Σελίδες

Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

Καλλιμάνης : Το ελληνικό ψάρι από το Αίγιο που φτάνει στις διεθνείς αγορές

Στη διέρυνση του δικτύου εξαγωγών της επικεντρώνεται η διοίκηση της ελληνικής επιχείρησης «Καλλιμάνης», επιδιώκοντας να αυξήσει σταδιακά το 15% του συνολικού κύκλου εργασιών της που πραγματοποιεί στις ξένες αγορές.
Συμπληρώνοντας την 60ή δεκαετία δραστηριότητας, η εταιρεία έχει κατακτήσει την πρώτη θέση στον κλάδο των κατεψυγμένων αλιευμάτων, με συνολικό μερίδιο 25% και κύκλο εργασιών της τάξης των 45 εκατ. ευρώ. «Ανήκει στις 40 κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις στον ευρύτερο κλάδο τροφίμων και ποτών, και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη επιχείρηση στη Δυτική Ελλάδα», όπως επισημαίνει στην «Η» η Ντίνα Καλλιμάνη, εντεταλμένη σύμβουλος του Ομίλου, τονίζοντας πως «διαθέτουμε μια ευρεία γκάμα επώνυμων, καινοτόμων προϊόντων που διαρκώς ανανεώνονται και τα οποία απευθύνονται στον καταναλωτή αλλά και τον επαγγελματία».


Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1956, πάνω στη θάλασσα, σε μία μικρή πόλη της Πελοποννήσου, το Αίγιο. Το πάθος της για γεύσεις της θάλασσας, δημιουργικότητα και η προσήλωσή της στην ποιότητα εξασφάλισαν, εκτός της ηγετικής της θέσης στην ελληνική αγορά, μια μακρόχρονη και οργανωμένη διεθνή παρουσία με επώνυμα προϊόντα σε χώρες του εξωτερικού. Σήμερα, οι εξαγωγές της αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό επί του συνολικού κύκλου εργασιών της, ο οποίος επιτυγχάνεται κατά 80% από την αγορά του HoReCa και 20% από τα προϊόντα λιανικής.Στην «Καλλιμάνης», η ανάπτυξη των εξαγωγών επιτυγχάνεται μέσω της προσαρμογής στα δεδομένα των αγορών και της προσφοράς προϊόντων, τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες του ξένου καταναλωτή, αποτελεί «κλειδί» επιβίωσης για τις ελληνικές εταιρείες τροφίμων.

Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Η Export Academy συναντά στο Athens Entrepreneurship Hubs την startup γενιά


Το ταξίδι μας στον χώρο της Startup  Επιχειρηματικότητας μας έφερε κοντά στην Κυψέλη Επιχειρηματικότητας Αθηνών της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς .  



Η φωτογραφία είναι από την είσοδο του Founda.tion, όπου με εκπαιδευτή τον Δρ.Σκλαβούνου Αριστοτέλη όλες οι ομάδες εργασίας εμβάθυναν σε ανάλυση  Business Plan and Business Managment.

Τρίτη 20 Μαΐου 2014

Πως να δημιουργήσετε ένα συνεπές πλάνο μάρκετινγκ

Το μάρκετινγκ αποτελεί κρίσιμο συστατικό επιτυχίας. Αυτό που πρέπει να αναρωτηθούν οι μικροεπιχειρηματίες και οι επαγγελματίες, είναι αν ξοδεύουν αρκετό χρόνο και χρήμα στο μάρκετινγκ των επιχειρήσεών τους. Αν όχι, είναι σχετικά εύκολο να το κάνουν αρκεί να συνειδητοποιήσουν ότι θα πρέπει να δεσμευτούν για να εξυπηρετήσουν το σκοπό τους. Δηλαδή, την επικοινωνία των προϊόντων/υπηρεσιών τους, την έγκαιρη παράδοση τους και την εξυπηρέτηση των πελατών τους, με στόχο τα οφέλη και τα έσοδα που θα έχουν από αυτά.


Αν δεν πιστεύετε στη δυνατότητα επιτυχίας που θα σας προσφέρει το μάρκετινγκ των προϊόντων/υπηρεσιών σας, τότε οι ελπίδες επιτυχίας σας στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον του διαδικτύου, είναι πολύ λίγες. Από την άλλη μεριά, αυτό που πρέπει να σκεφτείτε, είναι πως αν νομίζετε πως δεν έχετε αρκετό χρόνο για να ασχοληθείτε με αυτό, δεν σημαίνει πως είναι πράγματι έτσι. 


Το πρώτο βήμα είναι να συνειδητοποιήσετε το λάθος σας, δηλαδή ότι δεν αρκεί μόνο η θέληση σας για επιτυχία, και να προχωρήσετε ένα βήμα παραπάνω. Αρχίστε, αφιερώνοντας ένα λογικό ποσοστό του χρόνου σας στο μάρκετινγκ, π.χ. 10% - 20%. Και μην ανησυχείτε ότι αυτό θα μειώσει ενδεχομένως τα έσοδά σας, διότι αυτό θα είναι προσωρινό και τα έσοδά σας θα αυξηθούν αν αφιερώσετε χρόνο και πόρους στο σχέδιο σας. Αυτός είναι ο φυσικός κύκλος στις business.


Πρώτα απ’ όλα θα χρειαστεί να δημιουργήσετε ένα πλάνο μάρκετινγκ. Μη σας φοβίζει αυτό. Ένα απλό πλάνο μάρκετινγκ περιλαμβάνει συγκεκριμένες πρακτικές και χρονοδιάγραμμα. Σκεφθείτε ακριβώς τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε και μην αποθαρρυνθείτε εύκολα. Ιδού μερικές συμβουλές

Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Από το Γυαλί της Νισύρου... ρέει η «Λάβα» σε συνολικά 14 αγορές

Υδροπονικές Καλλιέργειες Ελαφρόπετρας

Τα σχέδια και οι προσπάθειες της εταιρείας μέχρι τώρα έχουν αποδώσει καρπούς, καθώς οι εξαγωγές ελαφρόπετρας αντιστάθμισαν πλήρως τις απώλειες της εσωτερικής αγοράς.
Δυναμική πορεία εξάπλωσης σε νέες αγορές, διαφοροποίηση σε νέες εφαρμογές και αναβάθμιση των υπηρεσιών της, εμφανίζει τα τελευταία χρόνια η μεταλλευτική εταιρεία «Λάβα Μεταλλευτική & Λατομική», ξεπερνώντας τις δυσκολίες της εγχώριας αγοράς.


Με παρουσία από το 1952 στον κλάδο των ορυκτών στην Ελλάδα και εγκαταστάσεις στο Γυαλί Νισύρου, το Αλτσί Σητείας και τη Μήλο, η «Λάβα» δραστηριοποιείται στην εξόρυξη, επεξεργασία και εμπορία βιομηχανικών ορυκτών, ενώ με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αμερική, η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στο κύριο προϊόν της, την ελαφρόπετρα και είναι από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες εταιρείες του κλάδου της.

Startup στην καινοτομία και την εναλλακτική χρηματοδότηση

Σχεδόν 150 νεοφυείς επιχειρήσεις προσέλκυσαν 55 εκατ. δολάρια το 2013, υλοποιώντας τις πρωτότυπες ιδέες των ιδρυτών τους σε συνεργασία με επενδυτικά funds του εξωτερικού

Δεν είναι ακόμη πολλές, αλλά δεν είναι πλέον και λίγες. Τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα.

Ο λόγος για τις startup ή νεοφυείς επιχειρήσεις που έχουν ανοίξει τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέγραψε το επιχειρηματικό portal EMEA.gr, σήμερα αυτές οι επιχειρήσεις αριθμούν τις 144, ενώ το 2010 ήταν μόλις 16.

Στη συντριπτική πλειονότητά τους, οι νεοφυείς δραστηριοποιούνται στην τεχνολογία και χρηματοδοτούνται από capital και private equity funds, προερχόμενα κυρίως έως τώρα από την Ελλάδα (κοινοτικά ταμεία, τράπεζες) και τις ΗΠΑ. Παράλληλα, λειτουργούν πάνω από έξι μεγάλοι φορείς παροχής συμβουλών εφαρμογής των νέων επιχειρηματικών ιδεών, ενώ ξεπερνούν τους δέκα οι πιο γνωστοί χώροι φιλοξενίας τους.


Σάββατο 10 Μαΐου 2014

General Food Storage Tips and Safety (Including Freezing and Thawing) - Useful Links about USA


Resources for Safe Food Freezing:
USDA: food freezing fact sheet
USDA: using thermometers to ensure safe and proper freezer temperatures
FoodSafety.gov: storage shelf life for food in the freezer
FDA: refrigerator and freezer storage chart

Resources on Safe Food Thawing:
USDA: safe defrosting methods for foods
Michigan State University Extension: safe microwave defrosting
National Food Service Management Institute: fact sheet for thawing
North Carolina State University: thawing food safely

Other Resources for Safe Food Storage:
National Health Service: how to store food safely
FoodSafety.gov: facts and tips for freezing and thawing
Home Food Safety: safe refrigeration/storage of foods
University of Wisconsin-Madison: safely preserving food

See more at: http://www.katom.com/learning-center/safe-food-handling-fact-sheet.html#sthash.lYmda5ym.dpuf


 

Γνώμη: Αναπάντητη πρόκληση

Η αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας και ισχυρής εμπορικής παρουσίας παρέμεινε ευχολόγιο και ουδέποτε πήρε το δρόμο της πρακτικής εφαρμογής.

Η δυνατότητα της χώρας να βγει οριστικά από την κόκκινη ζώνη της χρεοκοπίας δεν έχει να κάνει μόνο με την ορθή διαχείριση του κράτους και την αποτελεσματική μακροπρόθεσμη αντιμετώπιση του δημοσίου χρέους. 
Σχετίζεται περισσότερο απ’ όλα με την παραγωγική της ικανότητα, το πόσο μπορεί να παράγει επιτυχημένα αγαθά και υπηρεσίες, που θα εξασφαλίσουν μόνιμες πηγές πλούτου και θα λύσουν το δημοσιονομικό πρόβλημα με δυναμικό τρόπο, πέρα από περιοριστικές ισορροπίες και εθνικολογιστικές τεχνικές.

Οι εξαγωγείς έχουν μιλήσει κατά καιρούς για έλλειψη εξαγωγικής τεχνογνωσίας, που χαρακτηρίζει όχι μόνο τις μικρές αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις.
Σε αυτή την περίπτωση ο ψόγος δεν πέφτει στις επιχειρήσεις που δηλώνουν ότι δεν διαθέτουν «εξαγωγική τεχνογνωσία», αλλά στην ίδια την ελλιπή κρατική συμβολή, στην προσπάθεια να αναπτυχθούν οι ελληνικές εξαγωγές και όχι μόνο τα τελευταία χρόνια, αλλά σε μια μακρά πορεία απαξίωσης του ελληνικού παραγωγικού δυναμικού.

Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

Η σχετικότητα και η παγίδα της προσέγγισης πολλαπλών κοινών-στόχος

Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων πέφτουν στην παγίδα της προσέγγισης πολλαπλών κοινών αντί να εστιάζουν την προσοχή τους στην εξειδίκευση ήτοι την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων - σχετικού περιεχομένου, που να απευθύνεται σε στοχευόμενο κοινό. Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, η εξειδίκευση είναι παράγοντας επιτυχίας και μοχλός ανάπτυξης στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το παραπάνω επιβεβαιώνεται περίτεχνα από το «μοντέλο αποδοτικότητας κάλυψης χρηστών του διαδικτύου και του Conversion Rate του Ηλεκτρονικού Εμπορίου» το οποίο θα σας αναλύσω παρακάτω:
ecommerce efficieny-model-coverage reach internet user and conversion rateΚατά αρχάς είναι κατανοητό ότι δεν υφίσταται ένα καθολικό ποσοστό ανταπόκρισης για αγορές στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, ενώ το ύψος του Conversion Rate, ο οποίος είναι ένας από τους τρεις βασικούς δείκτες αποδοτικότητας (KPI – Key Performance Indicator) των Ηλεκτρονικών Καταστημάτων, επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Το ύψος του προκύπτει από την πολύπλοκη αλληλεπίδραση διαφόρων παραγόντων,

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Ελληνικός συνασπισμός για τις ψηφιακές θέσεις εργασίας και τις δεξιότητες


e-Skills (ψηφιακές δεξιότητες): νέα εκστρατεία της Επιτροπής

Η ζήτηση για θέσεις εργασίας που απαιτούν ψηφιακές δεξιότητες αυξάνεται ταχέως – και είναι πιθανό να δημιουργηθεί έλλειψη δεξιοτήτων που μπορεί να οδηγήσει σε ένα εκατομμύριο κενές θέσεις εργασίας στην Ευρώπη μέχρι το 2020. Η Επιτροπή έχει προσδιορίσει τις ΤΠΕ ως μία από τους τρεις κλάδους στους οποίους αυξάνεται ταχύτερα η απασχόληση και ως ενέργεια ευαισθητοποίησης για τις ψηφιακές δεξιότητες η Επιτροπή ξεκινά σήμερα στην Αθήνα την εκστρατεία "e-Skills for Jobs" στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ.



Νέα μελέτη που δημοσιεύεται σήμερα με θέμα e-Skills in Europe: measuring Progress and Moving Ahead δείχνει ότι η τάση προς υψηλού επιπέδου δεξιότητες ΤΠΕ θα συνεχιστεί. Σύμφωνα με τις κυριότερες προβλέψεις, μέχρι το 2020 ο αριθμός των θέσεων εργασίας στον τομέα της διαχείρισης, της αρχιτεκτονικής και της ανάλυσης των ΤΠΕ θα αυξηθεί κατά 44% σε σύγκριση με το 2011, και οι συναφείς θέσεις εργασίας κατά 16%. Οι θέσεις για τεχνικούς μέσου επιπέδου θα μειώνονται

Κυριακή 4 Μαΐου 2014

Entrepreneurship Hub Athens : let's start this journey together!

Το ταξίδι μας στον χώρο της Επιχειρηματικότητας συνεχίζεται με τον ορισμό του Δρ.Σκλαβούνου Αριστοτέλη ως βασικού Εκπαιδευτή στην Κυψέλη Επιχειρηματικότητας Αθηνών της ΓΓΝΓ και με  αντικείμενο διδασκαλίας Business Plan and Business Managment.




Οι «Κυψέλες Επιχειρηματικότητας» έχουν ως στόχο να στηριχθούν ενεργά νέοι που έχουν διακριθεί για τις επιχειρηματικές τους ιδέες, προκειμένου να τις αναπτύξουν σε ώριμα επιχειρηματικά σχέδια και σε βιώσιμες εμπορικά επιχειρήσεις. 

Η στήριξη που θα τους προσφέρουν οι «Κυψέλες Επιχειρηματικότητας» συνίσταται στα ακόλουθα: 


(α) χορήγηση υποτροφιών ολιγόμηνης διάρκειας, έτσι ώστε οι νέοι που επιθυμούν να «επιχειρήσουν» να μπορούν απερίσπαστοι να επικεντρωθούν στα επιχειρηματικά τους σχέδια. 


Η Ε.Ε. ζητά περισσότερο "made in Greece"

Κατά 6,4% αυξήθηκαν οι εξαγωγές προς την ευρωζώνη το 2013

Γυρίζουν πίσω οι Έλληνες εξαγωγείς στους προορισμούς από τους οποίους ξεκίνησαν. Ακριβό ευρώ, κρίση στις αναπτυσσόμενες οικονομίες και δειλή ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας στρέφουν ξανά τους Έλληνες παραγωγούς στις πιο «σίγουρες» ευρωπαϊκές αγορές και, κυρίως, σ’ αυτές της Ευρωζώνης. Η στροφή αυτή αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (Φεβρουάριος 2014), τα οποία, όμως, αντανακλούν τη συνολική πορεία των ελληνικών εξαγωγών ήδη από το 2013. Πιο αναλυτικά, οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν προς τις χώρες της Ε.Ε. έστω και οριακά, δηλαδή κατά 0,4%, με τις χώρες της Ευρωζώνης να κρατούν τα ηνία (+6,4%). Αντίθετα, μειώθηκαν προς τις «τρίτες χώρες» (όλες οι χώρες εκτός εκείνων της Ε.Ε., π.χ. ΗΠΑ, Τουρκία, Κίνα) κατά 12,4%.



Από τον ΠΣΕ εκτιμούν πως το θετικό κλίμα για τα ελληνικά προϊόντα στις ευρωπαϊκές αγορές θα ενισχυθεί περαιτέρω φέτος. Την εικόνα αυτή επιβεβαιώνουν, μιλώντας στο «Κ», σημαίνοντα στελέχη μεγάλων ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, αλλά και μέλη ελληνικών διπλωματικών αποστολών στην Ευρωζώνη. Συγκεκριμένα:

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Πως να «σκίσετε» στην παρουσίασή σας

Όλοι μας κατά καιρούς έχουμε κάνει παρουσιάσεις προϊόντων ή υπηρεσιών. Έχοντας κάνει ο ίδιος πολλές, αλλά και έχοντας συμμετάσχει σε εκατοντάδες άλλες, εκείνες που τελικά έκαναν την διαφορά από τον ανταγωνισμό, ήταν αυτές που δεν πλάτειαζαν, σε περιττές και άνευ ουσίας λεπτομέρειες που αφορούσαν τα επιτεύγματα της επιχείρησης που εκπροσωπούσα, αλλά αυτές που εστίαζαν στα προβλήματα και τις ανάγκες του πελάτη, και του προσέφεραν λύσεις.


Η σημασία που αποδίδει κανείς σε μια παρουσίαση, είτε παρουσιάζει κάτι ανεπίσημα μεταξύ ενός καφέ, ή επίσημα σε ένα γκρουπ ανθρώπων που παίρνουν αποφάσεις, είναι σημαντική, διότι μπορεί να κάμψει τη δυνατότητα σας να επιτύχετε την πώληση του προϊόντος/ υπηρεσίας σας και να αυξήσετε γενικότερα τις πωλήσεις σας. Με βάση λοιπόν την εμπειρία μου, αλλά και όσα κατά καιρούς προτείνουν οι ειδικοί, απομόνωσα επτά στρατηγικές οι οποίες θα σας βοηθήσουν να κάνετε τις παρουσιάσεις σας πιο αποτελεσματικές.

Σάββατο 26 Απριλίου 2014

Αυτοί είναι οι πλουσιότεροι Έλληνες ομογενείς

Η προσωπική τους περιουσία υπερβαίνει τα 16 δισ. ευρώ, όσο δηλαδή το ΑΕΠ της Κύπρου. Ναυτιλία, ακίνητα και φάρμακα ορισμένοι από τους κλάδους όπου κυριαρχούν

Μια αυτοκρατορία χρώματος ελληνικού ανθεί εκτός συνόρων. Ο λόγος για τους αυτοδημιούργητους Έλληνες επιχειρηματίες που εγκατέλειψαν τη χώρα τους αναζητώντας -με μόλις ελάχιστα χρήματα στην τσέπη σε πολλές περιπτώσεις- το «Greek dream», το οποίο, τελικά, παρά τις αρχικές δυσκολίες, κατάφεραν να κάνουν πραγματικότητα. Το «Κ» παρουσιάζει τους δέκα πλουσιότερους και λιγότερο γνωστούς Έλληνες επιχειρηματίες, που διαπρέπουν σε κλάδους όπως η φαρμακοβιομηχανία, τα ακίνητα, τα καλλυντικά και η ναυτιλία στις ΗΠΑ, την Αυστραλία και τη Μεγάλη Βρετανία.

Πρόκειται για δισεκατομμυριούχους που, παρότι παρακολουθούν από απόσταση το εγχώριο γίγνεσθαι, διακρίνονται για τη φιλανθρωπική δράση τους και τη συμβολή τους στη στήριξη της ελληνικής ανάκαμψης.

Απαιτείται η συνεργασία όλων για να αυξήσουμε τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων

Η χώρα μας περιλαμβάνεται στους πέντε πρώτους προμηθευτές αγροτικών προϊόντων σε 25 χώρες, με ποσοστά συμμετοχής στις εισαγωγές τους που ξεπερνούν το 80%. Αυτό αναφέρθηκε σε εκδήλωση με θέμα: «Η εξωστρέφεια των αγροτικών προϊόντων ως στρατηγική επιλογή», το οποίο πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 24 Απριλίου, στην Αθήνα. Αντικείμενο της εκδήλωσης ήταν η ανάδειξη των «εργαλείων» που δημιούργησε το ΥπΑΑΤ για την υποστήριξη των εξαγωγών των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων, αλλά και η απλούστευση των διεργασιών σε όλο το δίκτυο του κλάδου της εξωστρέφειας.


Ωστόσο για να αυξηθούν οι εξαγωγές απαιτείται η συνεργασία όλων. Όπως ανέφερε απευθυνόμενη στους εμπόρους η κ. Ευαγγελία Κουρεντά, προϊστάμενη της Δ/νσης Μεταποίησης του ΥπΑΑΤ, «στο εσωτερικό της χώρας μπορεί να λειτουργούμε ανταγωνιστικά αλλά στο εξωτερικό θα πρέπει να λειτουργούμε συναγωνιστικά».


Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

A 10 Step Food Product Marketing Plan - Ask the Right Questions

Brand Position Leads to Better Brand Awareness - You Just Have to Ask!

By Barry Cohen

Too often, we're looking for answers-without asking the right questions. As marketing consultants, we always focus on the questions first, in order to gain both balance and perspective when we counsel a business owner on what direction to take.



Here is my favorite list of questions for any business conducting a self-examination:

1. What is your company's brand awareness level? Meaning, do consumers even know your brand exists? Twitter is becoming a food entrepreneurs best friend to ask the consumer what is on their mind. You can conduct in-store surveys… this can be combined with food demo's you are already planning. Another out of the box idea would be asking a non-competing brand to poll its customers on their website (with a promise to reciprocate).

Gourmet Food Product Marketing Plans

A well-developed and implemented marketing plan is crucial to your gourmet food product business success. Marketing is necessary to find and entice customers to buy your gourmet food. Without customers, you don't have a business. To create an effective plan, you need to know your products, understand your customers and deliver marketing strategies to your market.

Step 1
Define what is unique about your gourmet food business. Marketing is about differentiating yourself from the competition. Your business can be different on a variety of factors including price, service and location. For example, your gourmet food business might cater to the frugal crowd. Or maybe you offer home delivery.

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Εξαγωγές, η "αχίλλειος πτέρνα" της ελληνικής ανάκαμψης

Την ανάγκη της Ελλάδας να συνεχίσει τις σοβαρές μεταρρυθμίσεις, διαρθρωτικές και μη, καταδεικνύει η ετήσια έκθεση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ για το διεθνές εμπόριο, με τίτλο “The Global Enabling Trade Report 2014” η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα την προηγούμενη εβδομάδα. 

Στην 353 σελίδων έκθεση, οι οικονομολόγοι και αναλυτές του WEF παρουσιάζουν μια “ακτινογραφία” συνολικά του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά και πιο αναλυτικά των 138 χωρών που περιλαμβάνονται στη σύνθεση του δείκτη Enable Trading Index, ενός δείκτη που ουσιαστικά αποτυπώνει την δυνατότητα μιας οικονομίας να επωφεληθεί από το παγκόσμιο εμπόριο. 




Από το 2008 που δημιουργήθηκε ο δείκτης, έχει εξελιχθεί σε ένα χρήσιμο εργαλείο όχι μόνο για τις κυβερνήσεις, αλλά και για τις επιχειρήσεις, καθώς επιχειρεί να δώσει μια σφαιρική εικόνα για κάθε εθνική οικονομία, η οποία να περιλαμβάνει όχι μόνο στοιχεία που σχετίζονται με την πρόσβαση στην αγορά (π.χ. δασμολογικά εμπόδια), αλλά και πρακτικά στοιχεία που αφορούν από την αποτελεσματικότητα των τελωνειακών αρχών, τις υποδομές σε μεταφορές και τηλεπικοινωνίες, έως το περιβάλλον ασφάλειας/εγκληματικότητας εντός της κάθε χώρας. 


Σάββατο 5 Απριλίου 2014

'Αποψη: Πώς θα αυξηθούν οι ελληνικές εξαγωγές

Η Ευρώπη έχει θέσει στόχο να αυξηθεί ο βιομηχανικός κλάδος από το 16% στο 20% της συνολικής οικονομικής δραστηριότητας μέχρι το 2020. Η ελληνική οικονομία, μαζί με την οικονομία της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, βρίσκεται κοντά στο 10%. Αυτό το δομικό χαρακτηριστικό, δηλαδή το έλλειμμα βιομηχανικών υποδομών, δυσχεραίνει την αύξηση των εξαγωγών.
Το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών (ΙΤΣ), το οποίο έφθασε σε δυσθεώρητα ύψη το 2009, συνέβαλε καθοριστικά στη χρεοκοπία της Ελλάδας. Η αδυναμία της ελληνικής οικονομίας να εξάγει προϊόντα και υπηρεσίες έγινε πιο εμφανής κατά την τελευταία περίοδο του αποπληθωρισμού (μείωση τιμών). Παρότι οι τιμές και οι μισθοί πέφτουν, οι εξαγωγές δεν αυξάνονται. Αυτό είναι το ακριβώς αντίθετο από τις προσδοκίες μας. Πτώση τιμών και μισθών συνεπάγεται μείωση κόστους για τα παραγόμενα προϊόντα, μειωμένες τιμές και άρα αυξημένη ζήτηση από το εξωτερικό.

Μία πρόσφατη έρευνα υποστηρίζει ότι το άθροισμα των ελλειμμάτων τρεχουσών συναλλαγών στις χώρες της Ευρωζώνη τα τελευταία 17 χρόνια εξηγεί το 87% των επιτοκιακών διαφορών δανεισμού, spread (Daniel Gros, 8/5/2013). Δηλαδή όσο μεγαλύτερο ήταν το άθροισμα των ελλειμμάτων του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών τόσο πιο ακριβό είναι το κόστος δανεισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί και αυτά τα ελλείμματα πρέπει να καλυφθούν με δανεισμό. Η λογική απάντηση είναι φυσικά να υιοθετήσουμε ένα υπόδειγμα ανάπτυξης που να βασίζεται στις εξαγωγές. Μέσω της αύξησης των εξαγωγών θα μειωθεί το έλλειμμα και άρα η πίεση για δανεισμό. Πόσο εύκολο είναι αυτό και πόσο γρήγορα μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος; Τι είδους πολιτικές πρέπει να υιοθετήσουμε;

Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Είναι λάθος το brand name "Κρήτη" για τις εξαγωγές

