να διευρύνετε
τους ορίζοντες σας. Κάνετε ειδικές προσφορές που θα δημιουργήσουν κίνηση στο
site σας, και καταγράψτε τους ενδιαφερόμενους γι’ αυτές στη λίστα σας.
6. Κάντε
Follow up στους παλιούς σας πελάτες. Μπορεί
αυτό να ακούγεται προφανές και αυτονόητο, αλλά η εμπειρία έχει δείξει ότι οι
παλιοί πελάτες συχνά παραμελούνται. Υπάρχουν πολλά αναξιοποίητα πεδία δράσης
για να αναπτύξετε με τους υπάρχοντες, παλιούς και υποψήφιους πελάτες σας.
Σκεφτείτε τι μπορείτε να κάνετε γι’ αυτό. Από το να αναδημιουργήσετε την εικόνα
που έχουν για σας ή το προϊόν/υπηρεσία σας, μέχρι να δημιουργήσετε ειδικές
προσφορές για εκείνους που έχουν ταμειακά προβλήματα. Οτιδήποτε θα μπορούσε να
πυροδοτήσει εκ νέου το ενδιαφέρον τους.
7. Να
είστε συνεπής στο μήνυμά σας. Μπορεί να
πάρει χρόνο μέχρι να έχετε ανταπόκριση σε οποιοδήποτε πλάνο μάρκετινγκ
δημιουργήσετε. Υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί να σας παρακολουθούν πολύ καιρό
πριν αποφασίσουν να έλθουν σε επαφή μαζί σας. Όλοι διαθέτουμε κάτι διαφορετικό,
που μπορεί να πυροδοτήσει συναισθηματικά και οικονομικά κίνητρα στους πελάτες
μας, τη σωστή στιγμή, στο σωστό σημείο.
Τίποτα δεν επιτυγχάνεται και δεν κερδίζεται σε μια
νύχτα. Χρειάζεται πίστη, υπομονή, επιμονή και εγρήγορση. Και κυρίως, χρειάζεται
ένα συνεπές πλάνο μάρκετινγκ
Πηγή:www.reporter.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου