Σελίδες

Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Ο νέος λογότυπος αποτυπώνει τις βαθιές ρίζες στην ελληνικότητα!!

«Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει» λένε οι προπονητές. Κάποιες φορές όμως αλλάζει, έστω κι αν η ομάδα «πετάει». Ο λογότυπος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αποτελεί διαχρονικό σύμβολο για την πορεία της εταιρείας στην Ελλάδα, εδώ και 50 χρόνια, ωστόσο ήρθε η ώρα να ανανεωθεί.

Έτσι, εδώ και μερικούς μήνες η Αθηναϊκή Ζυθοποιία απέκτησε ένα νέο λογότυπο, ο οποίος απέκτησε ιδιαίτερη σημειολογική σημασία, την οποία ανέλαβε να αναλύσει στο Marketing Week ο Μηνάς Μαυρικάκης, Διευθυντής Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της εταιρείας.



Marketing Week: Για ποιους λόγους αποφασίσατε το λανσάρισμα της νέας εταιρικής ταυτότητας, με ένα νέο λογότυπο, σε αυτή τη δεδομένη χρονική στιγμή κ. Μαυρικάκη;
Μηνάς Μαυρικάκης:
Φέτος η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συμπληρώνει 50 χρόνια συνεχούς παρουσίας στην ελληνική αγορά.

Η επέτειος αυτή αποτελεί ευκαιρία για έναν απολογισμό της συνολικής μας πορείας και ταυτόχρονα σηματοδοτεί τη θέλησή μας να συνεχίσουμε ακόμα πιο δυναμικά να δημιουργούμε και να επενδύουμε στη χώρα μας τα χρόνια που έρχονται. Ο καλύτερος τρόπος να γιορτάσουμε το ορόσημο αυτό και να αποτυπώσουμε τα βασικά στοιχεία της ταυτότητάς μας είναι μέσα από μια καινούργια εταιρική ταυτότητα.

Οι εξαγωγές θέλουν κόπο και... τρόπο

Πρόσφατα στοιχεία για την πορεία των εξαγωγών επιβεβαίωσαν ένα δεύτερο σερί ιστορικό ρεκόρ εξωστρέφειας.

Η αξία των ελληνικών εξαγωγών πλέον αγγίζει τα 26,5 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της πρόβλεψης για τα πετρελαιοειδή, και το 13% του ΑΕΠ της χώρας.

Αν στις εξαγωγές των προϊόντων προστεθούν και οι εξαγωγές των υπηρεσιών (μεταφορές, ναυτιλία, τουρισμός, χρηματοοικονομικά), το αποτύπωμα της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα ενδέχεται να ξεπερνά το 25% του ΑΕΠ.

Κατ’ αρχάς, είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι οι εξαγωγές, η εξωστρέφεια και η διεθνοποίηση των επιχειρήσεων, χάρη στις επιδόσεις των υφιστάμενων, αλλά και νεοφυών επιχειρήσεων, έχει τεθεί στο επίκεντρο της αναπτυξιακής ατζέντας της χώρας, με συχνή πλέον την επωδό «του

Παυλίδης Μάρμαρα - Γρανίτες: Κέρδη 10,5 εκατ. ευρώ το 2012

Σημαντική αύξηση των πωλήσεων και ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση της κερδοφορίας της, που την κατατάσσουν πιθανότατα στην πρώτη θέση μεταξύ των ομοειδών ελληνικών επιχειρήσεων με κριτήρια τα έσοδα και την αποδοτικότητα, κατέγραψε το 2012 η μακεδονική εταιρεία εξόρυξης και επεξεργασίας μαρμάρου και γρανίτη Παυλίδης Μάρμαρα - Γρανίτες, η οποία εδρεύει στη Βιομηχανική Περιοχή της Δράμας και αντλεί τα δύο τρίτα περίπου των εσόδων της από τη διεθνή αγορά και, κυρίως, από την αγορά της Κίνας. Σύμφωνα με τον 32ο ισολογισμό της, τα έσοδα της Παυλίδης Μάρμαρα - Γρανίτες τον περασμένο χρόνο ανήλθαν σε 42,52 εκατ. ευρώ, από 38,86 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση κατά 9,4% σε ποσοστό και κατά 3,66 εκατ. ευρώ σε αξία.


 Η επιχείρηση, που ιδρύθηκε το 1980 και λειτουργεί βιομηχανική μονάδα και πέντε ιδιοκτητα λατομεία στη Δράμα, την Καβάλα και τη Θάσο, βελτίωσε κατά 4,8 εκατοστιαίες μονάδες το μεικτό της περιθώριο (47,9% έναντι 43,1% το 2011), γεγονός που οδήγησε τα μεικτά κέρδη στο επίπεδο των 20,38 εκατ. ευρώ έναντι μεικτών κερδών 16,73 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν (+21,8%), αλλά και στην καταγραφή βελτιωμένων κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 16,43 εκατ. ευρώ (+26,5%), καθώς και κερδών προ φόρων και τόκων (EBIT) 13,12 εκατ. ευρώ (+40,9%).

Τελικώς, παρουσίασε κέρδη προ φόρων 13,46 εκατ. ευρώ το 2012 έναντι κερδών προ φόρων 9,66 εκατ. ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση, αυξημένα κατά 39,3% και ίσα προς το 31,6% των

Τρίτη 23 Απριλίου 2013

ICC: Παγκόσμια συναίνεση για το εμπόριο θα παράγει εξαγωγές και θα δημιουργήσει 21 εκατ. θέσεις εργασίας

Τις συστάσεις των χωρών - μελών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) προς τον Γύρο της Ντόχα οριστικοποίησε το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο (ICC), οι οποίες, εάν εγκριθούν, θα μπορούσαν να ενισχύσουν το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά 960 δισ. δολάρια ετησίως και να δημιουργήσουν 21 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας.

Τις συστάσεις των χωρών - μελών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) προς τον Γύρο της Ντόχα οριστικοποίησε το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο (ICC), οι οποίες, εάν εγκριθούν, θα μπορούσαν να ενισχύσουν το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά 960 δισ. δολάρια ετησίως και να δημιουργήσουν 21 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας.


Όπως αναφέρει, σε ανακοίνωσή του, το ICC Ελλάς, ηγέτες της παγκόσμιας επιχειρηματικής κοινότητας και εμπειρογνώμονες στο εμπόριο συναντήθηκαν, στη Ντόχα του Κατάρ, στην Παγκόσμια Σύνοδο Κορυφής του ICC για το Εμπόριο. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε την πρώτη ημέρα του ICC World Chambers Federation Congress, που γίνεται κάθε δύο χρόνια. Στο τετραήμερο

Ιδιαίτερη θέση για ελληνικά νωπά ιχθυηρά στο Βέλγιο

Οι ελληνικές εξαγωγές ιχθυηρών στο Βέλγιο εμφανίζουν σχετική στασιμότητα κατά την τελευταία επταετία. Το 2011 ανήλθαν σε 1,09 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 34,6% έναντι του 2010, το οποίο ωστόσο υπήρξε κακή χρονιά με εξαγωγές μόλις 810 χιλ. ευρώ. Τα προηγούμενα χρόνια, οι εξαγωγές μας προς Βέλγιο είχαν φθάσει ακόμη και τα 1,44 εκατ. ευρω το 2007, στη συνέχεια ακολούθησαν όμως πτωτική πορεία στα 1,4 εκατ. ευρω το 2008, στα 1,13 εκατ. ευρω το 2009 και στις 810 χιλ. ευρω το 2010. Με τη γενικότερη ανάκαμψη της βελγικής αγοράς ιχθυηρών και ιδιαίτερα νωπών ψαριών, φαίνεται να ανακάμπτουν κάπως και οι ελληνικές εξαγωγές, μην ξεφεύγοντας πάντως από την περιοχή του 1 εκατ. ευρω ετησίως, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

H πρεσβεία μας, σύμφωνα με έγγραφό της, θεωρεί ότι τα ελληνικά ιχθυηρά, και προ πάντων τα νωπά προϊόντα της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας, που αποτελούν κορυφαία κατηγορία μεταξύ των ελληνικών εξαγωγών, με αξιόλογη και επιτυχή παρουσία σε σημαντικές ξένες και «δύσκολες» αγορές, μπορούν να έχουν ιδιαίτερη θέση και στη βελγική αγορά, δεδομένου ότι το βελγικό καταναλωτικό κοινό διαθέτει τόσο υψηλό επίπεδο awareness (επίγνωση) σχετικά με την υγιεινή διατροφή, όσο και μεσαίο προς υψηλό εισοδηματικό επίπεδο και διαθέσιμο εισόδημα προς αγορά

Από την αίθουσα σύνταξης, στο λεμονάδικο της ΕΨΑ

Ο Μιχάλης Τσαούτος μιλά για την απόφασή του να αφήσει τα δημοσιογραφικά γραφεία και να ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση

Είναι στόχος πολλών.
Στόχος ζωής.
Στελέχη επιτυχημένα, που δουλεύουν ατελείωτες ώρες σε πολυτελή γραφεία στην Αθήνα, επιδιώκουν να φύγουν από το κλεινόν άστυ... να βρεθούν στην περιφέρεια, να δουλέψουν εκεί, είτε από το μηδέν, είτε βασιζόμενοι σε κάτι, που ήδη υπάρχει.


Αυτό έκανε και ο Μιχάλης Τσαούτος. Μετά από δεκαπέντε χρόνια στα δημοσιογραφικά γραφεία της πρωτεύουσας, το πήρε απόφαση. Επέστρεψε στο Βόλο και ανέλαβε τα ηνία της οικογενειακής ΕΨΑ, της γνωστής βιομηχανίας αναψυκτικών, που παράγει – μεταξύ άλλων - τη μυστική συνταγή της λεμονάδας της εδώ και 90 χρόνια. Το πρώτο βάπτισμα το είχε πάρει δουλεύοντας εκεί στα μέσα της δεκαετίας του ΄90, πριν πάρει το δρόμο για την Αθήνα.
Το έχει μετανιώσει;
“Όχι. Όσο ήμουν εκτός ΕΨΑ, έκανα πράγματα, για τα οποία δεν θα μου δινόταν η ευκαιρία αλλιώς, και όλη αυτή η εμπειρία μου είναι χρήσιμη να την εφαρμόσω στην ΕΨΑ”, λέει με σιγουριά.

Τα αγροτικά προϊόντα πρώτα στην λίστα με των ελληνικών εξαγωγών σύμφωνα με το ΙΟΒΕ

 

Η άνοδος της αξίας των εξαγωγών κατά 800 εκατ. ευρώ ερμηνεύεται κυρίως από την αύξηση αυτών στα αγροτικά προϊόντα (+10,5%), με το μερίδιο τους να ξεπερνά το ¼ του συνόλου των εξαγωγών, καθώς επίσης και από τη σημαντική άνοδο που παρατηρήθηκε στις Πρώτες ύλες (+55,1%) με την τελική αξία τους να φθάνει τα 1,4 δις. ευρώ. Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων η πρώτη για το 2013 έκθεση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).


Αναλυτικότερα, στα Τρόφιμα και ζώα ζωντανά, που αποτελούν την κυριότερη κατηγορία εξαγώγιμων προϊόντων μεταξύ των αγροτικών προϊόντων, η άνοδος πέρυσι ήταν παραπλήσια με το σύνολο των δεύτερων (+9,3% ή €300 εκατ.), ενώ στα Ποτά-Καπνός η αξία των εξαγωγών ενισχύθηκε κατά 17 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2011 (+10,2%).
Η μεγαλύτερη άνοδος σημειώθηκε στα Λάδια και λίπη ζωικής-φυτικής προέλευσης (+23,6%), αν και

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Tο «αραβικό όνειρο» κυνηγούν τώρα οι ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων

Πριν από τρεις μήνες ακριβώς, με αφορμή ένα ρεπορτάζ της «Οικονομικής Καθημερινής» για λευκά τυριά που πωλούνται σε τρίτες χώρες και φέρουν επωνυμίες όπως «Φέτα Τασμανίας», στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της εφημερίδας έφτασε η επιστολή μιας αναγνώστριας, που τον τελευταίο χρόνο ζει και εργάζεται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η Ε.Κ. τόνιζε ότι αν και η ίδια, αλλά και οι περισσότεροι Ελληνες που ζουν στα ΗΑΕ θα ήθελαν να τρώνε ελληνική φέτα, δυστυχώς στα καταστήματα βρίσκουν μόνο «φέτα Τασμανίας» και «φέτα Αιγύπτου» και ο μόνος τρόπος να καταναλώσουν πραγματική φέτα είναι να τους στείλουν οι συγγενείς τους ντενεκέ από την Ελλάδα. Σκηνές, αν μη τι άλλο, που παραπέμπουν στα καλάθια με τα αγροτικά προϊόντα και τα αυγά που έστελναν κάποτε οι συγγενείς από το χωριό σε αυτούς που είχαν μεταναστεύσει στα αστικά κέντρα.
 

Οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο τροφίμων επιδιώκουν να αλλάξουν το σκηνικό και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στις χώρες της ευρύτερης περιοχής της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Αυτή η αναθεώρηση της στρατηγικής δεν προέκυψε φυσικά ύστερα από... συλλογική επιφοίτηση, αλλά κατά την

Φοιτητές σχεδίασαν νέα τρόφιμα

Φοιτητές του Πανεπιστηµίου Αιγαίου, στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης και σε συνεργασία µε κορυφαίες εταιρείες της αγοράς, σχεδίασαν µια µπάρα δηµητριακών, ένα έτοιµο ρόφηµα και ένα σνακ χωρίς γλουτένη, αξιοποιώντας ελληνικές πρώτες ύλες.

 
Tο Μαυραγάνι Λήµνου, µια παραδοσιακή ντόπια ποικιλία σιταριού που δίνει κίτρινο αλεύρι και νοστιµότατο ψωµί, είχε να καλλιεργηθεί στο νησί πάνω από τρεις δεκαετίες. ∆εν επιδοτούνταν, δεν είχε ζήτηση, κανείς δεν ήθελε να τη βάλει στο χωράφι του. Η πρόσφατη «ανακάλυψή» του και η εµπορική επιτυχία που την ακολούθησε οφείλονται εν πολλοίς στις συστηµατικές προσπάθειες του Πανεπιστηµίου Αιγαίου, που µέσω του Τµήµατος Επιστήµης των Τροφίµων και ∆ιατροφής, µε έδρα τη Λήµνο, συνεργάστηκε µε αγρότες, τοπικούς φορείς και επιχειρήσεις για την ανάδειξη και την προώθησή του. Η ιστορία επαναλήφθηκε µε τον άφκο, την ονοµαστή φάβα του νησιού, αλλά και µε την ποικιλία σιταριού Λήµνος, που είχε εξαφανιστεί από τα χωράφια: µε τα χρόνια σπόρος δεν υπήρχε ούτε για δείγµα, τυχαία βρέθηκαν 5 κιλά, καλλιεργήθηκε πιλοτικά και σιγά-σιγά επανέρχεται.

Η παραγωγή ελληνικών καινοτόµων προϊόντων υψηλής προστιθέµενης αξίας, τα οποία µε εξωστρέφεια θα βγουν στις ξένες αγορές και θα χτίσουν ένα ισχυρό brand name, είναι ένα από τα στοιχήµατα του νεοσύστατου πανεπιστηµιακού τµήµατος (φέτος θα αποφοιτήσουν οι πρώτοι πτυχιούχοι). Σε αντίστοιχους δρόµους κινούνται και άλλα πανεπιστηµιακά ή τµήµατα ΤΕΙ που ασχολούνται µε την τεχνολογία τροφίµων και τη διατροφή (Χαροκόπειο, Γεωπονικό Αθηνών και Θεσσαλονίκης κ.ά.), στέλνοντας το µήνυµα ότι οι επιχειρήσεις τροφίµων θα µπορούσαν να

Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Τριαντάφυλλα που αντέχουν στα "αγκάθια" της κρίσης


Ήταν στη δεκαετία του '50 όταν ο Πάνος Αβράμης αποφάσισε να δώσει... χρώμα κι άρωμα στον κάμπο των Γιαννιτσών, φυτεύοντας ανάμεσα στα βαμβάκια και τα σιτάρια -τυπικές καλλιέργειες της περιοχής- τριαντάφυλλα.

Τα χρόνια πέρασαν, οι ρίζες πολλαπλασιάστηκαν, τα τριαντάφυλλα πέρασαν από γενιά σε γενιά και, σήμερα, οι "Τριανταφυλλιές Αβράμη" συνεχίζουν μια πετυχημένη επιχειρηματική παράδοση δεκαετιών κι αποδεικνύουν πως, όταν καινοτομείς, μπορείς όχι μόνο να επιβιώσεις αλλά και να ανοίξεις νέους ορίζοντες εν μέσω κρίσης.



"Η επιχείρηση ξεκίνησε από τον πατέρα μας, που ήρθε στα Γιαννιτσά, από την Αθήνα, τη δεκαετία του '50, γύρω στα 30 του χρόνια. Είχε τελειώσει τη Γεωπονική Σχολή των Ιωαννίνων και πήρε έναν κλήρο εδώ, 50 στρεμμάτων.

Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Όλα όσα γνωρίζετε για την ηγεσία είναι… λάθος

Ως στέλεχος εταιρείας στον τομέα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού (σε μία προηγούμενη ζωή), με έχουν καλέσει ουκ ολίγες φορές σε ημερίδες ηγεσίας και σε σεμινάρια εκπαίδευσης. Πρέπει ωστόσο να πω ότι ήταν και δική μου επιθυμία να είμαι εκεί. Πίστευα πως η κάθε νέα ημερίδα ή το κάθε καινούργιο σεμινάριο μου παρείχε γνώσεις σχετικά με την ηγεσία και τη μαγεία της δημιουργίας ομάδας, που δεν θα μπορούσα ποτέ να αποκτήσω μόνη μου. Σε μεγάλο βαθμό, έκανα λάθος.

Και ιδού το πρόβλημα με την εκπαίδευση της ηγεσίας: μοιράζουμε εργαλεία και τεχνικές χωρίς να συζητάμε ποιο ακριβώς είναι το θέμα.  Οι άνθρωποι που εργάζονται μαζί έχουν προσωπικότητες που «συγχωνεύονται» ή συγκρούονται όπως τα κύματα στον ωκεανό. Η σύγκρουση μπορεί να προκαλέσει ένταση. Εάν δεν γίνει σωστή διαχείριση αυτής της έντασης, θα έρθει στην επιφάνεια στο χώρο εργασίας με τη μορφή διαπληκτισμού, μάχης αρμοδιοτήτων, πολιτικής ίντριγκας, προσβολής και απώλειας παραγωγικότητας. Ωστόσο, όσοι εκπαιδεύουν τους νέους ηγέτες συχνά αποφεύγουν να χτυπήσουν κατά μέτωπον αυτά τα προβλήματα και δίνουν λύσεις λέγοντας: «Ορίστε μερικές συμβουλές για να δοκιμάσετε». Δεν χρειάζεται διδακτορικό στην οργανωσιακή ψυχολογία για να συζητήσει κανείς ανοιχτά γύρω από το θέμα του φόβου και της εμπιστοσύνης στη δουλειά.

Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Ε.Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε : "Δεν θα μετέφερα ποτέ την έδρα μας εκτός Ελλάδας"


Πέρυσι η «Ε.Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε», περισσότερο γνωστή στο ευρύ κοινό ως “Μπισκότα Παπαδοπούλου”, συμπλήρωσε 90 χρόνια ανελλιπούς δραστηριότητας. Από έναν μικρό φούρνο στην περιοχή του Λυκαβηττού όπου η οικογένεια Παπαδόπουλου προσπαθούσε να εξασφαλίσει τα προς το ζειν σε μια ταραγμένη εποχή, μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, δημιουργήθηκε μια από τις μεγαλύτερες εγχώριες βιομηχανίες τροφίμων, με πωλήσεις που πέρυσι ξεπέρασαν τα 120 εκατ. ευρώ και σταθερή κερδοφορία, τέσσερις παραγωγικές μονάδες, πάνω από 1.150εργαζομένους και εξαγωγές σε περισσότερες από 40 χώρες. Ίσως, λοιπόν λόγω της “κληρονομιάς” που συνοδεύει την πορεία της, η θεώρηση της προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου κ. Ιωάννας Παπαδοπούλου για τη σημερινή οικονομική κατάσταση και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική βιομηχανία να ξεφεύγει από την πεπατημένη.

 

«Το δύσκολο στην Ελλάδα δεν είναι να είσαι βιομήχανος, αλλά επιχειρηματίας. Ως βιομήχανος, προτεραιότητα μου είναι να έχουμε ένα σωστό εργοστάσιο και ένα σωστό προϊόν, να είναι όλα νοικοκυρεμένα και να διατηρούνται υψηλά τα επίπεδα της παραγωγής και αυτό πράττουμε. Ως επιχειρηματίας, όμως, κρίνεσαι στο

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Εξωστρέφεια, κατά τύχη ...

Όταν το 1993 άνοιξα το πρώτο γραφείο της DDB στη Σόφια της Βουλγαρίας, οι μεν Αμερικάνοι συνέταιροί μας, οι οποίοι και με παρότρυναν, ήθελαν να μάθουν αν στους δρόμους κυκλοφορούν τανκς, οι δε Έλληνες φίλοι και συνάδελφοι με κοιτούσαν με απορία.
«Τι τα θες τα Βαλκάνια. Μια χαρά δεν είμαστε εδώ; Είσαι τρελός που σηκώνεσαι τα χαράματα και πετάς με Tupolev και Antonov? Αυτοί εκεί έχουν να φάνε;» και άλλα πολλά τέτοια, γραφικά, που αποτύπωναν ανάγλυφα την νοοτροπία της εποχής. Μια εποχής ευημερίας για την Ελλάδα με γοργούς ρυθμούς ανάπτυξης, γεμάτα τα μπουζούκια, πούρα, Χρηματιστήριο που έπαιρνε την ανιούσα, βολέματος και εφησυχασμού.