(Αναδημοσιεύουμε από το capital το παρόν άρθρο γιατί στηλιτεύει την ρίζα του κακού στον εξαγωγικό χώρο, που δεν είναι άλλη από την πολυδιάσπαση της εθνικής προσπάθειας. Κρίμα γιατί και ο ΟΠΕ- Οργανισμός Προώθησης Εκθέσεων κανιβάλησε στην τελευταία Anuga το μότο Taste like Greece)


Όψιμα ως συνήθως το ελληνικό πολιτικό προσωπικό και η διοίκηση γενικότερα ανακαλύπτουν πράγματα  τα οποία θα έπρεπε να είχαν ταχτοποιηθεί, αν όχι από τα πρώτα χρόνια συστάσεως του ελληνικού κράτους, τουλάχιστον μετά την δεκαετία του εξήντα.

Αναφέρομαι στο μάρκετινγκ και στην  αξιοπιστία των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στην διεθνή αγορά, κοινώς στο ελληνικό "Brand name".

Σήμερα και λόγω της οικονομικής κρίσης υπάρχει μια κινητικότητα του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα για την ανάπτυξη και ανάδειξη αξιόπιστων ελληνικών προϊόντων ισάξιων των προϊόντων των  πολυεθνικών.



Δεν είναι λάθος αυτή η προσπάθεια, αν και καθυστερημένη, γίνονται όμως λάθη λόγω τοπικιστικών κριτηρίων  που επικρατούν ακόμη δυστυχώς,  τα οποία κατακερματίζουν και  αποδυναμώνουν  την συλλογική προσπάθεια.

Το λάθος είναι  ο κατακερματισμός του συλλογικού ελληνικού "Brand name" με τοπικιστικά κριτήρια σε κρητικό "Brand name", ροδίτικο "Brand name", ηπειρώτικο  "Brand name" κτλ.

Φαίνεται δεν μας έχουν γίνει μάθημα  άλλες  περιπτώσεις κατακερματισμού και κολυβοποίησεις αναπτυξιακών δομών.

Ας κοιτάξουμε την Ιαπωνία -ξέρουμε τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, δεν ξέρουμε τα αυτοκίνητα του Τόκιου.


Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Επιχειρηματική αποστολή στο Ντουμπάι, στη Φουτζέιρα και στο Αμπού Ντάμπι

To Επιχειρηματικό Συμβούλιο Διεθνών Δράσεων του ΣΕΒ, σε συνεργασία με το Αραβο-Ελληνικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδας και το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας διοργανώνει επιχειρηματική αποστολή στο Ντουμπάι, στη Φουτζέιρα και στο Αμπού Ντάμπι, στις 27 Απριλίου-1 Μαΐου 2014.

Η επίσκεψη πραγματοποιείται σε συνέχεια των ενημερωτικών ημερίδων για το Εμιράτο της Φουτζέιρα που διοργάνωσε ο ΣΕΒ Επιχειρηματικό Συμβούλιο Διεθνών Δράσεων τον Φεβρουάριο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη από κοινού με τους Φορείς, οι οποίες ανέδειξαν τις μεγάλες δυνατότητες πρόσφορης δραστηριότητας για ελληνικές επιχειρήσεις στα Η.Α.Ε. Δεδομένου ότι το Ντουμπάι έχει αναλάβει τη διοργάνωση της EXPO 2020, η αποστολή θα επισκεφθεί τρία από τα σημαντικότερα Εμιράτα για επαφές και συζητήσεις με Αραβικές εταιρίες και Οργανισμούς τόσο για εξαγωγικό και διαμετακομιστικό εμπόριο προς τις αγορές του Αραβικού Κόλπου και της Ασίας όσο και για joint-ventures με τοπικούς εταίρους, για υπηρεσίες logistics, για μεταφορές, κλπ.

Στην αποστολή μπορούν να μετέχουν εταιρίες κυρίως από τους τομείς δομικών υλικών και κατασκευών, ενέργειας και ανανεώσιμων πηγών, προϊόντων και υπηρεσιών τεχνολογίας, τροφίμων-ποτών, ξενοδοχειακού και οικιακού εξοπλισμού, καλλυντικών-χημικών-φαρμακευτικών, τουρισμού, real estate.
Στόχος της αποστολής είναι με περιεκτικό και συνοπτικό πρόγραμμα να δοθεί έμφαση στις επιχειρηματικές συναντήσεις Β2Β και γιαυτό υπάρχει στενή συνεργασία με το Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Ντουμπάι, τα τοπικά Επιμελητήρια και την Ελεύθερη Ζώνη Εμπορίου της Φουτζέιρα (επισυνάπτονται πληροφορίες για την αποστολή).

Πηγή : ΣΕΒ

Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Coface identifies 10 emerging countries hot on the heels of the BRICS

After 10 years of frenetic growth, the BRICS are slowing down sharply: for 2014, Coface forecasts growth of on average 3.2 points lower than the average growth these countries registered over the previous decade. At the same time, other emerging countries are accelerating their development. Among them, a ‘top 10’ emerges with good production prospects and sufficient financing to support expansion.

In addition to accelerating high growth, financing is needed to boost investment

Despite a consumer trend that remains favourable, the BRICS are experiencing a growth downturn due to an adjustment in supply and a marked slow-down in investment. Local businesses no longer have sufficient production capacity to meet continued strong demand.

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Το μυστικό της επιτυχίας των γερμανικών εξαγωγών

Ποιο είναι το μυστικό της γερμανικής επιτυχίας στο πεδίο των εξαγωγών; Σίγουρα η τεχνολογική πρωτοπορία, αλλά και η δίψα των γερμανικών επιχειρήσεων –μεγάλων αλλά και μικρομεσαίων- να δραστηριοποιηθούν στο εξωτερικό.


Δεν είναι μόνο οι μεγάλοι τεχνολογικοί όμιλοι της Γερμανίας που αναζητούν αγορές στο εξωτερικό. Όλο και περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναζητούν την τύχη τους εκτός συνόρων. Και αυτό ακριβώς είναι το μεγάλο πλεονέκτημα του γερμανικού επιχειρηματικού κόσμου, η εξωστρέφεια ακόμη και των μικρών επιχειρήσεων, λέει ο γερμανός υφυπουργός Οικονομίας Στέφαν Κάπφερερ.
Μάλιστα προκειμένου το γερμανικό υπουργείο να συμβάλει στον εντοπισμό ελπιδοφόρων νέων αγορών εξετάζει, σε συνεργασία με την εταιρεία Germany Trade & Invest GmbH (GTAI), αναδυόμενες αγορές, τις οποίες αξιολογεί επί τη βάσει ενός

H ελληνική παρουσία στην Διεθνή έκθεση οίνου ProWein στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας

Αξιοπρεπής παρουσία, αλλά η καθιέρωση αργεί

Με σχεδόν 70 εκθέτες η Ελλάδα είχε και φέτος αξιοπρεπή παρουσία στην διεθνή έκθεση οίνου ProWein της Γερμανίας, που ολοκληρώθηκε χθες. Ο δρόμος της καθιέρωσης είναι ωστόσο ακόμα μακρύς για το ελληνικό κρασί.
Ελληνικά περίπτερα στην ProWein 2014 του Ντίσελντορφ
Κακά τα ψέματα! Οι Έλληνες μπορεί να θεωρούμε καλά αρκετά ελληνικά κρασιά, ελάχιστοι ξένοι μπορούν ωστόσο να πουν ότι γνωρίζουν τι εστί ποιοτικό ελληνικό κρασί. Η προσπάθεια να γνωρίσουν οι ξένοι την ελληνική παραγωγή οίνου και να αγκαλιάσουν ελληνικά κρασιά και ποικιλίες είναι δύσκολη, αλλά όχι ακατόρθωτη. Αυτή την εντύπωση αποκομίσαμε από την έκθεση κρασιού ProWein στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας (23-25.03.2014), στην οποία συμμετείχαν 4.800 εκθέτες από 50 χώρες και επισκέφθηκαν περίπου 45.000, κυρίως επαγγελματίες.
Οινοπαραγωγοί, αλλά και ειδικοί του ελληνικού κρασιού θεωρούν ότι για να καθιερωθεί το ελληνικό κρασί στην διεθνή αγορά τα ζητούμενα, εν συντομία, είναι: καλύτερη

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Αυτοσχεδιασμός στις εκπλήξεις: Πόσο τζαζ ….είναι η επιχείρησή σας?

Η μέρα σου στο γραφείο δεν έχει καν ξεκινήσει και τα τηλέφωνα και το e-mail έχουν πάρει φωτιά:  Πρέπει να αντιμετωπίσεις ξαφνικά πόλεμο τιμών από τον ανταγωνισμό ή να κατευνάσεις ένα εξαγριωμένο πελάτη μετά από λάθος παραλαβή ή να βρεις ένα νέο τρόπο μεταφοράς των ευπαθών προϊόντων σου εν μέσω μιας ξαφνικής απεργίας. Είτε είσαι ο γενικός διευθυντής, είτε ο υπεύθυνος εξυπηρέτησης  πελατών, είτε ο διευθυντής εφοδιαστικής αλυσίδας, πρέπει να «εφεύρεις» νέες απαντήσεις τώρα! Άμεσα! 
Ο συνδυασμός δράσης σε πραγματικό χρόνο και καινοτόμου απάντησης σε εκπλήξεις διαφοροποιεί τον αυτοσχεδιασμό (improvisation) από τα παραδοσιακά, προσχεδιασμένα συστήματα όπου τα ανώτερα στελέχη σχεδιάζουν πλάνα, τα οποία εν συνεχεία υλοποιούν τα κατώτατα στελέχη.



Η μουσική τζαζ είναι εξαιρετικό παράδειγμα για να κατανοήσουμε τη ιδιαιτερότητα του αυτοσχεδιασμού (Berliner 1994).  Σε αντίθεση με την κλασσική ορχήστρα που υπάρχει χρονικός διαχωρισμός της σύνθεσης και εκτέλεσης, με  τους μουσικούς να στηρίζονται στην παρτιτούρα που έχει γράψει  ο δημιουργός εκ των προτέρων,  στην τζαζ δεν υπάρχει

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Από το Αγρίνιο, η ελληνική GAEA ταξιδεύει σε 26 χώρες παγκοσμίως

 Η ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΑΓΟΡΑ

Στην περαιτέρω επέκταση του δικτύου πωλήσεων στις αγορές του εξωτερικού, στην αύξηση του τζίρου έως και κατά 24%, στην ανανέωση της προϊοντικής γκάμας και των συσκευασιών με νέο, περισσότερο διεθνή «αέρα» προσανατολίζεται η διοίκηση της επιχείρησης Gaea για το 2014.