Ενώ λοιπόν πιστεύω ότι η εξωστρέφεια είναι επακόλουθο ανέχειας, όπως πχ την περίοδο που διανύουμε ΤΩΡΑ, που η χώρα δεν παράγει αρκετό πλούτο για να μας συντηρήσει όλους, τότε, το 1993, η εξωστρέφεια στον δικό μου Κλάδο, τη Διαφήμιση, μου συνέβη κατά τύχη. Λίγο οι ξένοι συνέταιροι που με παρότρυναν, λίγο η δική μου τρέλα να διοικώ μια άλλη Χώρα, με οδήγησαν στην

Εξισορροπεί η παγκόσμια αγορά κρασιού

Πιο κοντά η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Αμπέλου και Οίνου.

Ο Διεθνής Οργανισμός Αμπέλου και Οίνου (OIV), στις 21 Μαρτίου παρουσίασε το σημείωμα του για την οικονομία το 2012 και τις τελευταίες εκτιμήσεις της καλλιέργειας, τις εξαγωγές, την κατανάλωση.


Ο Πρόεδρός του, Federico Castellucci, ανέφερε ότι ο ισολογισμός του 2012 είναι «γενικά θετικός». Η παγκόσμια ισορροπία μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης για το κρασί και πάλι φαίνεται εφικτή. Το 2012, η καμπύλη της κατανάλωσης έχει εδραιώσει την ανάκαμψη της (+0,6% σε σύγκριση με το 2011), ενώ η παραγωγή ήταν σημαντικά μειωμένη (-6%).

Η Κίνα δημιουργεί μία Ελλάδα κάθε 12,5 εβδομάδες

Όσοι ζουν στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ ή στην Ιαπωνία μπορεί να μην το νιώθουν, αλλά είναι πολύ πιθανόν η παγκόσμια οικονομία αυτήν τη δεκαετία να καταγράψει τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης των τελευταίων 30 ετών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times η Goldman Sachs προβλέπει ότι το παγκόσμιο ΑΕΠ θα αναπτυχθεί κατά μέσο όρο σε ετήσια βάση 4,1% από το 2011 ως το 2020. Κατά τις τρεις προηγούμενες δεκαετίες, ο παγκόσμιος ρυθμός ανάπτυξης ποτέ δεν ξεπέρασε το 3,5%.


Αυτό που αλλάζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα είναι η πηγή αυτής της ανάπτυξης. Οι μεγάλες αναπτυσσόμενες αγορές του πλανήτη είναι πλέον η κινητήριος δύναμη της διεθνούς ανάπτυξης. Μόνο το 2011 η Βραζιλία, η Ρωσία, η Κίνα και η Ινδία (οι αποκαλούμενες και BRICs) δημιούργησαν σε όρους οικονομικής παραγωγής το ισοδύναμο μιας νέας Ιταλίας.

Ο Τζιμ Ο'Νιλ, οικονομικός αναλυτής της Goldman Sachs, ο οποίος εφηύρε και το ακρωνύμιο BRIC, δηλώνει: «Οι περισσότεροι άνθρωποι ακόμη δεν καταλαβαίνουν το μέγεθος της Κίνας και την ταχύτητα με την οποία κινείται. Το ΑΕΠ της ανέρχεται τώρα στα 8,2 τρισ. δολ., περίπου στο μισό από εκείνο των ΗΠΑ. Η Κίνα, όμως, αναπτύσσεται με ρυθμό 8% ετησίως. Είναι το αντίστοιχο με ανάπτυξη 4% στις ΗΠΑ». «Η Κίνα δημιουργεί μία Ελλάδα κάθε 12,5 εβδομάδες. Από το 2010 έχει δημιουργήσει μία Ινδία», δήλωσε στο πλαίσιο του Φόρουμ Αμπροσέτι.

"Καίει" το Λάδι

Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τη διατήρηση των τιμών λιανικής (του τυποποιημένου ελαιολάδου) σε σχετικά υψηλά επίπεδα, οδήγησε στον περιορισμό της κατανάλωσης ελαιολάδου.
Επίσης, εξαιτίας της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, η ζήτηση για προϊόντα ελαιολάδου ιδιωτικής ετικέτας είναι ανοδική.
                                                   
Η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει στον περιορισμό της εγχώριας κατανάλωσης ελαιολάδου. Οι δε βιομηχανίες παραγωγής τυποποιημένου ελαιολάδου υφίστανται έντονο ανταγωνισμό από τη διακίνηση χύμα προϊόντος. Ενώ, οι εταιρείες επεξεργασίας – τυποποίησης ελαιολάδου καταγράφουν ανατροπή της κερδοφορίας και ζημιές.

                                              
Η εγχώρια παραγωγή ελαιολάδου υπερκαλύπτει την εγχώρια ζήτηση, ενώ μεγάλες ποσότητες διατίθενται και σε χώρες του εξωτερικού. Το μέγεθος της παραγωγής ελαιολάδου και πυρηνελαίου εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες οι οποίες επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό το μέγεθος της παραγωγής των ελαιοδέντρων και, κατ’ επέκταση, την παραγωγή των συγκεκριμένων προϊόντων.

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Καλλιμάνης: Λατρεία για τη θάλασσα

Με πάνω από μισό αιώνα ιστορίας στην αγορά των κατεψυγμένων, η Καλλιμάνης είναι μια ελληνική εταιρεία που σιγά σιγά αγαπιέται σε όλον τον κόσμο.

Μπορεί το κατεψυγμένο ψάρι να είναι αντάξιο του φρέσκου; Όλοι γνωρίζουμε πως αυτό είναι αδύνατον.
Όσο, όμως, περισσότερο καταφέρνει να γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στην ποιότητα του δεύτερου από το πρώτο, τόσο πιο επιτυχημένη είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο. Και η Καλλιμάνης δεν βρίσκεται τυχαία στη θέση της κορυφαίας επιχείρησης φρεσκοκατεψυγμένων αλιευμάτων στην Ελλάδα. Ούτε τυχαία συγκαταλέγεται ανάμεσα σ’ εκείνες τις εταιρείες που διαπρέπουν στο εξωτερικό.


Η ιστορία της επιχείρησης είναι γραμμένη με τρεις λέξεις: Δουλειά, επιμονή, ποιότητα. Η προσπάθεια να φέρει το οικονομικό, κατεψυγμένο προϊόν στο επίπεδο του νωπού δεν ήταν ούτε εύκολη, ούτε πέτυχε από τη μία ημέρα στην άλλη. Αυτή, όμως, η εμπειρία και η εξειδίκευση της επιχείρησης είναι που σήμερα την κατατάσσει ανάμεσα στις κορυφαίες του είδους της.


Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

Οι επιχειρήσεις που λείπουν

Παθιάζονται στα κανάλια με το χαράτσι και τις συντάξεις, με τη λιτότητα και την τρόικα, αλλά δεν λένε κουβέντα για τις εισαγωγές και τις εξαγωγές. Δεν είναι πιασάρικο το θέμα, γιατί ποιον να κατηγορήσεις και ποιον να υποστηρίξεις; Το πολύ πολύ να δείξεις έναν εξαγωγέα που περιμένει δύο χρόνια για την επιστροφή ΦΠΑ, αλλά ποιος θα συγκινηθεί;
 
Ομως, οι εξαγωγές είναι η μόνη ελπίδα μας για νέες δουλειές και για καλύτερα εισοδήματα, και οι μειωμένες εισαγωγές είναι που δείχνουν πόσο φτωχοί είμαστε πραγματικά. Το εμπορικό ισοζύγιο μοιάζει βαρετό, αλλά θα έπρεπε να είναι στο επίκεντρο των συζητήσεων.


Ενα θλιβερό γράφημα δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του ινστιτούτου Bruegel πριν από λίγες μέρες. Δείχνει τις αλλαγές στο εμπορικό ισοζύγιο των χωρών της Ευρωζώνης. Φαίνεται ανάγλυφα η διαφορά της Ελλάδας από την Ισπανία, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία. Από το 2007 έως το 2012, στην Ιρλανδία οι εξαγωγές αυξήθηκαν μέσα στην κρίση κατά 14% του ΑΕΠ, στην Πορτογαλία 6% και στην Ισπανία 5%. Σ’ εμάς μειώθηκαν οριακά. Οι εισαγωγές μειώθηκαν μόλις κατά 2-3% του

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Πώς να αποφύγετε τα πιο συνηθισμένα λάθη στις επαγγελματικές κάρτες

Το άρθρο που ακολουθεί έχει γραφτεί από την Παναγιώτα Σουρτζή, δημοσιογράφο και υπεύθυνη του ηλεκτρονικού περιοδικού tourismpress.gr. Μέσα από τη δημοσιογραφική έρευνα της αρέσει να αναδεικνύει θέματα που βοηθούν και δίνουν λύσεις σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις.

Η επαγγελματική κάρτα είναι η εικόνα κάθε επιχειρηματία ή στελέχους προς τα έξω και ένας τρόπος να κρατήσει επαφή με ανθρώπους του χώρου που τον ενδιαφέρουν να συνεργαστεί.

Είναι χρήσιμο λοιπόν, να δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στο σχεδιασμό και το περιεχόμενό της όπως δίνουμε για τη διαφήμιση και δημοσιότητα της επιχείρησής μας.


Στις μέρες μας, η επαγγελματική κάρτα έχει εξελιχθεί σε κάτι περισσότερο από μία απλή κάρτα με στοιχεία επικοινωνίας. Μπορεί να περιλαμβάνει πολλές και ποικίλες πληροφορίες όπως φωτογραφίες, σλόγκαν της εταιρείας, λίστα υπηρεσιών, κ.λπ.

Προσοχή! Ο βασικός κανόνας στην περίπτωση του περιεχομένου είναι: Σωστή αναλογία πληροφοριών.

Συνήθως, όσον αφορά το ζήτημα αυτό, υπάρχουν δύο περιπτώσεις: οι κάρτες που υπολείπονται και αυτές που «ξεχειλίζουν» από πληροφορίες. Όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι «Μέτρον

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Σουσάμι : Καλλιέργεια με μέλλον και υψηλά κέρδη

Ψηλά στη λίστα με τις εναλλακτικές καλλιέργειες που εμφανίζουν προοπτικές ανάπτυξης, βρίσκεται το σουσάμι, ένας διατροφικός θησαυρός που γνωρίζει μεγάλη ζήτηση.
Πρόκειται για ένα φυτό η καλλιέργεια του οποίου δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις, ενώ μπορεί να αποδώσει ακόμη και σε συνθήκες ξηρασίας.

Στο παρελθόν το σουσάμι καλλιεργούνταν ευκαιριακά στην Ελλάδα, ως καλλιέργεια δηλαδή που μπορούσε να μπει σε αντικατάσταση της αγρανάπαυσης. Κατά τη δεκαετία του 1970 έφθασε να καλλιεργείται συνολικά σε έκταση 200.000 - 300.000 στρεμμάτων, αλλά τα επόμενα χρόνια μειώθηκαν σταδιακά οι καλλιεργούμενες εκτάσεις.
Ο λόγος ήταν ότι οι επιδοτήσεις που άρχισαν να δίνονται από το 1981 από την ΕΟΚ σε ανταγωνιστικές προς το σουσάμι καλλιέργειες όπως είναι ο αραβόσιτος, τα ζαχαρότευτλα, αλλά και το γεγονός ότι το σουσάμι δεν εντάχθηκε στην Κοινή Αγροτική Πολιτική στα ελαιούχα φυτά, όπως είναι η σόγια, η ελαιοκράμβη και ο ηλίανθος.
Σήμερα η καλλιέργεια του σουσαμιού αναπτύσσεται στην περιοχή της Νιγρίτας, όπου καλλιεργούνται ντόπιοι πληθυσμοί σουσαμιού. Ωστόσο, η καλλιέργεια του σουσαμιού μπορεί να

Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης: Ο "χρυσός" της ελληνικής γης παίρνει χρυσό στις εξαγωγές

Μετά το ρεκόρ εξαγωγών η εταιρεία από την Κοζάνη σχεδιάζει τη διεύρυνση των εξαγωγών της σε ΗΠΑ και ΕΕ.
Μόλις 6 χρόνια ζωής μετράει η "Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης"(ΠΚΚ), που ιδρύθηκε το 2007, αλλά ήδη ξεχωρίζει για το δυναμισμό της και την καθιέρωσή της στην ελληνική και τη διεθνή αγορά.


Η εταιρεία, που είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του Αναγκαστικού Συνεταιρισμού Κροκοπαραγωγών Κοζάνης και της ΚΟΡΡΕΣ, πέτυχε μέσα στην τριετία 2010-2012 αύξηση των εξαγωγών της κατά 147%. Μάλιστα, η επίδοση αυτή οδήγησε και στην βράβευση της πριν από λίγες ημέρες από τα Sales Excellence Awards 2013 στην κατηγορία «επιτυχημένη έναρξη εξαγωγών».

Το 45% των συνολικών πωλήσεων στο εξωτερικός

Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Άγγελος Μάρκου μιλώντας στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Sales Excellence Award» ανέφερε ότι η «Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης» συνεχίζει την πολιτική διεύρυνσης του δικτύου πώλησης διεθνώς, τονίζοντας μάλιστα πως το ποσοστό των εξαγωγών αγγίζει πλέον το

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Ημερίδα για την Προώθηση «Τυποποίησης - Πιστοποίησης - Ελέγχου Αγοράς» στη διασυνοριακή περιοχή Ελλάδας – Βουλγαρίας

Στη στήριξη των εξαγωγικών επιχειρήσεων και την ενίσχυση των διασυνοριακών συνεργασιών Ελλάδας – Βουλγαρίας μέσω της δημιουργίας ενός δικτύου συνεργασίας επιχειρήσεων, φορέων και οργανισμών πιστοποίησης/ τυποποίησης αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, το Έργο «Market Control: Προώθηση «Τυποποίησης - Πιστοποίησης - Ελέγχου Αγοράς» στις διαπεριφερειακές περιοχές του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Κοινοτικής Πρωτοβουλίας Interreg» του Προγράμματος Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας «Ελλάδα – Βουλγαρία 2007-2013».


Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) πραγματοποιεί Ενημερωτική εκδήλωση με τίτλο «Δέσμευση στην ποιότητα: Ενίσχυση διασυνοριακών συνεργασιών και διεθνούς ανταγωνιστικότητας» τη Δευτέρα, 4 Μαρτίου 2013 και ώρα 18:30, στο Mediterranean Palace Hotel, Σαλαμίνος 3 & Καρατάσου στο Λιμάνι στη Θεσσαλονίκη.

Στην εκδήλωση, οι συμμετέχοντες Φορείς - Εταίροι του Έργου θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα από την υλοποίηση του Έργου αναφορικά με τις ανάγκες των επιχειρήσεων για κοινά σήματα ποιότητας/ συμμόρφωσης και την κατάρτιση επιχειρησιακού σχεδίου για τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα ελέγχου και εργαστηρίων για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων με υψηλή ζήτηση στη διασυνοριακή περιοχή. Στη

Συνέδριο Νέες Καλλιέργειες- Προοπτικές & δυνατότητες


Στο συνέδριο-έκθεση «ΝΕΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ, Προοπτικές & δυνατότητες» θα παρουσιαστούν προτάσεις όπως καλλιέργειες για στέβια, ιπποφαές, κρανιά, blueberry, goji berry, aloe vera, ροδιές, τρούφα, μανιτάρια, αρωματικά φυτά, βιοκαύσιμα, πέλετς (pellets), αγριαγκινάρα, σαλιγκαροτροφία, σμέουρα, μύρτιλο, βατόμουρο, αρόνια, θερμοκήπια και σπόρους, λουλούδια, καρυδιές, κ.ά.



Το συνέδριο-έκθεση θα πραγματοποιηθεί 1-3 Μαρτίου, στο Εκθεσιακό Κέντρο Ξιφασκίας (Πρώην Δυτικό σεροδρόμιο, Ελληνικό-Αθήνα)
Στην έκθεση θα λάβουν μέρος έμπειροι επιχειρηματίες και καλλιεργητές από τους παραπάνω κλάδους, καθηγητές γεωπονικού πανεπιστημίου, θα μεταδώσουν τις γνώσεις τους, τις εμπειρίες τους σε όλους τους συνέδρους. Νέοι και ήδη υπάρχοντες αγρότες, υποψήφιοι επιχειρηματίες, άνεργοι που

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

''Go International'' in Moscow, May 2013

“Go International” is an Economic Cooperation Programme which aims to enhance multilateral trade in the wider region of Central, Southeastern Europe & the Eastern Mediterranean. It is a joint effort of Eurobank group with the three Greek Export Associations, the Panhellenic Exporters’ Association, the Greek International Business Association, the Exporters’ Association of Crete and SEV the Hellenic Federation of Enterprises.

 
The purpose of the Programme, which is set under the auspices of the Hellenic Ministry of Foreign Affairs, is to promote and facilitate business activity & cooperation among Greek companies and their counterparts abroad, especially in the region of Southeastern Europe, where Eurobank group has a significant presence.

 

Εξαγωγές : αύξηση 5,1% το 2012 σε ετήσια βάση

Εμπορευματικές συναλλαγές

Με θετικό πρόσημο κλείνει το 2012 για τις ελληνικές εξαγωγές. Τα προσωρινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) που δημοσιεύτηκαν χθες για το ελληνικό εξωτερικό εμπόριο εμπορευματικών συναλλαγών, ουσιαστικά επαληθεύουν τις εκτιμήσεις του ΙΕΕΣ του ΣΕΒΕ για αύξηση των ελληνικών εξαγωγών χωρίς πετρελαιοειδή κατά 5,1% για το 2012 συγκριτικά με το 2011. Το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε €821 εκατ.

 
Η μείωση των εισαγωγών (κατά 6%) για πέμπτο συναπτό έτος, με την ταυτόχρονη αύξηση των εξαγωγών, οδήγησε στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος κατά 17,2%, το οποίο σε αξία διαμορφώθηκε στα €13,1 δις. Σημειώνεται ότι το εμπορικό έλλειμμα μέσα σε πέντε χρόνια μειώθηκε παραπάνω από το μισό, συγκεκριμένα κατά 57,4% ή κατά €17,8 δις σε απόλυτες τιμές.


Πίνακας 1. Ελληνικό εξωτερικό εμπόριο εμπορευματικών συναλλαγών, για την περίοδο 2008-2012

(ποσά σε εκατ. €) 
εξαγωγές χωρίς πετρελαιοειδή
2008
2009
2010
2011
2012
ΕΤ
12/11
MΕΤ
08/12
Ελληνικές Εισαγωγές
46.472,7
41.552,0
36.683,2
32.127,4
30.201,2
-6,0%
-10,2%
Ελληνικές Εξαγωγές
15.461,7
13.398,8
14.656,3
16.182,9
17.004,4
5,1%
2,4%
Εμπορικό Ισοζύγιο
(31.011,0)
(28.153,2)
(22.026,9)
(15.944,5)
(13.196,8)
-17,2%
-19,2%
Εξαγωγές / Εισαγωγές
33,3%
32,2%
40,0%
50,4%
56,3%
11,8%
14,1%

Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ/ Επεξεργασία: ΙΕΕΣ – ΣΕΒΕ/ ΕΤ: Ετήσια Τάση/ ΜΕΤ: Μέση Ετήσια Τάση
 
Σε κλαδικό επίπεδο, τα βιομηχανικά είδη, που συνεισφέρουν με 21% στις ελληνικές εξαγωγές, μειώθηκαν το 2012 κατά 8,2%, ενώ τα τρόφιμα, που αποσπούν μερίδιο 19,3% σημείωσαν αύξηση σε ετήσια βάση κατά 9,3%. Οι εξαγωγές χημικών προϊόντων κατέγραψαν στασιμότητα, ενώ οι εξαγωγές πρώτων υλών



Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

GULFOOD 2013


Η Διεθνής Έκθεση GULFOOD 2013 διοργανώνεται στον Εκθεσιακό χώρο Dubai  International Exhibition Centre  στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.


Είναι γνωστό πως το Ντουμπάι έχει εξελιχθεί  σε ένα ισχυρότατο τουριστικό και εμπορικό κέντρο, σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι καταναλωτικές τάσεις που καταγράφονται, έχουν ενσωματώσει τη δυτική κουλτούρα στη δική τους παράδοση με αποτέλεσμα το Ντουμπάι να  αποτελεί  την «πύλη» σε 2 δισεκατομμύρια καταναλωτές στη Μέση Ανατολή, μια αγορά στην οποία ο τομέας τροφίμων παρουσιάζει ετήσιο κύκλο εργασιών πάνω από 31 δις. $.

 
ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ:

Τρόφιμα, χυμοί αναψυκτικά,  εξοπλισμός ξενοδοχείων, restaurant  και cafe, μηχανήματα επεξεργασίας συντήρησης και

Επιχειρηματική Αποστολή στο Μπακού από Ελληνοαζερικό Εμπορικό Οικονομικό Επιμελητήριο

 
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών ενημερώνει τα μέλη του ότι το Ελληνο Αζέρικο Οικονομικό και Εμπορικό Επιμελητήριο διοργανώνει Επιχειρηματική Αποστολή και Επενδυτικό Συνέδριο (Investment Forum), στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, το Μπακού, στις 6 με 8 Μαρτίου 2013, με επικεφαλής τον Υφυπουργό Εξωτερικών κ. Κούρκουλα και τη συνοδεία του Γενικού Γραμματέα ΥΠΕΞ κ. Μίχαλου.
 
Στόχος της Επιχειρηματικής Αποστολής και του Επενδυτικού Συνεδρίου είναι να φέρουν σε επαφή τις ελληνικές επιχειρήσεις με τις αζέρικες, σύμφωνα με τον τομέα ενδιαφέροντος, μέσα από ένα ατομικό πρόγραμμα συναντήσεων. Με την συνεργασία του Κρατικού Οργανισμού Az Promo (http://www.azpromo.az) και το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο Μπακού, κάθε συμμετέχουσα ελληνική επιχείρηση θα έχει τη δυνατότητα:
• Να προβληθεί στο αζέρικο έδαφος
• Να πραγματοποιήσει σημαντικές επαφές με τις αζέρικες επιχειρήσεις

Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

Μπαίνει και στην αγορά της Κίνας η μπίρα Φιξ

Εξαγωγές στην αγορά της Κίνας ξεκινά άμεσα η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ανεβάζοντας στo 16 τoν αριθμό των χωρών όπου η μπίρα Φιξ έχει πλέον παρουσία.
Το πρώτο άνοιγμα θα γίνει στην αγορά της νοτιοδυτικής Κίνας με επίκεντρο τη Σαγκάη ενώ την ερχόμενη τριετία η εταιρεία στοχεύει να επεκτείνει τη διανομή των FIX Hellas και Fix Dark στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας.
Η ανακοίνωση της εταιρείας
«Έχοντας ήδη παρουσία σε 15 σύγχρονες και δυναμικές αγορές του εξωτερικού, από τις αρχές του 2012, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνεχίζει την επένδυση στην εξωστρέφεια, επεκτείνοντας την εξαγωγική της δραστηριότητα και στην αγορά της Κίνας.

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Πρωταθλητές στις εξαγωγές η τσιπούρα και το λαβράκι

«Ταξιδεύουν» σε 30 χώρες τα ελληνικά προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας
 
Mε στόχο την ενίσχυση των εξαγωγών και την περαιτέρω ανάπτυξη της ιχθυοκαλλιέργειας στην Ελλάδα ανακοινώθηκε χθες από τον Ελληνικό Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών το Ολοκληρωμένο Επιχειρησιακό Σχέδιο Προώθησης για Ευρύαλα Μεσογειακά Είδη (τσιπούρα και λαβράκι ιχθυοκαλλιέργειας), συνολικού ύψους 3,65 εκατ. ευρώ, για την προβολή των ελληνικών προϊόντων στις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας καθώς και για την ενίσχυση τους στην εγχώρια αγορά.
 
Με περισσότερους από 115.000 τόνους τσιπούρας και λαβρακιού να εξάγονται κάθε χρόνο σε 30 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, τα ελληνικά προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας αποτελούν το σημαντικότερο εξαγωγικό προϊόν στον κλάδο των ελληνικών τροφίμων, αντιπροσωπεύοντας το 25% του συνόλου των εξαγωγών ειδών διατροφής με πραγματοποιούμενο τζίρο που ξεπερνά τα 800 εκατ. ευρώ. Μάλιστα από το σύνολο του πραγματοποιούμενου τζίρου το 50% αφορά τις εξαγωγές. Η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση στην παραγωγή ψαριών ιχθυοκαλλιέργειας στη Μεσόγειο.

ΔΡΑΣΕΙΣ. Οπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΕ Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, εκτός από τις

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

Προωθώντας Ελληνικά προϊόντα στην ρωσική αγορά

Το Ελληνορωσικό Εμπορικό Επιμελητήριο αναγγέλλει την διοργάνωση του 2ου Ελληνορωσικού Εξαγωγικού Συμποσίου :«Προωθώντας Ελληνικά προϊόντα στην ρωσική αγορά» στην Αθήνα, την περίοδο 3 – 4 Απριλίου 2013.

Πρόκειται για ένα Συμπόσιο που αποτελεί σημαντικό σημείο συνάντησης για τις εξωστρεφείς επιχειρήσεις της ελληνικής οικονομίας και παράλληλα γόνιμο έδαφος για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων στη Ρωσική αγορά.
Δεδομένου των υπαρχουσών ευκαιριών διείσδυσης στη Ρωσική αγορά, το 2ο Ελληνορωσικό Εξαγωγικό Συμπόσιο εντάσσει πέρα από τους κλάδους των τροφίμων και των ποτών, τους δυναμικούς κλάδους των ενδυμάτων και των υποδημάτων, διευρύνοντας τους τομείς της ελληνορωσικής επιχειρηματικής συνεργασίας.
Το συμπόσιο θα φιλοξενήσει μια σημαντική ρωσική αποστολή δυνητικών συνεργατών –
buyers, η οποία θα απαριθμήσει τις ιδιαιτερότητες της ρωσικής αγοράς και θα προβεί σε προκαθορισμένες επιχειρηματικές συναντήσεις διερευνώντας τη δυνατότητα συνεργασίας με τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Πάτρα : Επενδύοντας στην Εξωστρέφεια


Ο ΣΕΒ σύνδεσμος επιχειρήσεων και βιομηχανιών, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πελοποννήσου & Δυτικής Ελλάδας και το Επιμελητήριο Aχαϊας διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα:

"Επενδύοντας στην Εξωστρέφεια: Δράσεις και Πρωτοβουλίες για Στελέχη και Επιχειρήσεις".

 

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2013 και ώρα 18:00 στην Πάτρα (αίθουσα Επιμελητηρίου Αχαϊας) Μιχαλακοπούλου 50, Πάτρα.

Δείτε το πρόγραμμα της εκδήλωσης εδώ.


Ικτίνος: Ανεβάζει τον πήχη για το 2013

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ικτίνος Ελλάς κ. Ευάγγελος Χαϊδάς μιλά στο Euro2day.gr για την περυσινή οικονομική πορεία του ομίλου και για τους στόχους της φετινής χρονιάς.



Σκοπός της εισηγμένης δεν είναι μόνο να αυξήσει περαιτέρω τις εξαγωγές μαρμάρου (το 90% των πωλήσεων της εταιρείας κατευθύνεται ήδη στο εξωτερικό), αλλά και να επεκταθεί σε άλλες δραστηριότητες όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το real estate και η πώληση ελληνικών αγροτικών προϊόντων στην κινεζική αγορά.


ΕΡ: Κύριε Χαϊδά, πώς εξελίχθηκε το 2012 για την εταιρεία σας;
ΑΠ:
Θα έλεγα πως το έτος σε ότι αφορά τον κύκλο εργασιών εμφάνισε εικόνα παρόμοια με αυτή του εννεαμήνου. Η υστέρηση των πωλήσεών μας οφείλεται στις πολύ κακές καιρικές συνθήκες που είχαν επικρατήσει κατά το πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς, γεγονός που κατάστησε αδρανή τα λατομεία. Το θετικό είναι πως ο φετινός χειμώνας εξελίσσεται καλύτερα από πλευράς καιρικών συνθηκών.