«Σήμερα η Gaea έχει παρουσία σε 26 χώρες με κυριότερες αγορές τη Γερμανία, τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Ρωσία και τη Νορβηγία», όπως επισημαίνει στην «ΗMEΗΣΙΑ» ο Άρης Κεφαλογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, υπογραμμίζοντας ότι «στις επιδιώξεις μας για

Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

Η Export Academy στηρίζει τις συναντήσεις Β2Β με επιχειρηματικές αποστολές από το Ιράκ -Ιορδανία και Παλαιστίνη

Η Export Academy στηρίζει την διοργάνωση Β2Β συναντήσεων με επιχειρηματίες από Ιράκ, Ιορδανία και Παλαιστίνη που διοργανώνει την Παρασκευή 14 Μαρτίου το  Άραβο-Ελληνικό Επιμελητήριο, στο ξενοδοχείο Divani Caravel των Αθηνών.



Η περιοχή αναφοράς βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε έντονη ανάπτυξη και θα έπρεπε κατά την άποψή μας να μπει στο στόχαστρο εξαγωγικής διεύρυνσης κάθε Ελληνικής επιχείρησης.

Η προσπάθεια του Άραβο-Ελληνικού Επιμελητηρίου να προσκαλέσει στην Αθήνα 57 επιχειρηματίες από τις 3 χώρες και να διοργανώσει τις B2B συναντήσεις είναι τουλάχιστον αξιέπαινη.

Οι τομείς δραστηριότητας που θα καλυφθούν στις συναντήσεις είναι οι ακόλουθοι :

1.       Engineering, General Contracting & Construction                                   
2.       Heavy machinery, machineries and Building Materials                            
3.       Marble, Ceramic, Wood and Iron                                                     
4.       Sanitary Ware, Kitchen Appliances & Bathroom Accessories                 
5.       Renewable Energy and Electrical Equipment                                            
6.       Oil-Contracting and Services                                                                      
7.       Electronic, IT and Telecommunications                                                    
8.       Agricultural Products, Food & Beverages                                     
9.       Healthcare, Pharmaceuticals and Cosmetics                                            
10.    Real Estate                                                                                        
11.    Tourism and Travel Agencies                                                                     
12.    Textile, Clothing, Jewellery and Accessories                                           
13.    Auto Spare Parts & Car Accessories                                                          
14.    Furniture / Kitchens                                                                         
15.    Plastics / Plastic Bags                                                                                 
16.    Insurance / Financial Services                                                                    
17.    Legal Services                                                                                              
18.    Education                                                                                          
19.    General Trading Agencies                                                               

Εάν επιθυμείτε να συμμετάσχετε, θα πρέπει να συμπληρώσετε την δήλωση συμμετοχής που θα βρείτε ΕΔΩ και να την στείλετε το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 12/03/2014 στο e-mail chamber@arabgreekchamber.gr
Όμως θα πρέπει να γνωρίζεται ότι για τις συναντήσεις θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας βάσει ημερομηνίας αποστολής της Δήλωσης Συμμετοχής.

Το κόστος συμμετοχής στις συναντήσεις είναι 90 € /άτομο (ή/και 60 €/άτομο για τα μέλη του Επιμελητηρίου). Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο έγγραφο του Επιμελητηρίου ΕΔΩ.


Εμείς στην Export Academy έχουμε σημαντική 20-ετη εμπειρία στην περιοχή αναφοράς και θα χαρούμε να ανταλλάξουμε απόψεις πριν, κατά την διάρκεια ή/και μετά το πέρας των συναντήσεων.



Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

ΑΝΣΓΚΑΡ ΜΠΕΛΚΕ : «Η δημοσιονομική προσαρμογή φέρνει πάντα ανεργία»

«Χωρίς αύξηση των εξαγωγών, το επίπεδο του χρέους δεν είναι βιώσιμο και θα υπάρξει ανάγκη για επαναλαμβανό-μενη συμμετοχή του επίσημου δημόσιου τομέα, έως ότου αρχίσει να αναπτύσσεται και πάλι η οικονομία. Ετσι, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η έλλειψη της αύξησης των εξαγωγών είναι πιο σημαντική από το πρωτογενές πλεόνασμα»

«Ενα βασικό συμπέρασμα, όσον αφορά την Ελλάδα, είναι ότι το αρχικό πρόγραμμα είχε υποτιμήσει το δημοσιονομικό πολλαπλασιαστή και -ως εκ τούτου- το βάθος της ύφεσης, που ήταν εν μέρει αναπόφευκτο» ΑΝΣΓΚΑΡ ΜΠΕΛΚΕ (Γερμανός οικονομολόγος)
Σχετικά... γρήγορα για τα δεδομένα της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, δηλαδή με καθυστέρηση άνω των τριών ετών, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εξετάζει τις αποφάσεις που ελήφθησαν από την τρόικα σχετικά με τις διασώσεις στις χώρες της περιφέρειας της Ευρωζώνης. Μια από τις μελέτες που διεξήχθησαν, ύστερα από παραγγελία της Επιτροπής Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής (ECON) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και η οποία κατατέθηκε πριν από λίγες ημέρες, ήταν από το γνωστό Κέντρο Σπουδών για την Ευρωπαϊκή Πολιτική (CEPS) στις Βρυξέλλες, με διευθυντή τον Daniel Gros*.
Η συντακτική επιτροπή της συγκεκριμένης μελέτης αποτελείται από πέντε οικονομολόγους, ανάμεσα στους οποίους -εκτός από τον διευθυντή του CEPS- είναι ο Ansgar Belke, καθηγητής

Export Academy

Export Academy