Σε επίπεδο κερδών, εκτιμώ πως αυτά θα κυμανθούν ποσοστιαία περίπου όπως ο κύκλος εργασιών. Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι πως το 90% περίπου των πωλήσεών μας κατευθύνθηκε στις

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

Ακριβά τα πτυχία, μικρή η ανταποδοτικότητα

Το κράτος πληρώνει από 95.000 ευρώ τις σπουδές ενός φοιτητή στην Ιατρική έως 8.100 ευρώ στη Φιλολογία Αθηνών

Το ελληνικό κράτος δίνει πάνω από 50.000 ευρώ για τις σπουδές ενός φοιτητή του ΕΜΠ. Πρόκειται για το ακριβότερο πτυχίο ανά πανεπιστήμιο. Ομως, οι αυξομειώσεις είναι έντονες. Ενδεικτικά, στο ίδιο ίδρυμα για κάθε πτυχίο στους μεταλλειολόγους ΕΜΠ το κράτος δίνει συνολικά 69.000 ευρώ, ενώ για τους ηλεκτρολόγους ΕΜΠ 17.300 ευρώ. Ακριβότερη όλων είναι η Ιατρική Αθηνών, στην οποία το κόστος για τη λήψη πτυχίου φθάνει τις 95.000 ευρώ. Στον αντίποδα, μεταξύ των εμβληματικών σχολών, στη Φιλολογία Αθηνών ένα πτυχίο κοστίζει 8.100 ευρώ, ενώ στη Νομική Αθηνών 9.180. Το πιο «οικονομικό» πανεπιστήμιο είναι το Δυτικής Ελλάδας, όπου οι σπουδές κάθε φοιτητή έως την αποφοίτησή του κοστίζουν στο κράτος περίπου 5.000 ευρώ.



Την ίδια στιγμή χιλιάδες είναι οι άνεργοι πτυχιούχοι ΑΕΙ, ενώ πολλοί παίρνουν τον δρόμο της μετανάστευσης. Ενδεικτικό είναι ότι το 2007, 1.554 Ελληνες γιατροί ζούσαν και εργάζονταν σε γερμανικά νοσοκομεία. Στα τέλη του 2012 ο αριθμός είχε σχεδόν τετραπλασιαστεί, φθάνοντας τις περίπου 6.000.

Το πανόραμα των ελληνικών πανεπιστημίων, που παρουσιάζει σήμερα η «Κ», γεννά ερωτήματα σχετικά με την ανταποδοτικότητα των σπουδών στα ελληνικά ΑΕΙ την ίδια στιγμή που η χώρα

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

Σύγχρονες επιχειρηματικές δυνατότητες στον αγροτικό τομέα

Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Γ.Π.Α.) λαμβάνοντας υπόψη την συνεχώς αυξανόμενη τάση αναζήτησης επαγγελματικών διεξόδων στην αγροτική παραγωγή και τη μεταποίηση των προϊόντων της διοργανώνει διήμερο ενημέρωσης του πληθυσμού της Αθήνας και της ελληνικής περιφέρειας, στις 16 και 17 Φεβρουαρίου 2013 με θέμα: "Σύγχρονες επιχειρηματικές δυνατότητες στον αγροτικό τομέα".

 
 
Σκοπός της εκδήλωσης είναι η συνοπτική παρουσίαση, από πανεπιστημιακούς καθηγητές και ανθρώπους της αγοράς, των δυνατοτήτων αλλά και των απαραίτητων προϋποθέσεων για την άσκηση διαφόρων σύγχρονων επαγγελματικών δραστηριοτήτων που καλύπτουν όλο το φάσμα της αγροτικής παραγωγής και μεταποίησης των προϊόντων της και οι οποίες θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη δημιουργία εισοδήματος και στην αύξηση της απασχόλησης. Η εκδήλωση αυτή, που απευθύνεται - και είναι ανοικτή- στο ευρύ κοινό, αποτελεί το πρώτο βήμα μιας ολοκληρωμένης πρωτοβουλίας του Πανεπιστημίου για την υποστήριξη του πληθυσμού που ενδιαφέρεται να δραστηριοποιηθεί στον αγροτικό τομέα. Στη διάρκεια της εκδήλωσης οι συμμετέχοντες, εφόσον το επιθυμούν, θα μπορούν να συμπληρώσουν έντυπα εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την οργάνωση στη συνέχεια, αυτοχρηματοδοτούμενων εκπαιδευτικών σεμιναρίων από το Γ.Π.Α. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Συνεδριακό Κέντρο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ιερά Οδός 75. Το αναλυτικό πρόγραμμα της ημερίδας έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών EΔΩ.

Προϋπόθεση για τις εξαγωγές η πιστοποίηση προϊόντων

Διεθνές συνέδριο με τίτλο «Τυποποίηση ποιότητας: Προς βελτιωμένη εμπειρία αγοράς» πραγματοποιείται την Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013 και ώρα 14:30, στο Dramatic Theatre “Ivan Dimov”, 40 “Otec Paisii” Street, στο Χάσκοβο της Βουλγαρίας.


Η ποιότητα και η πιστοποίηση των προϊόντων δεν αποτελεί μόνο τυπική, αλλά και ουσιαστική προϋπόθεση για την είσοδο των επιχειρήσεων σε ξένες αγορές και μάλιστα στις αγορές των αναπτυγμένων χωρών της ΕΕ, που εφαρμόζουν αυστηρά πρότυπα ελέγχου για τα εισαγόμενα προϊόντα.

Το Συνέδριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Έλεγχος Αγοράς Ελλάδα - Βουλγαρία: Προώθηση «Τυποποίησης - Πιστοποίησης - Ελέγχου Αγοράς» στις Διαπεριφερειακές Περιοχές του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Κοινοτικής Πρωτοβουλίας Interreg». Το Έργο αναμένεται να

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Greek Exports Conference 2013

Σε συνέχεια της διοργάνωσης των επιτυχημένων εξαγωγικών συνεδρίων Exports Money Conference 2011 & 2012 και της μεγάλης ανταπόκρισης του κλάδου σε αυτά, η Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ) και η εταιρία Ethos Media S.A., υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών, του συνόλου των εξαγωγικών φορέων και της πλειοψηφίας των διμερών επιμελητηρίων, οργανώνουν ένα διήμερο αφιερωμένο στις εξαγωγές με τίτλο Greek Exports Forum 2013.

 
Το Greek Exports Forum 2013 θα διεξαχθεί την Παρασκευή 29 & το Σάββατο 30 Μαρτίου 2013, στο ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental και περιλαμβάνει:

Α. Tο συνέδριο Greek Exports Conference 2013 (Παρασκευή 29 Μαρτίου, 09.00 -18.00)

Β. Την παράλληλη δράση με Β2Β προσωπικές συναντήσεις Ελλήνων εξαγωγέων με μεγάλους διεθνείς Buyers
(Παρασκευή 29 Μαρτίου, 13.00-18.00 & Σάββατο 30 Μαρτίου, 10.00 -15.00)


Γ. Την απονομή εξαγωγικών βραβείων Greek Exports Awards 2013 (Παρασκευή 29 Μαρτίου, 19.30)

Πιο αναλυτικά, το συνέδριο Greek Exports Conference 2013 θα διεξαχθεί την Παρασκευή 29 Μαρτίου

Export Academy

Export Academy